Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuze plantenvoeding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Keuze plantenvoeding

    Korting op 420shop
    Er zijn heel veel merken plantenvoeding. ik kan me voorstellen dat je als kweker door de bomen het bos niet meer ziet.


    Ik ben eens benieuwd wat voor jou de keus bepaald voor een bepaald merk?
    No Mercy Supply - No Mercy Shop

    #2
    Plagron. Ik wil een voeding met kweekschema, handig om te beginnen voor je de blaadjes leest.

    Omdat ik hydro doe is dat plagron hydro geworden.

    Mineraal, wordt sneller opgenomen dus geen dode tijd waar de bacterien de biologische voeding joeven op te nemen. Maar met mineraal ben je wel even bezig met afmeten de ml dat je erin doet de pH en Ec te meten als dit veel zou afwijken.

    Als ik buiten dit jaar nog een kweekje begin zou dat biologisch zijn en zeker in vollegrond. Ik wil niet na een regenbui dat al mijn voedingsstoffen weggevloeid zijn. Ik wil immers niet de hele aarde voeden.
    Daar wil ik liefst niet mineraal werken omdat ik blumats heb die dan de grond op juiste vochtigheid kunnen houden, ik zou dan gaan voor biotabs of guanokalong omdat het mij dan wat minder nauw steekt dan onder lampen en hoef ik enkel water te voeden en de plant neemt wat ze nodig heeft. In een tent vindt ik dat kut omdat je moeilijk de voeding eruit kan halen achteraf.

    Comment


      #3
      Dutch Pro. Tevreden en mooi eind product zonder bijsmaakjes

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door roy View Post
        Ik ben eens benieuwd wat voor jou de keus bepaald voor een bepaald merk?
        Als voorstander van een no nonsens aanpak en een hartgrondige hekel om te betalen voor gebakken lucht heb ik advies ingewonnen en gekocht bij de plaatselijke boerenbond (hier in Italië)

        Als basis heb ik 2 kg NPK 20-20-20. Een tientje. En indien ik me beperk tot de wietplanten voldoende voor 5 a 10 jaar. Als sporenelementen zit er ook nog Boor, IJzer, Mangaan en Zink in. Een tekort aan sporenelementen is overigens een hele grote zeldzaamheid die je alleen bij hele beroerde grondsoorten aan zou kunnen treffen.

        Omdat hennep een groot liefhebber is van extra stikstof voeg ik in de vegetatieve fase nog extra stikstof toe. Vloeibaar. 15% ammoniumnitraat en 15% ureum. Zodat het totaal uitkomt op 30-20-20. In de bloei laat ik de extra stikstof achterwege en kan ik eventueel nog wat extra kalium toevoegen. Dat moet ik nog even bekijken.

        De voedingskosten voor 10 planten gaan uitkomen op zo'n 2 a 3 euro per jaar. Ben ik straks slechter af dan diegenen die investeren in een afgewogen merkvoedingslijn? Dat zal de toekomst moeten leren. Dit jaar zal dat lastig vergelijken worden omdat een hagelstorm het grootste deel van de kweek verwoest heeft. Maar dat wat deels overleeft heeft lijkt aan een ijzersterke comeback bezig..... Misschien wel dankzij de no nonsens voeding. Haha. Nou ja, waar het in Nederland te nat en te koud is, daar is het hier te warm en te droog. Toch denk ik dat dat laatste overwegend een voordeel is. Ik moet die planten wel gigantisch veel water geven per dag. Volgende week weer temperaturen voorzien van 33 tot 39(!). Dat lijkt me geen voordeel meer.

        Comment


        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Ik heb al langer het idee, dat je bij echte wietvoeding, inderdaad voor gebakken lucht betaald.

          Aldi en de Action, 1 a 2 euro voor een liter planten voeding.
          Flesje Plagron 30 euro.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Volgend jaar een tunnelkweek?

          Eurogro deed dat in spanje.

        #5
        Een hobby kost nou eenmaal geld .
        Zou je je hond ook kattenbrokjes geven?
        kost veel minder en hij zal er niet minder van poepen.

        Heb nog nooit iemand met pokon op een forum top draaien zien maken. En ik zit al een tijdje op die soort forums

        Met een gedegen voeding lijn daarentegen wel…
        Velen bewijzen van




        Comment


        • PH donner
          PH donner commented
          Editing a comment
          Nou willen jullie vast wel een bewijs van zien zeker 😂

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Ik zou graag zien, twee planten.
          Eentje met echte wiet voeding eentje met algemene planten voeding.

