Spoelen, ph- of niet ?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Galletje
    Elite Stoner
    420 MemberMemberLucky Member
    • Dec 2019
    • 127

    #1

    Spoelen, ph- of niet ?

    Korting op 420shop
    Een praktisch vraagje.... ik vermoed dat mijn dames bijna uitgebloeid zijn, dus wil ik graag nog een week of 2 flushen, en ik vroeg me af of het nog zin heeft om t water nog af te zuren? Ze hoeven toch geen voeding meer op te nemen, en je zuurt toch af om alle voeding opneembaar te maken....
    of ga ik hier wa kort door de bocht?
  • Rreppellsteeltjam
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • May 2018
    • 1955

    #2
    Je zorgt voor de juiste zuurtegraad, zodat je plant niet naar de klooten gaat.

    Maar een xperiment mag je altyd doen, het zijn jouw planten.

    Comment

    • Flip Hasjkip
      Wicked Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • Sep 2008
      • 3595

      #3
      Zo snel gaan ze niet naar de kloten hoor..
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Ik doe dat wel. Wegens 2 redenen.

        Beginnen met spoelen is altijd een gok. Je weet niet zeker of de plant over een dag of 10 klaar is.
        En er is geen vaste tijd voor het verkleuren van trichomen.
        De ene soort doet het in een week, de andere soort in 2 weken, en er zijn ook soorten die er 3 of 4 weken over doen.

        2e reden is de praktische. Ik heb een 30L watervaatje staan dus ik hoef er weinig aan te doen, alleen stoppen met voeding bijgeven.
        De Blumats zorgen dat er water is voor zolang dat nodig is.
        Het kan weleens gebeuren dat ik tijdens die periode 2-3 dagen niet bij de planten ga kijken

        Of het nodig is ?
        Idunno, maar zo snel gaan ze niet kapot inderdaad.
        Mijn buitenplanten krijgen soms water uit de tuinslang, die vallen ook niet meteen dood neer.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • Pantera
          Bong Master
          MemberLucky Member
          • Jun 2010
          • 318

          #5
          Ik heb ook een vraagje wat ik hier wel kan stellen scheelt een overbodige topic.

          vraag is als je spoelt met ph- krijg je dan geen vreemde of scherpe smaak in je wiet?
          Want het liefst spoel ik gewoon met ph-
          ook omdat ik op cocos kweek.

          Gr Pantera

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Scherpe smaak krijg je als je niet lang genoeg spoelt.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            Bezig...