Mededeling

Collapse
No announcement yet.

roze/ blauwe korrels?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

roze/ blauwe korrels?

Korting op 420shop
    Ik ben van plan korrels te gebruiken voor men lowriders, maar wat is het verschil nu net tussen roze of blauwe?
    En met welke regelmaat moet je de korrels juist toedienen?

Bedankt!

Re: roze/ blauwe korrels?

Volgens mij is het enige verschil de kleur, en anders eventueel de pH

Comment

De roze korrels moet je aan de vrouwtjes geven en de blauwe aan de mannetjes.

Comment

wel uitkijken hoor, af en toe zit er een witte tussen (en dat zijn pepermuntjes, of chloortabletten, hangt ervan af -maar proef je meteen!-)

Over welke korrels heb je het Metatron ? Om een gewoon antwoord te krijgen zou bijv merk en soort al wat helpen ...
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Sorry hoor jongens, iedereen moet ergens beginnen

Ik heb het over korrels die ze in tuincentra verkopen om plantengroei te stimuleren.
          Je hebt er roze en blauwe. Wat het merk betreft, ze zijn gewoon van het tuincentrum zelf.

Comment

cool metatron, meligheid is op bestelling in overvloed verkrijgbaar

Nog wat specifieker graag : zijn het voedingskorrels (let dan op verhouding N / P / K -stikstof, fosfor en kalium) of is het een leuke toevoeging om bv wortelgroei te stimuleren ?
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Het zijn voedingskorrels denk ik. Die verhouding waar je het over hebt, houdt dat in dat de hoeveelheden N, P en K gebalanceerd moeten zijn ten opzichte
              van elkaar?

Comment

En ik dacht kalkkorrels, whahaha gekke mij

Als het spul geschikt is voor tomaten, is het 9 van de 10 keer ook niet ongezond voor cannabis
                Maar als het van het tuincentra zelf is kan het goed zijn dat het universeel is. Dan kan het zijn dat het nog enkele toevoegingen van bepaalde stoffen nodig heeft, om optimaal voor je planten te zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metatron View Post
                  Het zijn voedingskorrels denk ik. Die verhouding waar je het over hebt, houdt dat in dat de hoeveelheden N, P en K gebalanceerd moeten zijn ten opzichte
                  van elkaar?
                  eum ... voornamelijk ten opzichte van de behoeften van je plant ... er zijn zoveel verschillende verhoudingen beschikbaar. Bedenk wel > die korrels geven langzaam hun inhoud af, en als je ze in kleine potjes stopt gaat het snel te hard, vooral in het begin heeft je plant nauwelijks wat nodig. De reden waarom ik niet zo dol ben op die dingen, doe maar vloeibaar <maar da's dus een persoonlijke voorkeur>

Comment

ja ik heb intussen vloeibare aangeschaft voor als ik men planten overpot.
                    bedankt!

Comment

Niks te danken hoor, daar is dit forum voor. Mag het topic gesloten worden ?

Comment

Ok MW

Grtz $iR
                        sigpic

Comment

Bezig...
                        X