Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste Kweek en Nieuw met voeding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste Kweek en Nieuw met voeding

    Korting op 420shop
    Beste mede levens genieters .

    Ik ben erg benieuwt naar jullie meningen en ervaringen betreft voeding en voeding die ik momenteel gebruik.
    Ik gebruik momenteel de voedingslijn van bio taps met aanvullend Seaweed van het merk GHE en Rhizotonic van Biocanna.
    Ik gebruik als aarde Terra Professional.

    Dit is een biologische kweek.

    De eerste 2 weken heb ik water op 6.5 Ph met 2 ml Seaweed gegeven ook heb ik dit af en toe gebruik als bladspray.
    ik heb erg veel kweeks online gezien waarvan liqiud seaweed vanaf het begin al werd gebruik vandaar de aanvulling.
    ik miste alleen nog een soort wortel stimulator dus heb na 2 weken kweek de Rhizotonic gekocht en ben begonnen dit om de 2 water beurten te geven,

    ik had 4 x Amesia haze maar 2 waren niet ontkiemd dus aangevuld met 2 x Critical,
    gister 2 x Haze verpot naar 18 liter potten waar ik in feite ook in wil af bloeien.
    Aarde met de volgende ingredienten gemixt met de verhoudingen zoals het schema aangaf

    - Aarde Tenna Professional
    - Bio Tabs Silicum Flash
    - BioTabs Startrex

    Daarbij heb ik zelf nog (niet volgens schema) een aantal flinke eet lepels Supermix van het merk Plagron toegevoegd... Just trying haha
    Ook heb ik wat Perliet toegevoegd aan het mengsel

    Vervolgens de potten ingewaterd met water op 6.5 Ph en 5ml BioTabs Orgatrex en een theelepel Biotabs Bactrex per 1 liter water.
    In het plantgat heb ik Biotabs Mycotrex getrooid en het stekje geplaatst vervolgens weer water met Orgatrex en Bactrex gegeven.
    dit wil ik blijven doen tot het mengsel op is.
    Als laatst heb ik per 18 liter pot 3 Tabletten van Biotabs 5 centimeter diep rondom het stekje geplaatst wat volgens de growshop mij de planten de gehele cyclus van voeding voorziet

    Dit is mijn eerste kweek en voor mij is dus alles nieuw !

    Ik ben erg benieuwt wat jullie vinden hoe ik het nu doe en tips zijn erg welkom

    Greetz GreenFuture
    Attached Files

    #2
    Van alle voeding en mengsels heb ik geen verstand, maar ik vind iig dat je het voor een eerste kweek zeer professioneel aanpakt!
    Waarvoor hulde!
    Eerste binnenkweek 2020
    Buitenkweek 2020

    Comment


      #3
      Je hebt in ieder geval voor een paar jaar pH- op voorraad.
      pH- groei had voldoende geweest voor de hele cyclus

      Bij een organisch/biologische kweek hoef je weinig/niks aan de pH te doen, en misschien is het zelfs beter om er niks aan te doen.

      * Topic verplaatst.
      We hebben namelijk een speciaal forum over voeding met tientallen zo niet honderden topics hierover.

      Last edited by QnQ; 22 March 2020, 10:22.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • GreenFuture
        GreenFuture commented
        Editing a comment
        pff ja inderdaad wat een paar druppels van dat spul met je ph doet is niet normaal had ik niet verwacht


        dit geeft het schema inderdaad ook aan dat ik geen ph hoef te controleren, de growshop daarin tegen gaf wel het advies dit te doen.

        de ph is behoorlijk hoog hier waar ik woon 8.0 - 8.2 zou dit dan niet uitmaken zon hoge ph op een biologische kweek ?

        Wat is precies het verschil met ph groei/bloei ?

      #4
      De pH van het water hier is ook 8.1 tegenwoordig, dat is geen probleem als je voeding toevoegt want dat laat de pH meestal ook nog een stuk zakken.
      Hoe groter de potten, hoe minder noodzaak er is om iets aan de pH te doen.

      Als je alleen water geeft of in kleinere potjes kweekt zou je het wel kunnen gebruiken om de pH aan te passen.

      Ik beperk me tot Canna, want dat heb je staan zie ik.

      pH- groei = salpeterzuur (58%) HNO3
      pH- bloei = fosforzuur (38%) H3PO4

      In de eerste zie je N(stikstof) en in de 2e zie je P(fosfor)
      Dat zijn elementen die de plant kan gebruiken, vandaar de groei (N) en bloei (P) versie.
      Ik gebruik eigenlijk alleen de pH- groei, maar in sommige gevallen kun je beter de pH- bloei gebruiken tijdens die laatste fase.
      Bijvoorbeeld als je pure sativa's kweekt, die blijven groeien als je N blijft bijgeven. (niet de hybriden met x% sativa)
      Ook echte haze kun je beter iets minder stikstof geven tijdens de bloeifase anders kunnen de toppen wat meer strekken. (mager-langer worden)

      Er is ook nog Organozuur van Canna. De organische vervanger van bovenstaande. Dit bevat 50% citroenzuur.
      Mijn ervaring met citroenzuur is dat het niet zo lang stabiel blijft dus minder geschikt als je het langer dan 24 uur wil bewaren.
      Als je organisch/biologisch kweekt is dat niet zo erg, omdat je eenmaal aangemaakte voeding beter niet langer dan 24 uur bewaart.

      Ik gebruik ook de pH- groei van Canna, die fles heb ik al een jaar of 10 staan.
      Je kunt dat een beetje verdunnen zodat doseren makkelijker is en je niet meteen een gat in je vloerbedekking of in je voet hebt als je wat morst.
      Ja dat is serieus, in mijn eerste flatje had ik een mooi gat ter grootte van een stroopwafel in de vloerbedekking omdat ik een heel klein beetje gemorst had. Zorg dus dat je die flessen goed opbergt, het is gevaarlijker dan chloor enzo.

      Verdunnen : Neem een flesje/potje van glas, vul die voor 60-70% met demiwater en vul aan met pH-
      In die volgorde! Nooit water bij de pH- gieten maar altijd pH- bij het water doen.


      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • GreenFuture
        GreenFuture commented
        Editing a comment
        Erg handige informatie !!
        Bedankt voor dit bericht

      • JustRelax
        JustRelax commented
        Editing a comment
        Inderdaad super bedankt ! Deze info was voor mij ook zeer nuttig. En succes met je kweek GreenFuture

      • GreenFuture
        GreenFuture commented
        Editing a comment
        Thanks @Justrelax
        de kweek gaat zeker goed komen ondanks wel wat problemen te hebben, toch dikke mooie toppen in de tent staan
    Bezig...
    X