Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Op vakantie maar de vrouwen blijven thuis (irrigatiesysteem en voeding)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Op vakantie maar de vrouwen blijven thuis (irrigatiesysteem en voeding)

    Korting op 420shop
    Aloha beste leden

    Volgende week trekken we naar Portugal !
    Het zal de eerste keer zijn dat ik echt een week weg ben van huis, terwijl het systeem verder draait.

    Spannend !! Vind ik toch ..

    De dames zijn bijna in bloei (14 dagen 12/12)
    2x critical - 2x royal cookies.

    6D6243CB-8ABB-4AA2-8E47-129F9E87B109.jpeg

    Nu heb ik al een kweekje gedraaid met druppelsysteem van blumat.
    Ze steken nu ook al een tijdje in de grond en draaien goed !
    Kan ik mijn voeding (plagron terra ) 6 dagen in het vat laten staan ( met pompje) ?

    Ik dacht ook over te schakelen naar bloeivoeding voor vertrek , dus zou ik de EC waarde laag houden ?

    Zie ik nog iets over het hoofd wat belangerijk kan zijn ?

    Alvast dank !
    Fijne avond.

    Nirvana

    #2
    wbt je voeding in je vat laten staan voor 6 dagen heb je ook niet veel andere keus


    mocht 1 van je blumats doorlopen en je vat legen kan de lekbak van tent zoveel inhoud aan? in geval van niet zou ik op zn minst alle verlengsnoeren en elektra dergelijken als je die hebt vd vloer omhoog halen.

    is de strek in de planten er al helemaal uit? anders misschien de lamp toch iets ophogen voor vertrek.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Misschien wat waterstof of chloor bijmengen een idee?

    #3
    Hoe is dit afgelopen? Ik ben ook aan het twijfelen om een blumat systeem aan te schaffen

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Grote buffer nemen als je weg gaat, meerdere vaten koppelen.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Wat wil je weten @NewNoobie?
      Ik kan wellicht wat twijfel wegnemen, ik kan niet meer zonder die dingen

    #4
    Takketoelli waar te beginnen. Even kijken, ik ga nummertjes gebruiken voor mijn vraagjes dit lijkt me wat gemakkelijker.

    1) Die slangetjes zijn zwart, wordt het water niet te warm onder hps verlichting.
    2) Welk voedingsvat gebruik je?
    3) welk circulatie pomp gebruik je als je minerale voeding gebruikt? (Welke minerale voeding)
    4) Indien je biotabs gebruikt, boek je hier even veel succes mee als de plagron voedings producten, indien ja welk biotabs gebruik je?

    Comment


      #5
      Er zijn dikke en dunne slangen; beide zijn tegenwoordig ook in wit te krijgen, dus als je daar over twijfelt gewoon de witte nemen. Die haal ik ook straks als ik mijn slangen vervang voor onderhoud. Het zal vast wel iets schelen in temp, en dus ook minder kans op verstoppingen.

      Ik heb gewone witte 5 liter emmertjes als vat, één per plant. Ik kweek doorlopend, dus er staan (verschillende soorten) planten in verschillende stadia van groei en bloei in de tent. Dus iedere dame moet anders gevoed kunnen worden.
      Als je ineens je tent volzet kun je ook één vat gebruiken, wat ook wel aan te raden is als je lamgere tijd weg moet. Ik gebruikte daar een 40-50 liter emmer voor. Zo heb ik ooit 10 dagen zonder problemen kunnen overbruggen

      In die grote emmer had ik een klein circulatiepompje, maar eerlijk gezegd vond ik dat niet zoveel toevoegen. Gewoon bij een dierenwinkel de kleinste halen die je kunt vinden, paar euries.
      De kleine emmertjes van 5 liter gaan maar max 3-4 dagen mee, dan zijn ze leeg. Das te kort om verstoppingsproblemen te krijgen door vlokvorming, dus hier ook geen pompje. Zes pompjes zou ik dan ook nodig hebben; daar begin ik niet aan.

      Maar met minerale voeding (ik gebruik plagron terra) loop je kans op verstopping van de slang, wat voor overstroming zorgt. Door warmte gaan de bacterien harder werken en ontstaat er vlokvorming. Dit gebeurt vooral als je green sensation toevoegd, dat is echt oppassen, bacteriegroei versneld dan. Met de andere producten gaat dat lang niet zo snel.

      Door de vlokken verstoppen de dunne slangetjes, waardoor er minder water druppelt. De grond wordt droger, waardoor de blumat langzaam verder open gaat staan. Dit blijft ie doen totdat het ver genoeg geopend is om weer te kunnen stromen. Vaak worden dan de vlokken weer weggespoeld waardoor de blumats hard gaan druppelen. Aangezien het een tijd duurt voordat de blumats zich weer hersteld hebben loopt het hele vat leeg en staat je plant zeikenat.
      Dit is het enigste nadeel van de blumats, is mij al een aantal keer gebeurd. Geen ramp, de dames herstellen daar altijd van.
      Om die reden die ik een keer per week 'slangetje wrijven'. Dunne slangen platdrukken en wrijven over de hele lengte. Je ziet dan ineens troebel water druppelen van de aanslag die je loswrijft. Als de slang schoon is zie je ook dat de blumats ineens weer harder gaan druppen, dus een beetje dichterdraaien en je kunt weer door. Sindsdien heb ik zelden een overstroming
      Alle dames staan op een omgekeerde schotel, zodat water weg kan vloeien op de bodem tent zonder dat de plant met de voeten nat blijft staan indien er toch een vat leegloopt. Das wel belangrijk!

      Biotabs en blumats zijn de perfecte combinatie; zo hoef je alleen maar water toe te voegen en heb je ook geen kans op verstoppingen. Zelf nooit gedaan, daar kan ik je niet echt mee helpen.


      Sinds ik blumats gebruik heb ik nooit meer watergift problemen gehad; de dames hebben altijd genoeg te drinken, ze nemen wat ze willen. Ook voedingsperikelen zijn veel minder geworden. Ik heb daar altijd problemen mee gehad, nu soms nog steeds maar wel altijd een goede oogst.

      Wat ook wel fijn is is dat je zonder de tent te openen je voeding kunt aanmaken, je bent niet van een tijdstip afhankelijk. Ik open de tent 4-5x per week, voor de rest blijft ie dicht
      Ik ben tegenwoordig gelukkig niet meer onverwachts een paar dagen weg van huis, dus ik vul de emmertjes zo dat ze twee dagen meegaan.






      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment

      Bezig...
      X