Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met bio nova en autoflowers?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Iemand ervaring met bio nova en autoflowers?

    Korting op 420shop
    Hallo
    2vrienden van me hebben samen een kweek opgestart.
    een tent 120x120x200 en 600w hps
    Zaad is super bud autoflower
    ze hebben de zaadjes 7dagen geleden ontkiemd in de grond die bewaterd was met water en bio nova bio roots
    Ze hebben een blumat erop aangesloten maar ik heb gezegd dat ik dat niet echt een goed idee vind...
    nu vragen ze aan mij hoe ze best verder kunnen met hun voeding die ze hebben.
    ik heb gezegd dat ik eens ging rondluisteren.
    ze hebben bio nova soilmix A quality vermengd met 20% perliet
    bio nova bio roots
    bio nova pk 13/14
    bio nova vitasol
    bio nova xcell booster
    en de bio nova autoflower supermix.

    volgens mij hebben ze veel te veel producten.
    maar ik weet niet de welke en hoeveel en wanneer ze ze het best gebruiken.

    heeft iemand hier ervaring en tips mee?
    Alvast bedankt.
    grtzz

    #2
    Zoek het schema van Bionova er even bij denk ik ?

    (schema begint pas als ze voeding nodig hebben!)

    nb2 (We hebben een speciaal forum over voeding.
    Ik zal dit topic tzt even verplaatsen daarheen)
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Ik heb er even een schema bij gezocht waar die producten in voorkomen :
      bionova-dedicated.png
      Alleen Vitrasol staat daar niet in.
      Die hebben ze extra, het is ook een toevoeging, niet nodig maar je kunt het gebruiken.
      Die zouden ze vanaf week 5 bloei mee kunnen geven, 0.5ml/L (maximaal 1ml/L als het echt grote planten zijn)

      Ik mis wel de "Missing Link" bij de gekochte producten
      Die was te duur ? (wow)
      Is het nodig ?
      Uhm, idunno...ik heb nooit de volledige lijn van BN gedaan.
      BN-Zym : Ook niet gekocht.
      Is het nodig om enzymen toe te voegen ?
      Ik heb dat vroeger 1x gebruikt, en daarna niet meer.
      In mijn beleving voegt het niks toe.
      .
      Maar inderdaad, als je het "simpele" schema volgt heb je genoeg aan de Autoflower mix plus de PK van Bionova.
      Scheelt heel wat gedoe.

      bionova-basisschema.png
      Mgoed, kennelijk wilden ze iets extra doen.
      Als ze dat goed toepassen zal dat best te zien zijn, toch ?

      Een systeem met slangetjes is niet zo geschikt voor gebruik met voeding. Blumat hoort daar ook bij.
      Het kan wel, maar de kans bestaat dat druppelaars of dunne slangen verstopt raken.
      Als ze dat regelmatig controleren is het geen probleem.

      Nog wat nuttige tips bij gebruik van de Bionova bemestingsschema's :
      • Let op dat de hoeveelheden in de schema's per 10 liter water zijn !
      • Eerst water in de voedingston, daarna de SuperMix erbij en goed mengen.
      • In gebieden met zacht water kan het goed zijn Ca 15 toe te voegen bij de SuperMixen.
      • Bij gebruik van Nutri Forte & Coco Forte eerst A mengen en daarna de B erbij voegen.
      • Bij de SuperMixen de PK 13-14 erbij en weer goed mengen (niet bij Nutri Forte & Coco Forte).
      • De mix een uurtje laten staan en dan de pH stellen op pH 5,8.
      • De laatste week voor de oogst geen meststoffen meer gebruiken, alleen water.
      • Bij langbloeiende planten en het gebruik van LongFlower-SuperMix moet het schemaverlengd worden (Vanaf midden bloeifase).
      • < betekent dat de dosering naar eigen inzicht verlaagd mag worden.
      • Gebruik het schema vanaf het moment dat het nodig is. Dus niet de eerste twee weken.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Whoow thanks Q

