Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een vraag over ph- en waar aan herken je het snelst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Een vraag over ph- en waar aan herken je het snelst

    Korting op 420shop
    Ik zit met een vraag ph min is volgens plagron een npk om precies te zijn de p fosfor heeft een plant nou echt elke water beurt dat nodig dat met voeding afgezuurd word kan me bijna niet voor stellen dat ze elke waterbeurt dat nodig hebben
    hoop dat iemand me duidelijkheid hier over kan geven.


    dat voeden vind ik ook maar lastig volgens schema's elke waterbeurt maar dan krijgen je planten een blokkade hoe weet je dan dat je goed zit welke simtomen zijn het eerst zichtbaar bij een tekort of over voeding

    #2
    PH Is een indicatie van de zuurtegraad. Cannabis heeft het graag wat zuurder vandaar dat je je PH op peil brengt met PH- of PH+. Deze laatste komt niet zo vaak voor, tenminste, ik heb het nog nooit ergens gezien.

    Dit is dus geen voeding, PH- voeg je als laatste toe als je je voedingswater al hebt aangemaakt.

    Heb je geen meter of snap je niet goed hoe het werkt dan kan je beter niet aanzuren.

    Bij Plagron leggen ze het goed uit ;

    PH Min is een pH-regelaar waarmee je de pH-waarde van het voedingswater kunt verlagen tot het ideale bereik van 5,5 – 6,5. Alleen een voedingsoplossing met de juiste pH-waarde zorgt ervoor dat de plant de voedingstoffen in de juiste verhouding opneemt. Dit heeft vervolgens een stimulerend effect op de stofwisseling, waardoor de plant sneller groeit.



    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Waarom staat er bij plagron dan dat het een npk is

      En op zich snap ik ph meten wel maar moet je dan elke water beurt ph op 6.2 hebben of moet je dat allen doen als je voeding geeft ?

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Er staat NPK 0 43 0

      Dat is de verhouding. Er zit dus geen N in en ook geen K. Wel fosforzuur. Wordt ook wel eens salpeterzuur gebruikt, 1 is voor de bloei, de ander voor de groei.


      https://www.fermofeed.com/news/ferti...w-do-they-work


      Als je geen voeding gebruikt kan je ook aanzuren, de plant neemt dan de voedingsstoffen uit het medium beter op.

    #3
    Onze dames zijn zuur minnende planten. Ze nemen hun voedingsstoffen het beste op in zure grond. We geven ze meestal kraanwater en dit is meer neutraal wat betreft ph, daarom zuren we af. Regenwater is zuurder van zichzelf Je moet bij iedere watergift afzuren, of er nu voeding in zit of niet. Er zitten altijd nog voedingsstoffen in de grond en zou ook de ph in je medium oplopen. Kijk maar eens om je heen in de natuur. Waar veel brandnetels groeien is de grond ook zuur( goede guerilla plek) . Als je gazon zuur is krijg je mosvorming, daarom strooi je kalk.

    De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

    Comment


    • Waldpiek
      Waldpiek commented
      Editing a comment
      In alle basisvoedingen zit ook fosfor. Dus ph min op basis van fosforzuur kun je de gehele kweek gebruiken.
      Last edited by Waldpiek; 15 October 2020, 14:36.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      In de ph- groei zit stikstof, en in de bloei is er nog weleens een stikstoftekort, dus kan je ph- groei ,ook gewoon in de bloei blijven gebruiken!!!

    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Dat is wel handig om te weten

    #4
    voor mij even een bevestigings vraag, ik kweek met biocanna. ze zeggen dat je bij biologische voeding je niet druk hoeft te maken over de zuurgraad en dus de ph waardes van het water. Ik heb dit diverse malen gelezen en ik vroeg me af of dat ook zo is?

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Noodzakelijk is het zeker niet. Misschien dat het niet doen iets te koste gaat van de opbrengst maar ik ben tot op heden nog zeer tevreden over mijn kweekjes en zuur eigenlijk nooit af. Heel af en toe meet ik wel de zuurgraad van de aarde met een goedkope PH meter van de intratuin maar zolang deze tussen de 6 en 8 zit zie ik geen aanleiding om daar wat aan te veranderen. Waar tussen de 6 en 8? Omdat het water met 8 uit de kraan komt. Meestal zit mijn potgrond zo rond de 6.5, onder de 6 heb ik het nog nooit gehad, boven de 7.5 eigenlijk ook niet.

    • Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Ik gebruik ook Biocanna, juist omdat ik een luie donder ben. Geen gedoe met afzuren, etc. Gewoon de juiste hoeveelheid Vega, Flores en Boost geven.

    • patty2thaB
      patty2thaB commented
      Editing a comment
      Brandnetel, zou ik jou voedingsschema eens mogen? erg intressant om die te vergelijken. ik kweek mijn 2de kweek op biocanna en alle info is welkom.

    #5
    Ik gebruik grofweg gewoon het schema van Canna zelf. Voor autoflowers de helft aanhouden.
    Attached Files

    Comment


      #6

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Denk idd dat citroenzuur beter is voor biovoeding dan fosfaat. Bij biovoeding zakt de ph zowiezo en hoef je niet verder af te zuren hoor ik veel . Ik heb hoog ph water en gebruik een beetj lemon kick van plagron om verder af te zuren met bio. Alle zuren zijn denkelijk slecht en als je het kan zonder geloof ik daar wel in. Hoe hoog is je ph nog na alle toevoegingen ? Als je rond de 6-6.5 al zit , zit je goed he... als 0.1 al 10x zuurder is , kan de grond een beetje regelen, maar niet heel veel... ik heb 1 malig niet afgezuurd zonder voeding erbij, dus ph 8.3. En ze zagen er redelijk van af. Ijzerblokkade en geel trekkend blad .

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment

      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Dankje voor de info

      #7
      Volgens mijn informatie heeft een aarde mix een natuurlijke buffer vanwege al het micro leven dat deze grond bevat, waardoor de natuurlijke PH balans in orde blijft....Daarnaast zou je je planten kunnen helpen door je voedingswater deels te ontdoen van calciumdeeltjes door middel van een PH Min waardoor er meer waterdeeltjes beschikbaar worden voor de plant, (waardoor het wortelsysteem makkelijker voeding en vocht kan opnemen)

      Het microleven past je zuurtegraad wel aan maar niet het Calciumgehalte vandaar de wens bij sommige om PH Min te gebruiken

      Deze natuurlijke buffer (microleven) ontbreekt bij Cocos en steenwol waardoor er de noodzaak is om de PH aan te gaan passen

      Heb je een E.C meter en een PH meter doe er je voordeel mee

      Maak je water aan met de gewenste voedingswaarde, voeg je toevoegingen toe als laatste doe je je PH

      Aarde = PH 6.3

      Cocos = PH 5.8

      Steenwol = 5.5

      Mapito = 5.6-5.7

      Cocos/Grond 50-50 Mix = PH 6.0

      Comment

      Bezig...
      X