Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Co2 goedkoop toevoegen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Co2 goedkoop toevoegen

    Korting op 420shop
    Geen idee veel zullen dit bullshit vinden en mij heel naief maar ik ben vanmorgen op een filmpje gestoten om zelf goedkoop co2 te maken.

    wat vinden jullie?

    #2
    wel interessant dit soort dingen. Ook wel leuk om er mee bezig te zijn en te knutselen.

    https://www.greendiscounter.com/prod...CwARIsANeF9DKH Y7A3jLbELl-ty1eFhEUXBiTWjdvovGKkDV20s3hiMQJZz8yhkooaAkKvEALw_ wcB

    hier heb je een zakje voor 20 euro werkt 2 a 3 maanden.

    Deze heb ik zelf hangen:
    https://www.rajatrading.nl/nl/the-ex...oxide-zak.html

    40 euro voor 6 maanden kan je 2 kweekjes mee doen. 20 euro per kweek vind ik zelf niet zo heel veel geld dat is 1.5 gram wiet in de coffieshop. En je zal grof gezegt miss 10% extra uit je tent halen. |Reken maar uit dan is die 20 euro per kweek niet zo heel veel.

    Comment


    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Van de zomer eens proberen als t weer rond de 30 graden wordt in de tent. Zal zonder hogere temperatuur ook zeker wel effect hebben, maar wil eerst nog wat overige experimenten uitvoeren, en heb nog geen sterk genoege lamp. Bedankt voor de links.

    • Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      ja precies ik had toen met die hittegolven in de zomer ook die zak erbij gezet. je plantjes kunnen dan 1 tot 3 graden warmer eventjes wat beter hebben.

    #3
    Deze zomer wordt het overdag kweken in de tent zal ik dan ook doen.

    Comment


      #4
      Op zich leuk idee, maar ik zou het zelf niet ophangen, maar gewoon een emmer op de grond en dan een siliconenslang naar boven om het CO2 te laten regenen. En als ik zoiets dan toch zou doen wil ik gewoon suikerwater en gist, en een Airstill zodat ik de alcohol die ik vorm met het suikerwater kan destilleren...

      beetje moonlighten jatoc

      Comment


        #5
        Weet niet of het veel effect gaat hebben, heb soortgelijke diy’s gezien en bij het testen met een co2 meter was er geen stijging te meten, ookal kon je wel visueel zien dmv een waterslot dat er gas geproduceerd werd.

        Misschien in een gesloten systeem ofzo maargoed ik heb hier geen praktijk ervaring mee, enkel afgaande van youtube experimenten die ik heb bekeken.

        Edit: zal iig geen kwaad kunnen en als je de ruimte hebt waarom niet.
        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

        Comment


        • PH donner
          PH donner commented
          Editing a comment
          Een gesloten systeem is ook gewoon een tent in een dichte kamer he 😉. Al je wel altijd iets van moet luchten met bv een rooster op 50%

        • Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          Tja das ook wel waar ja , ben wel heel benieuwd als er mensen zijn die dit proberen dit ook willen meten en wat daar de bevindingen van zijn!

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Voor het eerst had co2, staat in zijn kweekverslagen.

        #6
        Als je tent/kast in huis staat trek je meestal al rond de 550ppm aan. Op een slaapkamer soms wel 700-800ppm tijdens de slaap.
        Die “bio co2” emmers en zakken zijn helaas het geld niet waard. Ze tillen vaak het level met 100ppm ongeveer.


        Comment


        • KritischeMassa
          KritischeMassa commented
          Editing a comment
          dus jij zegt, tent in slaapkamer, snachts lampen aan en bovenlichtje dicht wel elke dag wakker met koppijn maar dikke wiet

        • SteamBoat
          SteamBoat commented
          Editing a comment
          Waar zou je die koppijn van moeten krijgen dan? Ik heb hem op de slaapkamer staan met snachts lampen aan en is geen enkel probleem.. geluid van de afzuiging is perfect om alle omgevingsgeluiden te verdrijven en daardoor is mijn slaap zeker stukken beter geworden!

        #7
        Verspreiding over de ruimte
        De dichtheid van CO2 = 1,78 kg per m3 , terwijl die van lucht 1,16 kg per m3 is. Hiermee is CO2 zwaarder dan lucht. Je zou verwachten dat CO2 als een laag op de grond blijft liggen. Dit is echter niet waar, want door diffusie en luchtbeweging verspreidt het zich snel over een ruimte.

        bron : http://www.kasklimaat.nl/123-Eigenschappen+van+CO2.htm

        Comment

        Bezig...
        X