        ja als ze het dedicated schema gaan gebruiken is the missing link echt onmisbaar in dat schema lees ik.
        maar ik dacht altijd (bij autoflower ) LESS IS MORE ...
        dus ik weet nu niet goed wat ik ze het best zeg om te doen.
        ofwel doen ze het dedicated schema en kopen ze the missing link bij ...
        ofwel het basic schema,simpel en makkelijk
        maar volgens mij moet er toch een reden zijn dat er zo 2 uiteenlopende schema's bestaan?
        volgens mij is het dedicated schema een schema voor gewone fotoperiodieke planten en is het basic schema voor de auto's bedoeld.
        iemand ervaring met de 2 schema's bij een auto toegepast?
        greetzz

        Comment


          #5
          Welk schema zou jij nemen Q?
          vind jij het dedicated schema niet teveel voeding voor auto's?
          jij hebt wss al veel autoflowers achter de rug... veeeeel meer ervaring dan ik en al zeker dan mijn vrienden... die vertrouwen blindelings op mij.
          ben vandaag de free flow gaan terugbrengen en heb een foto van hun tent en mag deze hier tonen van hun. 20200307_194511.jpg

          Comment


            #6
            Ja eiiiiiiiiindelijk snap ik het.had laatst wss wat teveel geblowd
            het zijn gewoon alle 2 schema's voor auto's
            de basic is easy maar minder opbrengst...
            de dedicated is moeilijker te doseren maar mits goed gedaan zal de opbrengst naar mijn denken gevoelig hoger liggen.

            dan weet ik wel niet wanneer ik ze met wat zou laten starten.
            ze zijn nu 9dagen geplant.
            en bib de info van de zaadjes stond "van zaadje tot oogst 8weken"

            ik ga ervan uit dat ik die 8 weken moet verdelen onder het schema en dan wel zien of er verbrande of gele bladeren komen,en dan direct ingrijpen wantja bij auto's mag er niets of heel weinig mislopen.

            nu heb ik gelezen dat je de eerste 3weken geen voeding mag geven behalve roots.
            Dan zijn er nog maar 5 weken over om te verdelen over het schema.namelijk van 3 tot 8
            als ik het ze zeg om zo te doen zoals op de foto.zou dat goed zijn?
            of zouden jullie het anders indelen? 20200307_223455.jpg

            Comment


              #7
              "van zaadje tot oogst 8weken" is onzin.
              Daarom zeuren we hier altijd zo tegen iedereen "lees de kweekverslagen", want je gelooft een autoverkoper toch ook niet alsie zegt dat er altijd een omaatje in heeft gereden, altijd binnengestaan, lage kilometers, lekker zuinig en goed onderhouden, maar 34 jaar oud, slechts 300 eurootjes, gaat nog jaren mee.

              Alles wat je op een verkoperssite leest moet je eigenlijk negeren, het zijn verkooppraatjes.
              Er staat nog net niet bij "ik heb ḿ zelf ook"
              Je komt daar alleenom te kopen, niet voor de info, want die klopt toch nooit.

              Autoflowers doen er ongeveer 3 maanden over van zaadje tot oogst.
              Als ze in bemeste grond zitten ga je beginnen met voeding over een week of 2-3
              Eerder kan ook, als ze eerder zo groot zijn dat ze met de bladeren de hele pot bedekken.

              Dus over een week of twee-drie start je met de groei in het schema.
              De hoeveelheden in het schema zijn MAXIMUM waardes !
              Je mag dus rustig (Lees: MOET) wat minder geven als ze nog niet zo groot zijn.

