Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nog maar eens die vraag.... Ec van mijn water te hoog

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nog maar eens die vraag.... Ec van mijn water te hoog

    Korting op 420shop
    Hallo medekwekers, ik heb een vraag die ik al 100 keer heb zien gesteld worden maar nooit deftig antwoord... Hoe verlaag ik mijn ec van mijn kraanwater? Overal lees je vieding bij is ec+ water bij is ec- en dat is ook zo... Maar dat is mijn braag niet. Mijn beginwater zonder voeding is al een ec van 0.8... wil ik dus in begin van de bloei een ec van 1.2 maken kan ik ocharme 1ml per liter water basisvoeding indoen en ben ik er al... Geef ik de volle dosis als op de fles staat(5ml) komt mijn ec op 2.6 ongeveer... Wat dus teveel is.... Ik krijg nergens antwoord. Het logische volgens mij is de beginwaarde aftrekken vanmijn eindmeting
    1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

    #2
    Ik ben hiervoor zelfs al info gaan vragen bij de produceerder van no mercy suplies en die zei hie groter je watervat hoe lager je ec... Wat een zevee is dat nu... Je water zijn ec blijft hetzelfde als je nu 5 liter hebt of 100 liter...
    1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Hahahaha

    #3
    Met welke voeding werk je ? ( merk )
    Aan de hand van het merk kan ik je een voorbeeld geven
    Last edited by Jura; 25 May 2020, 09:06.

    Comment


    • wullox
      wullox commented
      Editing a comment
      Plagron, maar geen idee wat je met ''voorbeeld'' bedoeld...

    #4
    De EC van je water telt gewoon mee imo.
    Dat zijn allerlei stoffen die de plant ook gebruikt.

    Dus als je met 0.8 begint, en je moet naar 1.2 dan vul je dat aan tot 1.2 en klaar.
    Verder niet wakker gaan liggen van wat jij wil, maar kijk naar de plant, wat die wil.

    5ml/L wat op zo'n fles staat is altijd de dosering voor volgroeide gezonde planten, niet voor de 1e week ofzo.

    Een EC van 1.2 aan het begin van de bloei lijkt me wat aan de lage kant trouwens.
    Dat kan wel naar 1.8 volgens mij. ()
    Met de groeivoeding zou je ook al hoger dan 1.2 moeten zitten aan het einde van de groeiperiode.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • wullox
      wullox commented
      Editing a comment
      Ik zit al in bloeiperiode, en ik doe altijd groei (2weken) zonder voeding(wel enzymen en worrelstim)... er zit meer dan genoeg in de aarde, dan kijk ik of de plant het wel al nodig heeft om voeding te krijgen. Zoja geef ik normaal een enkele keren basisvoeding van ec 1.2 en voer dit op naar wat de plant bemint. Ik doe hetzelfde als vroeger maar dan kon ik starten met ec 0.4 ofzo en tegen dat ik aan ec 2 zat kon ik de volle dosis voeding geven. Nu is ec 2 slechts een geringe hoeveelheid voeding en laat staan nog booster of gr sensation erbij... En dit merk ik aan de oogst... Echt kut al 2 jaar... Ik denk dat die ec in begin gewoon door ijzer en kalk is en ik dit moet beginnen aftrekken van eindresultaat. Zolang ik onder de ec4 blijf. Denk ik...

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Er zit genoeg voeding in zeg je.
      Voldoende stikstof dus voor pakkembeet 14 weken ?

      Met een groeiperiode van 2 weken moet je ook geen top oogst verwachten.

      Ik denk niet dat het probleem in het water zit maar als je denkt van wel; er is niemand die je tegenhoudt om gewoon wat hoger in de ec te gaan zitten.
      Als de planten dat niet leuk vinden zie je dat snel genoeg.

    #5
    Ik heb opnieuw gecheckt en bij plain afgezuurd water is mijn ec 1.2... dusja... Hoe moet ik dan
    Voeding geven... Echt vol van kalk en ijzer denk ik, heb ook altijd een hele laag afzetsel van bruinige kalk in de trays eronder... Zou ik het kweken hier niet beter gewoon opgeven. Nog geen enkele deftige ronde gehad in 2 jaar...
    1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

    Comment


      #6
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 4 photos.
      1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

      Comment


      • wullox
        wullox commented
        Editing a comment
        Let niet op de opstellinf is voorlopig wat sukkelen met een plant van de ronde ervoor die maar niet afrijpt en die een plekje op 12.12 nodig had

      #7
      Dus om aan je ec te komen geef je minder voeding dan aangegeven staat op een schema(ik houd schema van plagron helemaal niet meer aan) omdat je minder basisvoeding geeft gaat de ec niet zo hard omhoog en kan je addictieven toevoegen.

      als je de mogenlijkheid hebt al zal dat nu weinig zijn probeer regenwater op te vangen.

      Verder voeding toevoegen plis eventuele addectieve tot ie op de juiste ec zit dan pas je ph gaan doen en niet meer naar de ec kijken omdat je ph ook zouten meet die in de ph- zitten
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


      • wullox
        wullox commented
        Editing a comment
        Dat is exact wat ik doe nu..zelfs met dat regenwater werken als ik voeding
        Meegeef maar die is nu op... En
        Zal nie snel bijgevuld worden...ook weet ik dat mijn ph- de ec lichtjes wijzigd maar die hoeveelheid is verwaarloosbaar merk ik... Als ik voeding geef doe ik altijd eerst voeding dan ph... ik kweek echt al jaren in ken/weet dit allemaal... Enkel hier altijd problemen... Zelfs al een ronde puur op aarde gedraaid en de planten toonde stress en groeiden/bloeiden traag... Dus mijn enige oplossing om ec te verlagen is ander water vinden? Leuk

      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Jaaa dat is wel fucked up inderdaad ook geen idee waar het probleen dan zit en of het probleem uberhaut wel bij de ec zit

      #8
      Heb je al omgekeerde osmose geprobeerd?
      dit zuiverd je water, je moet daarna wel weer alles aan die water toevoegen.

