Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan ik Batmix voorspoelen in mijn Airpots?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kan ik Batmix voorspoelen in mijn Airpots?

    Korting op 420shop
    Een vraag voor exmember47012 : Ik heb begrepen dat ik mijn Batmix moet voorspoelen, ik zou dit willen doen enkele dagen voor ik m'n plantjes erin zet, maar nu vroeg ik me af, kan ik mijn Airpots (10L) vullen met de Batmix en deze zo spoelen door er een liter of 5 water door te laten lopen? Of gaat mijn Batmix dan gewoon mee wegspoelen langs alle gaten?
    En mag ik gewoon met kraanwater spoelen?

    #2
    Batmix niet spoelen... Je spoelt de extra voeding weg. Lichtjes bevochtigen en niet vroeger dan 3 weken overpotten. Neem het aan van iemand die er jaren succesvol mee gekweekt heeft. Je gaat je grond niet zeiknat zetten en dan enkele dagen later overpotten, dan verstik je de wortels en gaan ze rotten.

    Comment


      #3
      Als je batmix voor afjes gaat gebruiken, zeer zeker
      niet!! Daar is de grond niet geschikt voor en de rest
      laat ik over voor exmember47012

      Comment


        #4
        Spoelen is sowieso niet met 5 liter, je moet eerder aan 20L per pot denken.

        Ja die airpots zitten gaten in, dus dan spoel je de helft eruit, dat lijkt me vrij logisch.
        Misschien eens zonder spoelen proberen.zoals Beowulf zegt ?
        Last edited by QnQ; 11 March 2020, 23:58.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Je kan batmix inderdaad spoelen op de manier die jij beschrijft. Zo spoel je inderdaad wat extra voeding uit. Je zou er inderdaad ook voor kunnen kiezen om niet te spoelen, zorg dan wel dat je planten al een redelijke voedingsbehoefte hebben. Zoals Beowulf zegt is dit vaak na de 3 weken.

          Comment

          Bezig...
          X