Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan ik al Green Sensation geven?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kan ik al Green Sensation geven?

    Korting op 420shop
    Medium: potgrond (welkoop) vermengd met zaai en stekgrond (supermarkt)
    Licht: 150 watt HPS
    Tent: eerst 45x45x120cm, nu 60x60x160cm

    3x omgepot 0.5 vierkant -> 4.0 vierkant -> 6.0 liter rechthoekig.
    Soort: Amnesia Haze & Jack Herrer.
    Voeding: Power roots, pure zym, terra grow en vanaf begin november terra bloom.
    Startdatum: 23-09 Amnesia Haze, 26-09 Jack Herrer.
    Klok 12/12: 10-10-2021
    In bloei: 01-11-2021

    Ze staan nu 16 dagen in bloei en krijgen momenteel pure zym & terra bloom, maar de vraag is wanneer kan ik met Green Sensations beginnen? En in welke fase van de bloei heeft dit produkt het meest positieve effect?

    Amnesia Haze 16e dag bloei:
    20211116_154347.jpg

    Jack Herrer 16e dag bloei:
    20211116_155128.jpg

    En de twee 6 literbakjes samen:
    20211116_155235.jpg

    Ik handel enkel door de plantjes te beoordelen op basis van hun gemoedstoestand en kijk dus niet naar schema's, maar noteer wel wat ik gedaan heb en met welke PH en PPM dit was.
    Op die manier hoop ik bij een terugslag het eventuele probleem te kunnen achterhalen.

    Laatste watergift gisteren:
    PH: 5,96
    PPM: 616

    Ja PPM niet zo handig ivm omrekenen maar ik reken daarbij dat 640 PPM een EC is van 1.0
    Tot dusverre een max PPM gegeven van ruim 800 PPM.
    Wel zie je dat ik aan de max zit, minimaal gele bladpuntjes en een beetje kanoblad.

    Nou ben benieuwd wat de meningen zijn wanneer ik met Green Sensations kan starten.

    #2
    Kanoblad komt niet door voeding, combi van warmte en watergift.

    Comment


    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Nee, maar is ook niet nodig hooguit 24 graden met lamp aan 17 lamp uit.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Het gaat om stralingswarmte die dan word afgevoerd, dan kan ie op 10 cm.

    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Hoe lager ik de lamp hang hoe kleiner het oppervlak wat beschenen wordt. Ik heb een oppervlak van 60x60 en dat werkt met 20 cm boven de plantjes prima. Bij 10 cm krijgt de buitenste rand amper licht.
      Jack herrer is niet geheel op 1 hoogte meer, maar amnesia welke 3 weken langer moet komt dan alleen onder de lamp rond kerst en dan wel op 10 cm met ventilator die onder de lamp doorblaast werkt ook.

      Zoveel stralingswarmte komt er niet vanaf. Als ik het raam openzet zakt de temperatuur naar 20 graden met lamp aan. Kiepstand raam is 24 graden.

    #3
    Dat staat gewoon in het voedingsschema toch ?

    (is ook een heel subforum voor: Voeding voor wietplanten)
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Ik werk niet met voedingsschema's zoals je kon lezen.

      Subforum voor voeding zijn de meningen ook verdeeld, ik begin gewoon heel zuinig ermee, want het 'juiste' moment verschilt nogal.

      PS: Ik heb je enige tijd geleden PM gestuurd heb je mij advies gegeven om tot mod te richten. 2 keer formulier ingevuld en de vragen gesteld die ik wilde vragen. Geen enkele reactie erop gekregen. Weken geleden inmiddels.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Misschien effe in de helpdesk zetten, RickTerboeg.

    #4
    2 weken bloei nu, nog 2 weken wachten . 4e week bloei. Mooie plantjes. Sugar royal is goeie combo maar moet dan van in het begin , hoog in stikstof.
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Staan nu 3 weken in bloei ga er alvast gematigd mee beginnen

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Zal vast wel niet zo erg zijn,mss zelfs goed , ook benieuwd naar het effect van een beetje vroeger.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Pk1314 word soms ook geadviseerd langere tijd mee te geven.

    #5
    Bloeidag 20 onder HPS 150 watt 1e keer GS toegevoegd nou eens kijken tot een volgende update of er effect te zien is.

    2x 6 liter bakken
    PH: 5,96
    EC: 1.1

    Zijwaarts van onderaf gezien.
    Geen gezicht dat bindingsdraad, maar ach het werkt
    20211120_173536.jpg

    Links Jack Herer waarbij de hoofdtop toch telkens ruim boven de rest is gekomen ondanks het binden. Rechts Amnesia Haze wel een mooie LST kunnen geven.
    20211120_173609.jpg
    Attached Files

    Comment


      #6
      Inmiddels 45 dagen bloei.
      amnesia Haze staat nu links en de Jack Herrer staat nu rechts.
      Volgens mij gaat het wel lekker, nog mooi groen en wat paars blad bij Jack. Ik bouw langzaam af qua voeding.
      Qua toppenervaring schat ik beide plantjes momenteel op 60 gram opbrengst per stuk.
      Er zitten mooie compacte toppen aan welke nog steeds iets aandikken onder de slechts 150 watt HPS lamp.

      20211214_112957.jpg

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Hps levert 0.7/1.0 gpw op.

      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Ja klopt voor de ervaren kweker moet dat haalbaar zijn.

        Toch had ik met 2 simpele 6 literbakken in eerste instantie hooguit 75 gram verwacht, maar door er meer tijd aan te besteden en ze continue op dezelfde hoogte te binden en vooral goed de planten te beoordelen heb ik het doel bijgesteld op minimaal 0.8 gram per watt.

      #7
      zodra ik met de terra bloom begin, begin ik met GS. Eerste 1-2 weken op halve sterkte 0,5 ml liter en daarna 1.0ml per liter. Werkt voor mij altijd goed.

      Comment

      Bezig...
      X