              De schema's zijn voor alle substraten, alleen de groeivoeding verschilt, daarom staat er een heel rijtje in die eerste kolom bovenaan.
              Daar staan alle soorten die BN verkoopt.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Wow thanks Again Q

                ik ga dus zeggen dat ze the missing link .... missen

                die moeten ze maar bij bestellen en ik ga ze het dedicated schema laten toepassen.

                hoe moet het verder met de blumats?
                kunnen ze die nog gebruiken op een andere manier? Bv. Als ze een weekend weg zijn.eens goed met de hand voedingswater geven en in het vat voor de blumat enkel afgezuurd water indoen voor moest het nodig zijn?

                ik zal hier regelmatig een update en wat foto'tjes posten.
                Grtzzz

                Comment


                  #9
                  Ah, ook gaatjes-potten.
                  Die drogen wat sneller uit aan de buitenkant, en het probleem dat ik zie is dat de blumats ook vrij dicht bij de rand staan.
                  Het risico daarbij is dat ze te snel of te lang blijven druppelen, eigenlijk -laat ik iets geks zeggen- zou beter de Blumat in het midden staan en de plantjes wat meer aan de zijkant.
                  (((( niet gaan veranderen nu, de plantjes zitten geworteld ))))

                  Heb je wat aan de Blumats ?
                  Jahoor, ik gebruik ze zelf ook
                  Vaatje vol water, en daar hangen de blumats aan.
                  Afgesteld met de tensiometer zodat ze druppelen als ze in de buurt van de 200 komen.
                  Dat is al vrij droog, maar ik gebruik dat ook als backup. Ik geef ook om de 1-2 dagen een halve liter met voeding in de pot.
                  En als ze meer nodig hebben hangt de Blumat eraan.
                  Inderdaad ook handig als je er even niet bij kunt, ze staan in ieder geval niet dood te gaan als je een paar dagen weg bent.

                  Of dit werkt met die gaatjes-potten kan ik niet garanderen.
                  Je moet dat eigenlijk dagelijks controleren of ze niet het hele watervat leegtrekken.

                  (btw, gezien het aantal planten, en omdat het autoflowers zijn en n00bs zou ik ze het simpele schema aanraden, mgoed, mijn vrienden zijn misschien wat minder slim dan de jouwe
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Al bij al (buiten mijn probleem gisteren)
                    ben ik wel tevreden mee de blumats op mijn kweek.ook airpots.
                    behalve gisteren heb ik ze nog nooit handmatig water gegeven.
                    dus volgens mij werkt het perfect in combinatie met airpots.
                    gisteren was mijn fout denkik omdat ik eergisteren free flow in mijn vat gedaan had.ik had het beter met de hand gegeven samen met de voeding en stukje co2 tab.

                    ik heb het er al eens over gehad met hun en ze zouden toch hun producten allemaal willen gebruiken.ik zal ze het dedicated schema laten toepassen.ze zijn ook niet echt snugger maar als ik ze zeg hoe het moet zullen ze zich er wel aan houden...
                    en ook om de 2 dagen ga ik daarlangs,ben zelf altijd benieuwd hoe ze vorderen
                    en zo kan ik regelmatig een foto nemen en hier posten,en indien bij problemen kan ik jullie raad opvolgen
                    grtzz

                    Comment


                      #11
                      Effe bij de vrienden geweest
                      So far so good
                      9dagen oud 20200308_213444.jpg

                      Comment


                        #12
                        Bij de vrienden eens langsgeweest.
                        alles in orde
                        morgen zijn ze 2 weken dus zondag beginnen met een klein beetje voeding te geven 20200311_220753.jpg

                        Comment


                          #13
                          Ik vraag me iets af .....
                          zou het niet mogelijk zijn dat ze ook de synthetische canna voeding geven aan hun AFjes?(mits een andere dosering)
                          dan kunnen ze hun blumats toch blijven gebruiken.ze staan goed afgeregeld en tot nu nog geen problemen mee gehad met afgezuurd water.
                          indien ze de bio nova gaan gebruiken gaat het niet gemakkelijk zijn om ze voeding te geven want het word een SOG en zijn 16planten op 1.5m2 dus er gaat heel weinig plaats zijn om elke dag met een maatbeker tussen de planten in water te moeten geven....

                          Comment


                            #14
                            Dat kan. Mineraal is niet per se synthetisch.

                            Comment


                              #15
                              Dus de canna voeding is mineraal?
                              Screenshot_20200305-130935_Drive.jpg en welke verhouding zou jij nemen moest je dit schema en voeding willen gebruiken voor AF?

                              Comment

                              Bezig...
                              X