        • roy
          roy commented
          Editing a comment
          Hahah goed gezegd! Sommige honden zijn ook niet zou kieskeurig en vreten alles!

        #6
        Oorspronkelijk geplaatst door roy View Post

        Ik ben eens benieuwd wat voor jou de keus bepaald voor een bepaald merk?
        Leuke actuele topic 🤓

        Sinds 2009 De Flora Nova tegenwoordig TA
        Waarom?
        De de aroma’s en smaak.
        Dit zeggen zeer rvaren kwekers die het zelfde ervaarden van hun droogbloemen 😉
        Attached Files

        Comment


          #7
          Oorspronkelijk geplaatst door PH donner View Post
          Dit zeggen zeer rvaren kwekers die het zelfde ervaarden van hun droogbloemen 😉
          Ik heb het met een glimlach gelezen. Droogbloemen of niet, er circuleert duidelijk het een en ander door hun systeem Maar ja, of die inzichten nu komen van de topproductie van de voedingslijn of doordat het komt dat het zulke doorgewinterde gebruikers zijn dat het niet meer uitmaakt wat je er in stopt. Dat is voor mij nog even de vraag.

          Nu heb ik in mijn beroepsleven misschien wel honderd verkopers over de vloer gehad. En hun hele verhaal liet zich zo goed als zonder uitzondering herleiden tot de impliciete suggestie dat je jezelf wel erg tekort deed door niet in te gaan op hun fantastische product/aanbod. Tja, ik ben wat wantrouwend geworden met al die producten en beloften die eigenlijk te mooi zijn om waar te zijn.

          Gps Een onderzoek met twee planten. Dat is N=1 of N=2. Afhankelijk van welke bril je ophebt Ik denk je er minimaal een paar honderd nodig hebt. Aselect getrokken bij meerdere aselect getrokken zaadbanken. Maar technisch methodisch zou het heel goed kunnen. Ik zie het echter nog niet zo 1,2,3 gebeuren. En zelfs al heb je zo'n onderzoek, dan nog zal je allerlei kwekers hebben die bij hoog en bij laag beweren dat hun keuzes echt veel beter werken. De magische hand, weet je wel.


          OT: In 1980 heb ik mijn medische opleiding afgerond. Met goed gevolg. Dat goede gevolg is waarschijnlijk ontstaan doordat een soort interne klok mij vertelde op welke tijden en/of perioden ik beter niet kon blowen. En ik luisterde naar die klok. Nu heb ik nooit ergens een tien voor gehaald behalve dan voor het vak medische statistiek. Indien goed toegepast kan je via statische methoden heel goed vertellen of iets werkt, of iets geheel of ten dele werkt, en als klap op de vuurpijl kan je bij de bevindingen ook nog eens betrouwbaarheidsinterval definiëren. Want, nooit is iets 100% zeker.

          Nu is in de medische sector goede, waterdicht toegepaste statistische methodiek schaars. De commerciële belangen zijn vaak te groot om niet de verleiding te weerstaan hier en daar wat water in de wijn te doen. Maar er was nog wel mee te werken. Het liep pas echt uit de hand toen in de coronacrisis ook de politiek belang kreeg bij vooraf gewenste uitkomsten. Waar ik vroeger dacht dat geloof en wetenschap strikt gescheiden waren heb ik me ermee verzoend dat geloof en wetenschap naadloos in elkaars plaats kunnen treden. De enige wetenschappen die nog een redelijke mate van intrinsieke betrouwbaarheid hebben zijn die wetenschappen waarbij de politiek (en/of het grote geld) geen enkel belang hebben bij de bevindingen.

          Na mijn pensionering ben ik een hobby studie geologie gaan doen. Die wetenschap wordt nog redelijk met rust gelaten. Nou ja, behalve in Italië dan, waar ze geologen in het gevang wilden smijten omdat ze een aardbeving niet goed voorspeld hadden. En de creationisten die vinden dat we de enige en juiste tijdschaal geweld aan doen. Maar voor het overige kunnen geologen nog redelijk onafhankelijk werken en denken

          Comment


          • Gps
            Gps commented
            Editing a comment
            Ik heb al een paar keer het etiket gelezen van zowel dure voeding, als van goedkope voeding.
            In beide zit npk, waarbij het mij steeds opvalt dat er minder npk in de echte cannabis voeding zit.

