Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan je Calcium supplement afzuren met fosforzuur?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kan je Calcium supplement afzuren met fosforzuur?

Korting op 420shop
    ENKEL bij de engelse gebruiksaanwijzing ( niet bij de nederlandse ??) ==> dat het te gebruiken is met alle fosforvrije meststoffen.

Wil dit zeggen dat wanneer ik het voedingswater klaarmaak met dit supplement dat ik niet mag afzuren met mijn Ph- fosforzuur ( mijn ph- is die van canna).
    Of is de hoeveelheid fosforzuur dat hierin gaat zo klein dat het wel te gebruiken is en geen (giftige) reactie zal geven.

Als iemand hier iets meer over weet of enige bedenking bij heeft laat het gerust maar weten!!

Thx!
    Last edited by HashiZall; 30 December 2011, 16:41. Reden: titel aangepast
    Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
    A friend with Weed is a friend Indeed

Re: Kan je Calcium supplement afzuren met fosforzuur?

wat je zou willen weten is of die calciumbron reageert met fosforzuur (dat doet het, vorming van calciumfosfaat (keileuk spul trouwens! gebruikt voor ..eum... -even op mn schedel krabben-...eum... oja! in een variant daarvan als hydroxyapatietkristalletjes in eum..--krabbelkrabbel- oja oa mn schedel).
    De volgende vraag wordt dan : is het gebruikte fosforzuur een sterk zuur en is er daarmee volledige omzetting mogelijk ? BINAS erbij, nee fosforzuur (H3PO4) is geen sterk zuur. Check. Bij mixen van die twee wordt er dus welliswaar een gedeelte omgezet (afhankelijk van de calciumbron trouwens) , maar niet alles, er zou dus het een en ander moeten overblijen voor de plant.
    De hamvraag wordt dan : wil de plant dat wel hebben, of beter : kan de plant uberhaupt dat calcium opnemen als het in een zure oplossing wordt meegegeven. Daarvoor zou je hier in de voedingssectie eens moeten snuffelen naar de ideale pH voor maximale opname van bepaalde stoffen, ik weet dat die er ergens is maar heb 'm niet paraat helaas.
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Hey moreweed thx voor je reactie!!
      bedoel je dit Mineraal opname..gifals je spreekt over ideale ph voor maximale opname van bepaalde stoffen.

Ik dacht 10 liter voeding met de calcium supplement die een ph van 7.8 heeft af te zuren met mijn ph- fosforzuur tot ph 6 ==> zou 1ml ph- van canna zijn op 10liter kraanwater met 10ml CA-15 van bio-nova
      Is dit ongevaarlijk? Of raad je dit eerder af?

Grtz!
      Last edited by HashiZall; 30 December 2011, 22:23. Reden: foto upload
      Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)

Comment

komt mij wel oke over, maar wacht even op andere reacties > vooral Monty en HJM (en $ir, Matthijs, etc etc) zijn toppers op het gebied van voeding enzo, ik ben maar een mafkees met een wat uit de hand gelopen nauurwetenschappenhobby, en kweek al een tijd niet meer binnen -helaas-...
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

bron.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hey QnQ tzijn nu 2 planten die er last van schijnen te hebben!
            DSCF6146.jpgDSCF6147.jpg

Comment

Als een van je voedingsstoffen giftig zou kunnen reageren met die calciumbooster dan zou die niet bestaan. Calcium is een van de alkalimetalen en zal dus hoogst onwaarschijnlijk een onoplosbaar zout vormen. Je kunt het dus rustig mixen.
              Over de pH, een plant heeft gewoon calcium nodig dus wanneer deze zou afwijken van de rest dan zouden onze plantjes redelijk snel dood gaan. Dus maak je geen zorgen en zuur lekker af.

Comment

Thx voor de info Helghast! Nu kan ik met een geruster hart men meisies bijvoeden

Bio-nova vind ik lekker goedkoop voor supplementen, maar ze zijn wel ongelooflijk gierig met informatie over hun producten hehe! Hun site is is maar mager qua informatie => room for improvement

Grtz

Comment

Was het maar zo simpel..
                  Het gaat niet om de oplosbaarheid, maar of de plant het ook kan opnemen.

@Hz: Ik weet niet of het handig is om een hele week extra Calcium mee te geven.
                  Te veel Ca leidt weer tot andere problemen, maar als je gewoon 1ml/L Ca 15% een paar keer meegeeft zou het probleem minimaal moeten stagneren.
                  Dat hele gele blad trekt natuurlijk nooit meer helemaal terug groen.

Fingers crossed
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Als een hoeveelheid materie basisch is dan kun je die gewoon afzuren met om het even welk zuur dan ook (tot en met maagzuur). Zuur is geen zelfstandige stof maar een hoeveelheid chemische energie.
                    Alleen als je een zure vrouw hebt moet je die onderdompelen in een basische vloeistof tot ze geen adem meer haalt. Een zure vrouw is echter geen chemische energie, dus de vloeistof blijft basisch. Maar die onderdompeling komt je zure humeur wel ten goede.
                    Last edited by Xtreme; 2 January 2012, 15:28.

Comment

@QNQ: kga niet de hele week Ca supplement geven, maar kzal om de 3 a 4 voedingsbeurten een dosis Ca-15 meegeven. Mercikes om de puntjes op de i te zetten, het zijn zeer bruikbare en geapprecieerde tips
                      Kga zeker oppassen met teveel Ca want kheb is ergens gelezen dat Magnesium en Calcium met elkaar in relatie staan, dat als de ene teveel aanwezig is dat de andere word onderdrukt.

@Xtreme: Watercuren die zure mossel!!!

Grtz!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                        Alleen als je een zure vrouw hebt moet je die onderdompelen in een basische vloeistof tot ze geen adem meer haalt. Een zure vrouw is echter geen chemische energie, dus de vloeistof blijft basisch. Maar die onderdompeling komt je zure humeur wel ten goede.
                        en toch he... de altijd zo wetenschappelijk georienteerde bijbel had wel resultaat met het onderdompelen van zuurwijven waar dan onoplosbare zoutpilaren voor in de plaats kwamen... ondoorgrondelijk hoor, gods wegen

Maar goed, dat was even reclame tussendoor, (-ping speeeesjale aanbieding : de bijbelaansteker > krijgt zelfs de dikste bijbel zonder verder geblaas in de hens)

Comment

Niet elke bijbel is verkeerd: in een oplage van de King James Bible uit 1631 stond: "Thou shalt commit adultery". De hele oplage is op last van koning Karel I vernietigd. Enkele niet vernietigde exemplaren zijn collecters items. Bij "De Slegte" hoop ik er ooit een tegen te komen. Het liefst voor een euro of tien.
                          Last edited by Xtreme; 2 January 2012, 17:35.

Comment

Bezig...
                          X