Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beendermeel gebruiken als bloeivoeding ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beendermeel gebruiken als bloeivoeding ?

    Korting op 420shop
    Beste kwekers

    Ik heb sinds half april 2 automatic plantjes in 13 literpotten gezet met geranium bloeiende planten potgrond. De plantjes beginnen nu te bloeien en ik vraag mij af of het mogelijk is om beendermeel te strooien in de potten op het aarde of is dat geen goed idee of was het beter dat ik het op het begin mengde met mijn potgrond ? Of is er andere voeding dat ik kan kopen uit een tuincentra dat goed is voor de bloeifase dat ik nu nog kan toedienen aan mijn plantjes?
    Attached Files

    #2
    Beendermeel is voornamelijk fosfor, de P uit de NPK.
    Nadeel is dat dit erg langzaam vrijkomt, dus over de grond strooien is niet erg effectief binnen 2-3 weken.
    Dat is meer de soort voeding die je buiten gebruikt, door de volle grond mengt in februari-maart-april, voor het seizoen begint.

    Beter zoek je een vloeibare voeding, daarvan zijn er honderden dus om er zomaar eentje aan te raden is niet te doen.
    Als jij vertelt welke keus je hebt kan ik je de beste aanraden, maar ik zie geen keus, dus moet je zelf die flesjes vloeibare voeding gaan bekijken.

    Check het etiket aan de achterkant en zoek de N-P-K waardes.
    Voor planten in bloei zoek je iets met lage N, en wat hogere P en K. Bijvoorbeeld NPK 2-5-4 of zoiets.
    Dat kan elke voeding zijn, tomaten, druiven, meloenen, DCM, Pokon, Ecostyle, maakt niet uit, als je maar naar die NPK kijkt.
    Als er verder nog wat andere dingen in zitten als Mg en Ca bijvoorbeeld is dat ook goed.

    succes
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Warz
      Warz commented
      Editing a comment
      Danku voor de info ik ga nu zoeken of ik iest vindt en zal het dan doorsturen .

    #3
    En vanaf waarneer mag ik het toedienen aan mijn plantje die nu denk ik ongeveer 3 dagen aan het bloeien is ?
    Ik heb effe op internet gezocht en Dees lijkt mij goed en ik kan het kopen in aveve . Is dat goed of niet ?
    Attached Files

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Als die voldoet aan wat ik hierboven schreef ja.
      Kijk op de fles wat de dosis is.
      Neem daar de helft van, en geef het 2 dagen achter elkaar aan de plant, en kijk de volgende dagen hoe ze reageert.
      Wanneer ? Ligt eraan hoe ze er nu uitziet. Als ze goed groot en gezond is, kun je nog wel een week wachten.
      Last edited by QnQ; 27 May 2020, 11:51.

    • Warz
      Warz commented
      Editing a comment
Bezig...
X