Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geen zin in geel

Collapse
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Geen zin in geel

    Korting op 420shop
    Goeiemiddag mensies,

    Wat denken jullie.

    M'n plantjes (watermelon automatic van RQS) zien er tot nog toe top uit. Mooie groene bladeren aan de bovenkant en er komen overal mooie toppies tevoorschijn.

    Nou zit ik wel met een aantal gele bladeren aan de onderkant. Eerst dacht ik dat zal vast zijn omdat die weinig licht krijgen. Maar het begint nou toch best hoog te verspreiden.

    Ik vermoed zelf een stikstof tekort, ik geef 5ml terra bloei van plagron op een liter water.
    Vandaag de EC gemeten van de aarde en die kwam op 1 uit. Ik heb gisteren om 6 uur (wnr de lamp aan gaat) een liter water gegeven. Dit doe ik elke keer als de pot licht aanvoelt. Mn kraanwater is 0.4 en ik denk dat gezien ik gister water heb gegeven de totale EC wat hoger zou kunnen liggen na watergeven.

    de PH is ook gewoon 6.5 dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan?

    Is het mogelijk om een voedingstekort te veroorzaken door te weinig water te geven? Dit begon allemaal namelijk toen ik aardig zat te kutten met mn watergiften. Ik dacht dat ik ze overwaterde maar later bleek toch dat ze wat meer dorst hadden. Blaadjes zagen er mega zielog uit

    Ik zou anders mn bloeivoeding een beetje verlagen en wat groeivoeding erdoorheen gooien maar gezien ik in week 4 van de bloei zit (van de 6/7) weet ik niet zeker of ik wel wil gaan kloten met stikstof. Liever een beetje te weinig dan teveel toch?

    Wat zouden jullie in deze situatie doen. Het liefst zou ik het gewoon willen uitzitten en hopen dat het bij deze bladeren blijft. Misschien dat ze straks in week 5 midner stikstof nodig hebben en daarom stoppen met vergelen?
    ik upload nu een iets oudere foto maar zodra de lamp weer aangaat stuur ik een nieuwe. Op deze zie je de beginfase van het probleem

    groetjes sonny


    20220725_120149.jpg
  • Answer selected by SonnyMargera2 at 2 August 2022, 18:27.

    Zie hier een foto van maar liefst 30 seconden geleden.. of miss iets meer

    Edit: Heb per plant ook al een X aantal bladeren eraf moeten halen/zijn er zelf afgevallen
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by SonnyMargera2; 2 August 2022, 13:32. Reden: Vergat wat info erbij te zetten

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Meer/vaker water geven!!

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Opvoeren naar liters per dag soms in grow bags weinig probleem

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Inderdaad , meer water.

    #2
    Aan het einde van de bloeifase worden de bladeren sowieso geel bij veel planten. Ik zou me daar persoonlijk geen zorgen over maken.

    Comment


    • SonnyMargera2
      SonnyMargera2 commented
      Editing a comment
      Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Of nouja misschien vond ik het nog een beetje te vroeg daarvoor? Idk

      Hoop wel dat ondanks ze al geel worden die toppen door blijven groeien want ze zijn me nog lang niet dik genoeg

      Thanks voor je snelle antwoord !

    #3
    Zie hier een foto van maar liefst 30 seconden geleden.. of miss iets meer

    Edit: Heb per plant ook al een X aantal bladeren eraf moeten halen/zijn er zelf afgevallen
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by SonnyMargera2; 2 August 2022, 13:32. Reden: Vergat wat info erbij te zetten

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Meer/vaker water geven!!

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Opvoeren naar liters per dag soms in grow bags weinig probleem

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Inderdaad , meer water.
Bezig...
X