Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Velda CO2 tabs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Velda CO2 tabs

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik vond Velda CO2 tabs in een tuincentrum en ik kon het niet laten ze mee te nemen. Ik heb dit 20 jaar terug ooit ook eens gebruikt en ik meen me te herinneren dat het mijn planten toen een stevige boost gaf. Het is al zo lang geleden en het zal ook wel een ander formaat/merk tabletten geweest zijn.

    Op de verpakking staat "hier zit voldoende in om 4000 liter vijverwater met CO2 te behandelen" en in de handleiding hebben ze het over "gedurende 3 weken, 1 maal per week 1 tablet per 500 liter vijverwater".

    Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb 1 plant, dus ik prepareer mijn water per 1 liter. Kan iemand mij een idee geven van de gepaste dosering en toedien frequentie? Kan ik hier makkelijk teveel van geven?

    20201212_171100.jpg

    #2
    1 tablet per 500L.
    1L is dan 1 tablet gedeeld door 500.
    Dus dan moet je ze wegen denk ik ?

    Ik zal ff wat andere co2-tab-topics linken.
    Daar kun je denk ik meer wijsheid uit halen dan van mij
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Bedankt voor de info QnQ.

      Ik heb ondertussen je links doorlezen. Ik had zelf ook al een hoop gegoogled. Er is veel tegenstrijdige informatie over te vinden. Het gaat van onzin tot zeer nuttig en schadelijk. Het zou ook invloed hebben op de PH. Dat zou dan ook extra in de gaten gehouden moeten worden. Ik denk ik die tabs voorlopig opzij ga laten liggen. Een van mijn volgende kweken zie ik me nog wel een vergelijkende test doen.

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Het is makkelijker experimenteren als je een volle pot wiet hebt staan

        Voor elke ja is een nee te vinden op internet.
        Er zijn goeie bronnen en gekkies.

      #4
      Echt overdoseren kan bijna niet, echt kwaad kan het ook niet. Lijkt me hetzelfde als de tabs van no mercy. Scheutje Spa rood kan ook. Krijgen ze een opkikker van.

      Al gebruikt, plantjes zijn niet dood gegaan.

      Comment

      Bezig...
      X