Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plagron terra autoflower voedingschema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plagron terra autoflower voedingschema

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal.

    Onlangs ben ik begonnen met mijn eerste kweek. Deze bevat 4 nothern light autoflowers van rqs.
    Zit nu op dag 4, het ontkiemen was succesvol en de eerste plantjes zijn zichtbaar. Ik maak gebruik van plagron light mix, 600W hps (Begon op 150cm hoogte om aan het licht te laten wennen, nu verplaatst hoogte 110cm om stretchen te voorkomen. is dit goed?) koolstoffilter etc.. De eerste week water ik ze met gedestileerd water (ph6.5) zonder voeding (start week 2). Huidige waardes zijn rond de 50% luchtvochtigheid ( gebruik kleine bevochtiger en vul aan met 2 natte handdoeken, merk hierbij wel dat die soms tot wel 70% omhoog gaat maar als ze opdrogen deze ook weer kan dalen tot 40% , dit lijkt me niet goed voor de plantjes, correct?) en een temperatuur rond de 27graden.
    Feedback op bovenstaande is welkom.

    Nu om bij mijn vraag te komen: Weten jullie een goed plagron terra voedingsschema voor autoflowers? Ik zat de denken om het standaard schema aan te houden maar dan beginnend met 25% eventueel uitbouwen naar 50% afhankelijk van hoe de plantjes reageren. Schema is op basis van 10L water. (de ec waarde van het kraanwater is rond de 350ppm, dit is vgm niet slecht, correct?) Volgens het schema moet ik in week 2 rond de 1.1 ec zitten. Betekend dit dat ik voor autoflower hier een kwart of de helft van moet nemen?

    Zoals ik al zei is dit mijn eerste kweek. Hierbij vind ik het ook lastig om in te schatten hoeveel water ik moet geven. Heeft iemand hier tips of een rode draad voor? Ik merk dat wanneer ik een beetje water geef met een spraybottle, dit snel verdwijnt/ verdampt door de hoge temperstuur.
    Tot nu 2x per dag een aantal spraytjes bewaterd. Neem aan dat dat nu snel meer zal worden maar ben erg bang om te overwateren.

    Alle tips zijn welkom.

    Mvg


    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Volgens mij heb je het allemaal heel redelijk bedacht als ik dat zo lees.
      Het is gewoon een beetje ervaring op doen. Plagron schema niet al te letterlijk nemen inderdaad. Naar de planten kijken.
      En met auto's 40-60% van de normale dosis aanhouden.
      Watergeven zit ik zelf ook mee te kooien in mijneerste kweekje hoor, dat is gewoon ervaring opdoen .

      Een rooie draad is zo afhankelijk van het type grond.. formaat pot etc.. Dat is niet te doen gok ik zo.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #4
        Verplaatst naarrrr........het forum over voeding

        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          Tzijn er al twee ondertussen.

        #5
        Waarom demi water? Alle noodzakelijke mineralen die een plant nodig heeft zijn uit het water gehaald. Verder kan je voeding niet in een schema gieten, ook al zou je als beginner mss wel willen. Dat moet echter op gevoel en zicht van de plant. Eerste drie weken kan je doorgaans overbruggen zonder extra voeding, daarna kijk je naar de onderste bladeren en de bladpuntjes. Beetje verbrande puntjes mag (teveel voeding), lichtjes verkleurende onderste bladeren mag ook (te weinig voeding). Grond vochtig maken voor je begint, en dan hoef je in het begin enkel de grond wat vochtig te houden met een plantenspuit tot de wortels onderaan de pot zichtbaar zijn. Het begingewicht van de pot is zowat de referentie.

        Meer planten werkt altijd makkelijker om bij te leren. Nu, ik kweek 20 jaar en ik heb nog steeds lastige planten. Het helpt ni om 10 soorten door elkaar te kweken, maar maakt het wel spannend. Ik heb er nu die de klassieke vlekjes vertonen van voedingstekort, ik heb er die overvoed zijn en ik heb er die knalgroen zien zoals het zou moeten. Moeten ze zelf weten

        Comment

        Bezig...
        X