Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel voeding geven (Plagron) en wanneer beginnen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoeveel voeding geven (Plagron) en wanneer beginnen ?

    Korting op 420shop


    Beste lezers,

    Vandaag mijn voedings pakket binnen gehad van Plagron in het voeding pakket zit Terra grow, Terra bloom, power roots, pure zym, En Green sensation heb nu 2 plantjes staan van 1,5 week oud
    (fat banana) alleen nu kijk ik op het voedingschema willen ze dat ik in de eerste week al beginnen met 25 ml grow en er staat dat ze maar 2 weken in de groei zijn dit is ook de eerste keer dat ik zelf ga bij voeden dus zou iemand mij hiermee kunnen helpen ?
    En nog 1 vraagje waarvoor is de pure zym ?

    #2
    Zou met het schema op week 1 beginnen als ze voeding nodig hebben, niet als ze 1 week oud zijn.

    Kijk goed op het schema !!!!
    Die hoeveelheden zijn MAXimaal en per 10L water

    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • G in the making
      G in the making commented
      Editing a comment
      Dus ook nog niet beginnen met de power roots en de pure zym ?

    • kustbeest
      kustbeest commented
      Editing a comment
      wat denk jij hiervan QnQ die power roots en pure zym?
      nuttig of eerder van als je wil dan kan het gebruiken?

    #3
    25 ml. Leek mij ook al erg veel. Zoals QnQ al zei, Goed de gebruiksaanwijzing lezen. Zeker als het voor de eerste keer is. Die milliliters is meestal per 10 liter water en zijn idd maximaal! Succes!

    Comment


      #4
      Tis terra voeding. Niet bijvoeden zolang ze het niet nodig hebben, voeding wordt direct opgenomen. Schema is om weg te gooien. Die power roots en pure zym ook.

      Comment


      • G in the making
        G in the making commented
        Editing a comment
        Wat doet de power roots en pure zym dan ik dacht dat die zym is zodat de zuren niet in de aarde blijven ?

      • beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment
        Niks.

      #5
      Jij mag natuurlijk zelf weten wanneer je de plant in de bloei zet, G.

      in dit schema hebben ze ervoor gekozen om 2 groeiweken aan te houden. Wat ik doe, is op de plagron site een eigen schema maken. Dan kan je zelf bepalen hoeveel groei- en bloeiweken. Vervolgens zie ik de hoeveelheden op het schema als max hoeveelheid.

      Ik had bij mijn eerste kweek door verkeerd te lezen 100 x teveel pk booster gegeven
      Mijn kweekverslagen:
      https://tinyurl.com/yxmrfs8w
      https://tinyurl.com/y69gjs6g

      Comment


        #6
        welke soort aarde gebruik je ?

        Comment


        • G in the making
          G in the making commented
          Editing a comment
          Ik heb mijn eigen aarde samengesteld met zaai en stek en Coco’s en een beetje perliet alles van ranzijn
          Ik heb zo geprobeerd om mijn eigen lightmis te maken

        #7
        vrees dat er zeer weinig tot geen voeding zit in deze samenstelling !
        soms foto van plantjes ?

        https://www.plagron.com/nl/kweekschema-calculator

        lightmix is op basis van potgrond die weinig voor bemest is , uw samenstelling is op basis van coco's !
        wat ga je gebruiken voor het overpotten naar grotere potten ?
        Last edited by Jura; 30 April 2020, 13:30.

        Comment


        • G in the making
          G in the making commented
          Editing a comment
          Ik heb autoflower in zittem nu in een pot van 20 liter ik heb merendeels zaai en stel gebruikt omdat daar het minst voeding in zat ik zal morgen even wat sturen
          Last edited by G in the making; 3 May 2020, 00:06.

