Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pH waarde meten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    pH waarde meten

    Korting op 420shop
    Ik heb al redelijk wat rondgekeken naar hoe de pH waarde in de grond gemeten kan worden, maar tot nu toe nog geen duidelijk antwoord op mn vraag gekregen.
    Ik ben nu net met mn tweede kweekje begonnen (3x Indigo) en wil de pH uiteraard rond de 6,0 hebben. Ze doen het tot nu toe nog prima, en als ik vanaf nu ervoor zorg dat mijn voedingswater rond de 6,0 is, dan zou de grond vroeg of laat ook rond de 6,0 moeten gaan zitten (toch)?
    Als dit niet het geval is, zou ik graag nog een kleine uitleg willen over de meting van de pH van de grond.

    Bvd!

    #3
    Re: pH waarde meten

    Potgrondtest "Dutch method":

    Comment


      #4
      http://www.phmeter.eu/nl/ph-soil.html heeft iemand ervaring met dit type meter?
      (alvast sorry voor degene die mij naar het juiste topic zal wijzen)

      Comment


        #5
        Re: pH waarde meten

        Brol.

        Comment


          #6
          Re: pH waarde meten

          Yep, daar heb je niet zoveel aan.
          Start gewoon met een goeie grond, de grond is de basis, ik snap ook niet waarom kwekers 3 euro willen uitsparen op grond en later gaan huilen omdat er iets niet goed gaat daardoor.
          Start goed, zorg dat je water/voeding geeft met de juiste pH (6-6.5) of gebruik biologisch-organische voeding dan hoef je niets te meten als je potten groter dan 15L zijn.
          Als je geen gekke dingen doet blijft de pH van de aarde ook gewoon goed.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          Bezig...
          X