            Dan gaan mensen mij uitleggen dat het toch anders is, maar niemand kan dat goed onderbouwen. Bij mij is stikstof, stikstof.

            Je hebt gelijk tav een goed onderzoek. Dat zou niet met maar twee plantjes moeten.

            Ten tijde van corona ben ik flink teleur gesteld in veel van me landgenoten. Toch ook veel van geleerd, o.a. hoe groot de invloed van de media op veel mensen is.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Als je echt wat over voeding wil weten, vraag dan aan LR2.

          #8
          Ik heb al langer het idee, dat je bij echte wietvoeding, inderdaad voor gebakken lucht betaald.

          Aldi en de Action, 1 a 2 euro voor een liter planten voeding.
          Flesje Plagron 30 euro.​
          Totaal niet mee eens! Ik zie constant merken die zichzelf verbeteren zoals bijvoorbeeld Plagron. En ja daar hoort een prijs bij zodat er nog iets verdiend kan worden ook. Uiteindelijk draait het daar natuurlijk om
          Als iemand naar de Aldi of Action voor een litertje voeding gaat is dat natuurlijk prima maar verwacht geen kwaliteit. Maar het zal vast iets doen voor je plantje.

          Wel leuk om te lezen dat kwekers zich verdiepen in de voeding en zelf wat samenstellen en die zich niet zomaar iets wijs laten maken.
          No Mercy Supply - No Mercy Shop

          Comment


            #9
            Feit is , dat het wel degelijk verschil uit maakt wat je je dames geeft.

            Buiten in de vaste grond hebben ze nix nodig enkel een plek op het zuiden

            Binnen moeten ze elke dag een top prestatie geven 12 uur lang! Elke dag met maximaal licht en in het beste klimaat en temp.

            Comment


              #10
              Over de NPK gesproken.

              De wet van het minimum in, Stenen geven brood.

              https://deidealebodem.files.wordpres...even-brood.pdf

              Staat de natuur in tegenspraak met de wetenschap, heeft de natuur altijd gelijk.

              Justus von Liebig

              Comment


                #11
                Oorspronkelijk geplaatst door PH donner View Post
                Feit is , dat het wel degelijk verschil uit maakt wat je je dames geeft.
                Buiten in de vaste grond hebben ze nix nodig enkel een plek op het zuiden
                Ook in de volle grond kan het behoorlijk verschil maken. Het is echt niet zo dat alle volle grondsoorten standaard voldoende voeding leveren. Zoals uit je steenmeel verhaal blijkt meestal wel en zeker indien je niet al te uitputtende teeltwijzen bedrijft. Maar.... sommige grondsoorten blinken uit door intrinsieke armoede aan voedingsstoffen. Ook langdurig braak laten liggen zal daar nauwelijks tot verrijking met voedingstoffen leiden. Gewoonweg omdat er onvoldoende gesteentemateriaal in zit dat bij verwering tot afgifte van nieuwe voedingstoffen zal leiden. Denk aan onze zandverstuivingen. Een oude klasgenoot van me is biologisch boer geworden op het zogenaamde blokzijlerzand. Hij doet het met veel overtuiging. En mag uiteraard geen kunstmest toevoegen. En moet dus allerlei biologische alternatieven aanvoeren. Want de kwartsrijke deeltjes van dat blokzijlerzand leveren dat zelf niet. En hoe gevraagd en geliefd zijn biologische producten ook zijn, er moet uiteindelijk wel wat in de winkel liggen om te verkopen.

                In ieder geval geef ik mijn buitenplanten, in de pot of in de volle grond, wekelijks een flinke scheut van mijn 30-20-20 oplossing. Ze zien er diepgroen uit. Alle omliggende planten, die het zonder scheut moeten doen, ogen er tamelijk bleek bij.

                Comment


                • PH donner
                  PH donner commented
                  Editing a comment
                  Absoluut waar grond is niet over al het zelfde waar dan ook. Hier in de omgeving zit veel klei en heb wel wat gepland in de natuur .
                  Maar een gezond stukje groente tuintje lukt alles wel en andere een groot gat graven en zelf opvullen met eigen mengsel
              Bezig...
              X