Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Xiaomi Plantsensor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Xiaomi Plantsensor

    Korting op 420shop
    Nu weet ik niet of jullie hier al ervaring mee hebben. Maar ik heb me toch een mooie gadget.
    In het begin had ik moeite met water en voeding geven. Ene keer plant te droog dat hij helemaal slap ging hangen en de andere keer teveel voeding enz.
    Nu zag ik deze sensor de "Xiaomi Plantsensor". Deze sensor meet de bodemvochtigheid, EC-waarde (in us/cm) lichtintensiteit (in PAR of LUX) en de tempratuur.
    Kijk, dat is makkelijk! Het werkt echt heel goed. De Cannabisplant staat ook in de plant index. Je kunt de sensor uitlezen met een app en alle gegevens bijhouden. Zo geef je nooit meer teveel en te weinig water en voeding. Ik ben er erg tevreden over en wilde het toch even met jullie delen. Hij kost een schamele 20 euro. En ja ik heb hem echt goed getest. Eerst gekeken hoe hij reageerde op alleen water, dan gaat alleen de vochtigheid omhoog. Toen beetje voeding erbij en jawel toen pas ging de voeding netjes omhoog. Je kun nu ook goed zien hoeveel je plant "eet" en drinkt. Zo kun je het balans in je water en voeding nog beter afwegen.
    Attached Files

    #2
    Das dan per pot? Met een app op de telefoon ofzo?

    Comment


    • masterbeuner
      masterbeuner commented
      Editing a comment
      ja per pot stop je hem in de aarde.

    #3
    Wat een gaaf en handig ding.

    Waar kan ik dit ding kopen en welke app hoort erbij?
    Veel gestelde vragen over het forum
    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL
    "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

    Comment


    • masterbeuner
      masterbeuner commented
      Editing a comment
      Je kunt hem op veel plekken kopen op internet. Ik heb mijne hier (https://www.techpunt.nl/nl/xiaomi-mi...nt-sensor.html) vandaan. De app kun je downloaden via de appstore. De app heet Flower Care. In de handleiding staat ook een QR die linkt naar de goede app.

    • Silas
      Silas commented
      Editing a comment
      Thanks man, ga der mee aan de slag. Hou wel van innovatie

    #4
    Hoe bevalt die sensor zit er ook over na te denken om ze te bestellen. Heb je er werkelijk wat aan of is het meer een hebben dingetje?

    Ben nl net begonnen met mijn 2e ronde.

    Comment


      #5
      Het is wel handig en leuk om te zien. Maar als je gewoon je kweekschema aanhoud zit je ook goed. Enkel de hoeveelheid vocht in de aarde is wel erg handig om te weten, je ziet precies waarneer je plant dorst heeft. Maar voor de rest is het een hebbedingetje voor de hobbykweeker.

      Comment


        #6
        hmm grappig apparaatje , misschien wel leuk om erbij te doen.
        Bedankt voor de tip
        sigpic

        Comment


          #7
          Leuk ding maar dat lijkt het me ook! Als je de plant wat obeserveert moet dat toch ook zonder lukken dnek ik?

          Comment


          • masterbeuner
            masterbeuner commented
            Editing a comment
            Ja zeker weten, het is echt een extra.

          #8
          Lijkt een leuk apparaatje. Alleen jammer dat hij de PH niet ook meeneemt. Kun je hem ook ijken voor de EC?

          Comment


            #9
            En heb je die al getest?

            Comment


              #10
              Handig als je je rug wilt sparen.
              niet meer elke pot opheffen in een ongemakkelijke positie in je tentje.

              Als je helemaal gek wil doen kan je ook nog met de Pigrow sensors in elke pot hangen en dan per pot een pomp zodat je kan wateren obv de sensor.
              Beetje hetzelfde idee als de blumats zeg maar.

              Comment


              • Highrider
                Highrider commented
                Editing a comment
                Nee nee de pigrow sensors zijn niet van beste kwaliteit en daardoor eigenlijk niet te vertrouwen.

                Of praat ik nu voor mijn beurt Ketelhuis?

              #11
              Tja , naar mijn ervaring en onderzoek van bronnen waar ik de namen niet meer van ken.

              Zijn capacitieve sensoren :

              A: Snel naar de klote vanwege corrosie tenzij ze gesealed zijn.

              B: van de pakweg 20 merken maar 1 of 2 zonder engineering issues, dus onbetrouwbaar.

              ff voorbeeldje.

              Ben er veel tegengekomen waarbij een weerstand niet aangesloten is op de printplaat wat voor ruis zorgt op je uitgang… die moet je dus zelf nog solderen.

              Ook veel tegengekomen waarbij er geen voltage regulator op de printplaat zit waardoor pieken fataal kunnen zijn voor de onderdelen.

              Om zo maar een paar dingen te noemen.

              Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

              Comment


              • Ketelhuis
                Ketelhuis commented
                Editing a comment
                Maareee, kan best hoor dat dit een goed product is.

                Xiaomi maakt tegenwoordig best goed spul.

              #12
              Heb er dus ook een paar gekocht voor mijn net gestarte kweek op kokos maar nu geeft ie voor vochtigheid dat het eigenlijk te droog is.
              ​​​​​​
              geeft aan tussen de 12 - 20 % is dit dan een goede waarde voor.kokos?

              Stekjes zitten net in de grond en de kokos is best nat maar voelt natuurlijk altijd drogen aan dan potgrond.

              Iemand een idee als je die waarde gewoon aan kunt passen of moet ik toch natter houden ?
              Attached Files

              Comment

              Bezig...
              X