Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welk (Plagron)voedingsschema op samengestelde grond

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welk (Plagron)voedingsschema op samengestelde grond

    Korting op 420shop
    Hoi,

    ik ben van plan een kweekje op te zetten met 5x green gelato automatic. Dit op een aardemix waarvan het recept veel voorkomt op internet (3 turf, 3 compost, 2 perliet, 1 vermiculiet), in potten van 20L. Deze aarde-ingredienten heb ik dus in huis, dus koop ik geen speciale zak grond van Plagron meer erbij.

    Ik heb als cadeau voor Kerst de Top Grow Box Alga van Plagron gekregen. Alez, niet van Plagron gekregen, maar van de vrouw, je snapt wel.

    Mijn vraag is nu: Hoe moet ik me een voedingsschema voorstellen? "
    Als ik de calculator van Plagron gebruik krijg ik de keuze niet om mijn eigen aardemix in te voeren. Komt dat dan overeen met hun Royal mix? En ik ken er eerlijk gezegd niet al te veel van, dat gedoe met AL die producten. Maar ik wil het zeker een kans wagen, en zou graag wat advies krijgen hier.

    Alvast bedankt en een fijne kerst gewenst!

    #2
    Ik heb geen antwoord, daar begin ik mee, zodat je zelf kunt beslissen of je verder leest

    Maarre...als je die aarde-samenstelling veel op de interweb tegenkomt, zie je daar dan geen kweekjes mee of resultaat van ofzo ?
    Want waarom zou je dat gebruiken als je niet weet of het werkt. Er moet toch iets zijn waardoor jij dacht "dit is het".
    Dat moeten toch wel een stuk of wat succesvolle kweekverslagen zijn, kon je daar niet vinden wat ze met de voeding deden ?
    Dit mengsel wordt ook specifiek gebruikt bij cannabisplanten ?





    **** ohja, en ik heb de titel aangepast en topic verplaatst...daarom reageerde ik
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    #3
    Ik weet het niet, ik vind het wat teveel vh goede klinken met 1 op 3 compost, toch zeker voor autoblowers omdat die beter zijn met armere grond ja zoals je weet, mss wat tuinaarde bij de dan wel wormencompost omdat dit bacteriedominant is of welke heb je voorhanden? Die in de handel is meestal schimmeldominant de plantjes zullen het er ook wel mee doen maar minder hard en eerder ingetogen zijn (preuts)

    Maar je vraag ging vooral over het bijvoeden, kan ik je zeggen dat ik erg goeie resultaten had met algenvoeding van Plagron, begin met een kleine dosis en kijk naar de plant

    Last edited by Rietslang; 26 December 2020, 17:49.
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • Dirksje
      Dirksje commented
      Editing a comment
      thx.

      Het zal inderdaad aanvoelen zijn wat de plant nodig heeft. minder is meer, dus rustigaan starten met pakweg 25 a 50% van de aanbevolen hoeveelheden. En indeed, ik las ook al wat fijne dingen over die algenvoeding. Het is en blijft een sterke plant, dus alles komt goed.
Bezig...
X