        #8
        Ja das niet zo goed om ze erg lang in te zetten.
        Of je moet er nog een hele zak gewone potgrond doorheen mixen
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • G in the making
          G in the making commented
          Editing a comment
          Hoe bedoel je ik dacht als ik een aarde maak waar zo min mogelijk voeding in zit dat ik zelf kan bij voeden met plagron omdat daar de voeding in zit die die wietplant fijn eigenlijks nam ik dat aan alleen ik weet niet of dat klopt

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          zaai-en-stekgrond klinkt in.
          Na 3 weken water geven wordt het een vaste klomp aarde waar de wortels in gaan rotten.

        • G in the making
          G in the making commented
          Editing a comment
          het is een mix van 60% zaai stek 30% kokos 10% perliet zou het dan nog een klomp worden het is nu nog mooi luchtig iedergeval

        #9
        Het schema begint bij week 1, dit is week 1 vanaf wanneer de plant behoefte heeft aan voeding. Niet vanaf week 1 na het ontkiemen.

        Meestal is week 1 op het schema dan ook week 2/3 in de praktijk.

        Omdat jouw aarde bijna geen voeding bevat, zou ik wel wat eerder beginnen met voeden. Je kan rustig met 1/2 ml per liter Terra beginnen en dit verhogen naar de behoefte van de plant.

        Pure Zym is een enzymen product, enzymen werken als een soort katalysator. Ze versnellen plantprocessen. PureZym verhoogt daarbij het zuurstofgehalte in de bodem en bevordert op diverse manieren de wortelgezondheid. Power Roots is een wortelstimulator. Het bevat verscheidene voedingsstoffen, extracten en vitamines welke wortelgroei stimuleren.

        Comment


        • Spacende Hollander
          Spacende Hollander commented
          Editing a comment
          Wat jij aangeeft klopt niet met wat jullie aangeven op de website en calculator. Je kan je eigen schema via jullie website fabriceren. Hierin geef ik aan dat ik een groeiperiode heb van 6 weken. Vervolgens geeft het schema aan dat ik vanaf week 1 tm week 6, voeding moet geven. Alle 6 de groeiweken dus!

        #10
        Er staat letterlijk onderaan zo'n schema dat je vertrekt vanaf een gewortelde stek of een zaailing van een week oud. Er staat nergens bij dat je vertrekt vanaf een plant die voeding nodig heeft. Komt daarbij dat het schema voor 100 % natural op dezelfde manier is opgebouwd en daar moet je 2-3 weken op voorhand beginnen met voeden, niet als ze het nodig hebben. Die schema's leveren al jaar en dag de oorzak van veel bladproblemen.
        Als het week 3 is in de praktijk, wat is het nu van een wortelstimulator op week 3 als het wortelstelsel op die tijd al een 3 liter pot kan gevuld krijgen? Die zou je wel degelijk vanaf week 1 geven, niet wanneer de plant voeding nodig heeft. De meeste mensen kweken ook voor in 1 of 2 liter potjes of kleiner en gaan dan over naar 14 - 18 liter potten. Ga je van zaai en stekgrond of allmix/lightmix en pot je over na 3 weken in batmix dan kunnen ze makkelijk 6 weken zonder voeding. Waarom dan zo'n schema opstellen als het zelden of nooit in de praktijk toepasbaar is? Maar op die manier verkoop je natuurlijk niet veel flesvoeding. Vandaar zo'n schema. En maar voeding erbij knallen.

        Verder heeft LR2 in een topic het gebruik van enzymen volledig ontkracht. Moet je is doorlezen, heel informatief Niet hun functie, maar het feit dat je ze uit een flesje zou kunnen halen.

        Comment


        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          In welke zin? Ben precies niet mee

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Dat je toch weer de moeite neemt om iets te herhalen wat al zo vaak genoemd is op het forum dat je het altijd wel tegenkomt als je er een klein beetje tijd in steekt om iets op te zoeken in plaats van meteen maar een nieuw topic te starten.

        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          Tsja, ondertussen weten we wel hoe zo'n forum werkt zeker. Oude content is eigenlijk bijna weggegooide info.
      Bezig...
      X