      In de kweek industrie en laboratoriums gebruiken ze vaak demiwater en daar voegen ze ook alles weer toe.

      Misschien heeft LR2 wat tips/advies voor jou.
      Last edited by Rreppellsteeltjam; 26 May 2020, 02:19.

      Comment


        #9
        dit voedingsschema is niet van plagron , is om je een gedacht te geven hoe de EC waarde in mekaar zit
        schrijven en zien is totaal iets anders hopelijk helpt dit


        Comment


          #10
          Knipsel.PNG

          Comment


            #11
            Owkej, eerst en vooral, bedankt voor de hulp. Maar buiten de reverse osmose tip wist ik alles wel al hoor. Kweek tenslotte al 10 jaar.... Kweekshema van canna is inderdaad meer hetgene ik volg kwa principe van periodes van de plant.... Ook is 2 weken groei meer dan genoeg voor een sog opstelling hoor qnq, en er zit inderdaad genoeg stikstof in de grond om de groei te doorstaan en in de bloei neemt de plant ammper stikstof op. Doe al jaren zo...altijd moooe oogst gehad... Zelfs nog zonder groei gewerkt en meteen op 12/12 na kiemen. Heb al alle manieren gedaan (scrog,hydro, 4weken groei,autoflower, buitenkweek..) En sog levert toch altijd het meeste op... Is wel veel planten die je dan hebt... Dan dacht ik iets anders, mischien is het idd niet de ec maar een teveel aan kalk? Zelfs met plain water... Zoals je ziet op fotos die planten hebben nog maar 1 keer voeding meegekregen en tonen tekenen van overvoeding... Ook heb ik bij mijn vorige ronde amper voeding gebruikt omdat ik zonder zat en karantaine enzo en tijdens de flush was het water die eruit kwam ec 8.2 dus massas ophoping van iets maar was wel mooi klaar water die eruit kwam en hadden de planten enorme tekorten op laatste... Ook was de ph van het flush water 3.9... dus verzuurd... wat echt vreemd is aangezien ik slechts ettelijke malen een geringe hoeveelheid voeding heb gegeven... Mischien probeer ik nog een laatste keer met een filtersysteem voor mijn water... Ik moet hier ook alle 2 weken de kranen onkalken of het zit helemaal verstopt met kalk..

            Nogmaals bedankt voor de antwoorden. Grtz
            1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

            Comment


            • Jura
              Jura commented
              Editing a comment
              wat is de PH waarde van je kraantjes water ?

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Je doet ook meerdere keren flushen op aarde ?

              Allrite, als je alles al weet en tien jaar kweekt zal ik me er verder niet mee bemoeien, ik probeer alleen wat tips te geven maar als je alles afbrandt dan weet ik het ook niet.
              Misschien moet je dan maar een regenwatervoorraad aanleggen.
              Succes, hopelijk kom je er uit.
              Last edited by QnQ; 26 May 2020, 12:49.

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Uhm, al contact gehad met het waterbedrijf!?

              Over ontkalken van kraan, gossie hoe zit dat, kan het aan de leidingen liggen, is er iets vervangen, zuiveren jullie anders?

              Osmose apparatuur heb je voor een paar honderd euro.

            #12
            Kalkfilter van brita (of ander merk) brengt de ec van kraanwater naar beneden.

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Alleen als je koperen leidingen hebt, bij kunststof leidingen werkt dat niet!!

              Juist, jij bedoelde op de kraan.
              Last edited by Rreppellsteeltjam; 26 May 2020, 21:53.

            #13
            Tip : indien je overweegt om osmose apparaat aan te schaffen

            eerst ontkalker plaatsen dan osmose apparaat !!
            anders gaat je uw osmose filter vlug verzadigd zijn
            Last edited by Jura; 26 May 2020, 16:45.

            Comment


            • Jura
              Jura commented
              Editing a comment
              koperen leidingen en metalen leidingen op een circuit geven altijd problemen ( Electrolyse )
              de metalen leidingen gaan gewoon stuk en zullen beginnen roesten binnen in zo naar buiten de wand ( resultaat roest in water en doorroesten )( lekken )
              denk dat je niet verder moet zoeken , dat is het probleem !!!!
              eens proberen met water af te tapen net aan water teller en dat water eens meten of
              tapen net aan water teller dat water gebruiken om je planten water te geven !!
              Last edited by Jura; 27 May 2020, 17:42.

            #14
            Zijn inderdaad oude koperen leidingen grotendeels... En metalen leidingen die vanbinnen ws helemaal rost zijn... Hebben soms bruinrood water als de kraan eindje niet heeft gegaan... ik wou echt niets slecht bedoelen qnq. Ik aprecieer de tips echt, bedoel gewoon dat dit dingen zijn die ik al wist/doe en/of geprobeerd heb... Niet dat het slechte info was.... ​​​​​​
            1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Koper corrosie is groen, waarschijnlijk is er een probleem elders in het waternet.

              Als er reparaties zijn geweest, heb je ook vaak bruin water.

            #15
            Ik heb hier ook hoog ec en ph in kraanwater 1.3 en 8.3 , besloten om niet meer naar ec te kijken gewoon ph afzuren , en ik denk dat bij mij 80% genetica is om goeie opbrengst te geven , steek je veel variatie in keuze van zaadjes in die 2 jaar ? Maar iets die me binnensprong... omdat ik nu 1 plant heb die heel goed reageert op alles ivm de andere.
            Ganja always does the trick.

            Comment

            Bezig...
            X