Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke bio voeding geschikt voor (blumat?)auto bewateren.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke bio voeding geschikt voor (blumat?)auto bewateren.

    Korting op 420shop
    Ik ben aan t voorbereiden voor mijn volgende kweek (outdoor, tuinkas)

    ik heb 5 grote (100 ltr) smartpots en dorstige planten.
    afgelopen zomer buiten per dag per plant zon 10 ltr water gegeven.

    omdat ik niet dagelijks dat kan doen, en ik tijd wil besparen wil ik dus een slim autom. Watergeefsysteem overwegen. Misschien blumat?

    ik begin met supersoil, maar is gebleken dat vanaf ze in bloei gaan ik toch moet bijvoeden.

    opzich geen probleem, maar welke voeding (bio, niet mineraal) werkt goed samen met een autom watergeefsysteem?

    bij voorbaat dank voor tips.

    #2
    Die is makkelijk : Geen enkel systeem is geschikt voor bio-organische voeding.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Donovankoi
      Donovankoi commented
      Editing a comment
      Dan moet ik alsnog met de hand de voeding erdoor mengen. Voor mij geen aanlokkelijke oplossing vooralsnog. Maar bedankt voor de tip, hou m in mijn achterhoofd

    #3
    Je zou droge voeding met aarde kunnen mixen, en met auto watersysteem draaien zonder voeding

    Comment


    • Donovankoi
      Donovankoi commented
      Editing a comment
      Qua voeding ziet dat r wel goed uit. Maar je hebt toch water nodig om de voeding te transporteren ? Dan moet je alsnog handmatig bewateren.

    #4
    zoiets als Mr canucks op youtube

    Comment


      #5
      Ok. Als ik dan toch voor die laatste periode voor het gemak van flesvoeding wil gaan.
      welke is dan de besye keus (nutes) icm welk autom watersysteem ?

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Alleen minerale voeding en dripclean als toevoeging.

      #6
      Ok Q. Dripclean lijkt me dan iets dat verstoppen moet voorkomen?

      en is blumat de aangewezen oplossing voor auto watergeven dus?

      Comment


        #7
        lees deze 2 eens door is miss oplossing

        http://www.autopot.nl/shop/1pot-xl-s...-xl-4-smartpot

        www.biotabs.nl/products/biotabs-starterkit

        Comment


          #8
          witpen heeft zo'n systeempje draaien volgens mij, ook met die 'most expensivest' tabs erbij.

          Donovankoi Er zijn nog meer systemen eh, in elk tuincentrum kun je alles van gardena kopen die daar ook oplossingen voor heeft.
          Je kunt ook een wicking bed maken waar je de planten op zet, er zijn zoveel mogelijkheden, Kratky method, hydrophonic, aquaponic, continue dripsystemen, self wicking containers
          Teveel om op te noemen. Honderden video's van al die systemen staan op youtube.
          Ik wilde er een paar toevoegen, maar er zijn zoveel goeie die alle technieken uitleggen dat het erg veel wordt om hier te plaatsen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • witpen
            witpen commented
            Editing a comment
            Klopt ik werk biotabs voeding en autopots als watergeefsysteem.
            Het voordeel van biotabs is dat je enkel water hoef te geven de tabs doe in de pot, zo raakt je systeem niet verstopt

          #9
          Okey bedankt allen zover. Ik zal me eerst eens wat verder inlezen in de wereld van de auto watering systems dan.

          het "probleem" dat ik bijkbaar heb tov de meeste adviezen, is volgens mij dat ik dus in grote potten kweek. 35 gallon wat ruim 100 liter is.

          bedankt Q om n paar andere watergeefsystemen te benoemen.
          ik ga dan ook dit maar benaderen met de KISS methode

          Comment

          Bezig...
          X