Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voedingschema van fabrikant komt uit op ec boven de 3. Klopt dit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voedingschema van fabrikant komt uit op ec boven de 3. Klopt dit?

    Korting op 420shop
    Wat adviseren jullie?
    Op de flessen van mijn voedingslijn staat een aanbevolen mengverhouding die uitkomt op een ec van ruim 3. Mij lijkt dit niet verstandig dus geef nu in week 4 van de bloei voeding met een ec van 1,8.

    is het raadzaam om de verhouding van het etiket te volgen of lekker blijven meten en verdunnen?

    Ik gebruik de advanced nutrients jungle juice lijn. Micro, grow en bloom.

    #2
    Tot 2.8 kan nog, maar de planten moeten dat ook verbruiken, en dat gebeurd zelden.

    Gewoon op de planten blijven letten, effe bij de zaadboer kijken naar info over voeding behoefte.

    Comment


      #3
      Okee thnx. Dan ga ik toch wel iets meer voeding geven. Ik las ook ergens bij een leverancier dat ze met deze hoeveelheid voeding uitgaan van water met een ec van 0.
      Trek je altijd de ec van het water van het totaal af? Zelf lijkt mij dat onzin. Want er zit niet voor niks vanalles in het kraanwater waardoor je ec nooit 0 is.

      Comment


      • sprinterke
        sprinterke commented
        Editing a comment
        EC van het water meetellen 😉

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Tsja, dan kan je boven de 3 uitkomen.

        Maar in belgië hebben ze ergens ec boven de 1.

        Dus ze gaan uit van reversed osmose water, en ja daar moet alles bijgevoegd worden.

        Had je biobizz genomen dan had je dit probleem niet gehad.

      #4
      Post liever eerst eens een foto van je planten voordat je meer voeding gaat geven, want dat je hoger dan Ec 1.8 zou moeten lijkt me sterk!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        #5
        Geen online schema te vinden met meer info erbij van die voedingslijn? Idd raar . Mss foto van fles?
        Ganja always does the trick.

        Comment


          #6
          Heb een kleine 2 weken geleden ook een vraag gesteld omdat een aantal plantjes tekenen van een te kort vertoonde. Toen werd mij calmag geadviseerd. Dus ik braaf calmag bestellen. En ook elke waterbeurt meegeven. Wel 1/4 van de maximale dosis. Maar merk dat ze toch nog verder vergelen. Dus ben een beetje aan het tobben wat ik nou extra mee moet geven.

          hier een aantal foto's:

          20220710_131522.jpg 20220710_131514.jpg 20220710_131558.jpg 20220710_131526.jpg 20220710_131507.jpg alle tips zijn welkom!

          Comment


          • Janny
            Janny commented
            Editing a comment
            Heb het schema van de fles aangehouden. Dus idd met groei. Wel zo verdunt dat ik niet boven een ec van 1.8 uit kom. Is het verstandig om met de calmag naar 3/4 van de max dosis te gaan?

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Nog steeds calmag tekort zie ik, maar wat langer groeivoeding had ook gemogen.

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Ben geen calmag expert, maar denk dat het hier wel niet erg zou zijn

          #7
          Wesley pipes Dit is de voeding die ik geef. De micro staat niet op de foto maar geef ik ook mee.

          20220628_163959.jpg

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Wat laag in N , er zit in de groeivoeding meer K dan N , denk dat daar de oorzaak zit. Plagron bvb heeft een extra N toevoeging van 9-0-0 npk, hier zie ik veel te weinig. Wel raar . Maar is mijn eerste gevoel ook. Te weinig en niet lang genoeg zorgt voor snelle vergeling in de bloei.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            2-1-4 npk, lees ik dat goed?

            Ik ben zelf van plan om op floranova over te stappen, groot verschil.

          #8
          Dit is het 3e flesje die bij de voedingslijn hoort...
          Zou wel wat meer N in moeten te zitten. Maar is het genoeg?

          20220711_135727.jpg

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Dat is al wat beter, maar je ziet aan je planten dat het nog niet genoeg is.

          #9
          In t begin hield ik me nog wel eens aan die voedingschema's maar er kwam vrij consistent nutrient burn dus heb geleerd om de helft van de aanbevolen hoeveelheden te geven.
          Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Dutchpro wil dat men begint op 1.6 ec groeivoeding.

            Knettergek die lui.

          #10
          Oorspronkelijk geplaatst door parakweker View Post
          In t begin hield ik me nog wel eens aan die voedingschema's maar er kwam vrij consistent nutrient burn dus heb geleerd om de helft van de aanbevolen hoeveelheden te geven.
          Prima ! zeker op grond waar al voedingsstoffen inzitten.

          Het is precies wat ik adviseerde voor de Sweet Jane voeding die toen ontwikkelde voor No Mercy , het bestaat nog steeds overigens , maar ben er niet meer bij betrokken.
          Ik weet niet of mijn voedingsadviezen er nog steeds op staan.

          Comment


            #11
            deze planten stonden op voedingsarme grond en kregen nog nauwelijks voeding , slechts 1 keer met EC 1,5 . Voedingstekorten zichtbaar ?? niet echt.

            small.gallery_4254_232_1059133.jpg.dfae47672bd64b420b29f716c260e238.jpg
            Attached Files
            Last edited by atmosphere1; 13 July 2022, 20:33.

            Comment

            Bezig...
            X