Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Biogreen houdbaarheidsdatum overschreden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Biogreen houdbaarheidsdatum overschreden

    Korting op 420shop
    Heb een paar flessen voeding/supplementen gekocht van Bio-green (PK 13/14, Calgel, Bio 2 bloom, Biozym).
    Bij de fles van Bio 2 bloom viel me op dat als ik de fles schudde dat ik een soort van "schrapend" geluid hoorde, die een beetje leek wat je ook in verfspuitbussen hoort, van die balletjes om het te mengen?

    Bij de fles Biozym is de houdbaarheidsdatum overschreden (best before 10 mei 2019) overigens is het ook de enige fles met een houdbaarheidsdatum, alle andere (heb ook nog de X-roots, X-Bloom, en Bio 1 grow)hebben het niet.
    Bij de Calgel en PK 13/14 staat het ook op de etiketten, geen houdbaarheidsdatum.

    Heb natuurlijk contact met de growshop gehad, en werd me uitgelegd dat ik het gewoon kon gebruiken, het geen kwaad kon en het jaren goedblijft, en dat Bio-green verplicht werd door N.V.W.A. om houdbaarheidsdatum op de etiketten moesten zetten.
    En me nogmaals "geruststelde" dat ik het gewoon kon gebruiken enz.enz.

    En bij de fles Bio 2 bloom kwam het doordat het vrij dik spul is, en dat het om zoutkristallen zou gaan, ook dit zou geen kwaad kunnen.
    Dit heeft ze uitlaten zoeken door iemand die daar veel verstand van had
    Krijg Woensdag a.s. een telefoontje van ze omdat ze ff het e.e.a. gaat uitzoeken, tevens krijg ik als service de Biozym gecrediteerd en hoef de fles ook niet terug te sturen.

    Nu mijn vraag, klopt de uitleg, wat denken jullie ervan,

    Bvd Old dawg

    #2
    Ik zou om nieuwe vragen.
    Die smoesjes verkopen ze maar aan een ander.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Maar dan zit die ander daar dan weer mee gekl**t toch

    #3
    Thanx Q, ze gaat contact opnemen met Bio-green, zij heeft het uit Duitsland, maar Bio-green zit nu in Spanje, ze weet ook niet of het nog leverbaar is.
    Het was al alleen leverbaar vanuit Duitsland,(zat al niet meer in NL) en denkt dat het ook niet meer vanuit Duitsland kan worden besteld, dat hoort ze morgen.

    Aangezien haar collega cq vriend (ook growshogrowshophouder en op hetzelfde adres zit, ook, dezelfde bank/Kvk gegevens deelt)veel verstand van voeding enz heeft en mij ervan verzekerde dat het gewoon goed spul is, kijk ik krijg zowiezo de Biozym gecrediteerd, zal nog wel over de Bio 2 bloom het e.e.a. vragen, denk dat Bio-green einde verhaal is.

    Ik moet nog beginnen, en waarom ik Bio-green heb gekozen komt in de 1e plaats ik nog flessen had staan die ik overhad van m'n buitenkweek, en deze lijn goed gaat met autopots daar het geen recidu achterlaat i.c.m. met de vernieuwde aquavalve5
    Dus ruilen gaat het 'm denk ik niet worden i.v.m. verkrijgbaarheid.

    Wat ik nu eigenlijk wil weten of het nog te gebruiken is, (de flessen staan niet bol)
    (haar shop heeft wel andere naam)

    Bedankt

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Tja, bij Biobizz zeggen ze altijd: ruiken. Als je in de fles ruikt moet het normaal ruiken, als het stinkt zou het niet goed meer zijn.
      Mja, in hoeverre dat klopt is ook maar de vraag.
      Ik heb hier een fles groen spul dat helemaal bruin geworden is na 10 jaar in de kast, maar het stinkt niet.
      Misschien is het nog goed, misschien niet. Idunno...
      Ik spreek alleen vanuit het punt waar je (juridisch) recht op hebt.
      Je koopt iets nieuws, dan heb je ook recht op iets dat nog bruikbaar is.
      Wat je er verder mee doet is jouw zaak. Die flessen gaan misschien nog 2 jaar mee bij normaal gebruik ? Dus dan zijn ze al veel verder over datum. Je hebt er dus niet het verwachtte voordeel/genot van.

      Ja tis opletten met voeding kopen tegenwoordig. Canna gaat er ook helemaal uit.

    #4
    Datum moet gewoon goed zijn. Zou er inderdaad geen genoegen mee nemen

    Comment


      #5
      Ik neem/nam er ook geen genoegen mee, daarom ook contact opgenomen en krijg m'n geld van fles Biozym gecrediteerd.(hoef het ook niet terug te sturen)
      Ze gaat ook kijken voor een nieuwe Biozym, waar ik niet voor hoeft bij te betalen, maar is waarschijnlijk niet meer leverbaar, dat hoor ik morgen.

      En w.b.t. de andere flessen, daar staan geen houdbaarheidsdatums op, hier een link waar het ook erbij wordt vermeld dat de flessen voeding geen houdbaarheidsdatum hebben heb het niet hier besteld)


      https://www.greentradingxxl.com/nl/voeding/bio-green/

      hier foto van fles waar het op etiket staat vermeld,

      20210111_124156.jpg

      Comment

      Bezig...
      X