Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hogere ppm runoff

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hogere ppm runoff

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal. Momenteel ben ik bezig mijn eerste plantjes. Het zijn 4 autoflowers nothern light. (week 5)
    Vandaag heb ik ze weet gevoed en mijn ec waarde is ongeveer 1200 (ph 6.5) Maar de runoff wat onder eruit kwam was 2400? De ph was wel hetzelfde maar de ec was verdubbeld. Wat betekend dit? Dat ze te veel voeding krijgen?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Dames zien er prachtig uit,maar wel gekke waardesals je op aarde kweekt kan je een bodem monster nemen voor de rest geen idee
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Dat betekend dat ze meer water verbruiken dan voeding

      De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

      Comment


        #4
        1200 ... 1,2 tot 1,9 kregen mijn AFjes toen ze nog minerale voeding kregen.

        Comment


          #5
          Ik heb nog eens wat research gedaan. Als de ppm van de runoff hoger is dan het voedingswater betekend dit dat er zoutophoping is in de bodum. Dit zou je kunnen oplossen met Florakleen. Iemand hier ervaring mee?

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Ja ganjagast, maar die is niet meer actief hier, even de zoekfunctie gebruiken, het staat wel in een topic van hem.

          #6
          Zolang je planten er goed uitzien kan je die drain echt wel laten voor wat het is. Als je op de drain gaat anticiperen ontstaan juist vaak problemen. Meet wat er ingaat, meer hoef je niet te weten.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


            #7
            Waarom zou je niet met gewoon water spoelen ?

            btw. met aardekweek heb je geen drain toch ?

            Je had beter een kweekverslag gestart heh...
            Je hebt nu elke week een nieuw topic met een nieuw probleem en elke keer moet je alle info weer geven of we moeten dat gaan zoeken.
            Had alles bij elkaar gestaan was het veel beter te volgen geweest en had je ook tussendoor tips en vragen gehad waardoor je misschien wat problemen had kunnen voorkomen.

            Sorry...ik denk weleens hardop
            Last edited by QnQ; 12 January 2021, 10:18.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #8
              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Waarom zou je niet met gewoon water spoelen ?

              btw. met aardekweek heb je geen drain toch ?
              Ik wel en sommige Amerikanen adviseren zelfs 25% drain.
              Horks Fototopic 2.0

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Dat kan alleen als de planten groot genoeg zijn, de potten goed volgeworteld zitten en als ze veel drinken.
                (dus zeker bij die Amerikanen met 5000W erboven, luchtgekoelde, CO2 geinjecteerde pakhuiskweekruimtes met planten van 2 meter)

                Over het algemeen kom je geen van deze omstandigheden tegen bij nieuwe kwekers op dit forum.

              • Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Zo groot kweek ik niet hoor en ik geef ook water tot de drain. Vele wegen leiden naar Rome.
            Bezig...
            X