Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moet ik al beginnen met voeding ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Moet ik al beginnen met voeding ?

    Korting op 420shop
    ik heb deze topic al eerder gepost maar volgensmij op de verkeerde sectie van de site dus nog een keer mijn excuus.

    Hallo ik ben jente woon in den haag en ik ben nu bezig voor de tweede keer met het kweken van wiet. ik rook zelf af en toe en vond het leuk om een keer te proberen een plantje te laten groeien. de eerste keer dat ik dit heb gedaan is het niet goed gegaan aangezien ik 3 planten had en hier totaal 20gram opbrengst uit had gehaald. dus wil ik het dit jaar opnieuw doen met voeding en hopen dat dit betere resultaten geeft.
    ik heb alleen nog maar autoflowers gezaaid en ik doe het volledig buiten. ik heb verder (i.v.b met coronacrisis en overmaat aan tijd) veel kweekverslagen gelezen en verder informatie op het internet. echter heb ik nog een vraag over voeding en ik heb nog nooit iets in de tuin gedaan dus heb wat advies nodig over wanneer te beginnen met voeding.

    ik heb 3 planten staan Skittles OG auto van barney`s farm. Hierbij heb ik van plagron een setje gekocht met wortelstimulator, groeivoeding en bloeivoeding (allemaal de terra variant).
    ik had al bijna mijn planten verpest aangezien op de verpakking staat dat ik in week 1 al moet voeden maar ik heb vernomen dat je pas voeding moet geven als het geen zaailing meer is.
    verder kan ik niet echt duidelijke informatie vinden over de wortelstimulator de ene website zegt wel geven bij je zaailing en de ander niet en de ander zegt weer alleen bij overpotten.

    de 3 plantjes die ik heb staan zijn nu 2 weken oud en ze zijn in het begin wel gaan strekken dus ze zijn een beetje lang dun en niet erg groot (kans is ook groot dat ik teveel water heb gegeven in het begin).

    de vraag die ik nu heb is of ik al moet beginnen met het geven van voeding? en op de verpakking staat dat ik in week 1 wortelstimulator en groeivoeding moet geven.
    is het dan de bedoeling dat ik 1 oplossing maak met zowel wortelstimulator als groeivoeding? of moet ik twee aparte oplossingen maken en van allebei een beetje geven.

    nog een foto van de plantjes zodat jullie mischien beter kunnen beantwoorden of ik al moet beginnen met voeding (veel websites zeggen dat je plant 2 weken een zaailing is maar mijn planten zijn een stuk kleiner dan die foto`s) de middelste is later uitgekomen dus ik neem aan die in iedergeval nog niet. verder heb ik gewone potgrond gebruikt.

    dan ook nog bij 1 plantje ziet het er uit alsof de baaldjes gekreukeld zijn en dat klopt ook maar dit komt omdat toen het plantje naarboven kwam het vast zat in het zaadhulsel ik heb dit laten gaan en is vanzelf losgekomen.

    alvast heel erg bedankt voor de reacties en ik wens iedereen een gezonde zomer.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    welke aarde gebruik je ?

    moeten ze nog overgepot worden ?

    Comment


    • jente413
      jente413 commented
      Editing a comment
      ja staat op voorbemest voeding voor 2 maanden

    • Jura
      Jura commented
      Editing a comment
      enkel wortelstimulator geven is genoeg

      wat is de inhoud van je potjes ?
      is normaal gezien beter om afjes direct in eind pot te planten zo hebben ze minder stress

    • jente413
      jente413 commented
      Editing a comment
      zijn denk ik halve liter potjes maar er zitten ook hydrokorrels onderin. en bedoel je dan dat ik helemaal geen groei en bloeivoedingstoffen nodig heb? of moet ik hier pas later mee beginnen.

    #3
    Geef gewoon niets. Klein beetje water als ze te licht worden eerder niet. Kijk hangt er 1000wboven ja dan verbranden ze alles eerder niet. Als je een goed medium hebt dus bemest dan heb je alleen bloei voeding nodig en misschien een top booster.

    Comment


    • Jura
      Jura commented
      Editing a comment
      Last edited by Jura; 1 June 2020, 18:42.

    • jente413
      jente413 commented
      Editing a comment
      oke dankjewel dan wacht ik nog met voeding tot de toppen komen en ik ga ze binnekort overpotten.

    #4
    komen de worteltjes nog niet uit de onderkant ?

    sorry de comment is bedoeld voor Ert !

    Comment

    Bezig...
    X