Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voeding en spoelen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Voeding en spoelen

Korting op 420shop
    Hallo

Mensen geven planten voeding en dan 2 weken voor de oogst gaat men spoelen
    Spoelen hoe doe je dat?
    En waarom spoel je de plant?
    Spoel je alle voeding uit de aarde zo dat de plant alle voeding op maakt de plant in dus?
    Want voeding uit een plant spoelen gaat toch niet ?
    wat doe je als je spint /meeldauw in je plant hebt voor je gaat oogsten ga je dan eerst nog 2 weken spoelen voor je gaat oogsten?

Groetjes bella
    God was never on your side..

Re: Voeding en spoelen

Je gaat gewoon door als normaal, maar je geeft geen voeding meer mee met het water, dat is alles.
    In feite is de term 'spoelen' ook een verkeerde benaming, deze wordt bij hydro toegepast.

Je kunt oogsten wanneer je wil, maar hoe korter je gestopt bent met voeding geven, hoe meer je dit zal proeven in het resultaat, smaak, scherpte in je keel enzo.
    Ik vind het altijd een beetje gokken wanneer je gaat beginnen, omdat de bloeitijd natuurlijk nooit vast staat.
    Ik probeer minimaal 10 dagen alleen water te geven, maar ik ga zo lang mogelijk door hiermee.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik geef de laatste 2-3 keer alleen water (om te spoelen), dat is ongeveer tot een week voordat je gaat knippen. Daarna laat ik de planten zo droog mogelijk vallen. Spoelen doe je meestal met hydro door bijv. enzymen te gebruiken.

Ik vervang iedere oogst ongeveer 1\3 van mijn aarde en dat gaat al jaren goed. Af en toe meet ik de EC\PH in mijn aarde ter controle. Afgewerkte aarde gebruik ik in de tuin.

Comment

Dankje voor jullie antwoorden heren
        ben benieuwd waarom andere spoelen
        God was never on your side..

Comment

@ben benieuwd waarom andere spoelen: ik heb ooit een maand lang niet gespoeld en toen was de wc vol.

Comment

'Ripen' van GHE de laatste 10 dagen

Comment

Ik spoel letterlijk, met 10liter zo zieje vanonder de bruine vloeistof vloeien en zo weet je zeker dat al je voeding eruit is aan het einde
              groetjes
              sigpic

Comment

doen jullie ook flossen dan ? alleen spoelen is nauwelijks effectief namelijk
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Aarde en water geeft bagger, spoel ze
                  Biologische/organische voeding blijft aanwezig ook na 2 weken alleen water

Ajo
                  Ventje
                  Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

mijn voeding blijkt ook altijd plakken, voornamelijk om de reden dat ik daar dan nieuwe stukjes moreweed van heb gemaakt (of stukjes vervangen...)

zonder dollen : biologisch of niet maakt na opname door de plant denk ik niet zo heel erg veel uit. het zijn allemaal ionen, als je die verteld dat ze alleen naar binnen mogen als ze van biologische oorsprong zijn wordt je geheid keihard en langdurig uitgelachen. Maar goed dat ze dus zo klein zijn ...
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Bezig...
                    X