Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ph blijft maar oplopen!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ph blijft maar oplopen!

Korting op 420shop
    Beste allemaal

Ik heb een probleempje, mijn ph blijft maar oplopen!!!
    Ik zit nu in de 3de week bloei en gebruik voor het eerst plagron...hiervoor heb ik altijd canna voeding gebruikt en toen had ik er met het zelfde systeem nooit last van!
    Ze staat in mapito en krijgen 6 x per dag 1 min water ( Terugloop systeem )
    Als ik hem bijv afzuur op 5,5 is hij na 2 beurten water beurten 4 uur later dus, alweer een ph van 6,0 6,2 hoe langer ik wacht hoe hoger hij word....
    Ik ben nu al bijna 4 weken elke dag aan het afzuren en heb dit met canna nooit gehad, heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen??

Alvast bedankt !!!

Re: Ph blijft maar oplopen!

Is plagron bio voeding?, bio voeding is niet lang houdbaar warneer het is aangemaakt. Minerale voeding is maar een week of 3 houdbaar....

Je kunt ook 20% van je reservoir vervangen met enkel water, bij mij werkte dat stabilizerend.

Grtz.

Comment

thnx voor het meedenken poffertjesporem

plagron is bio voor zover ik weet ja.......et heeft idd denk ik iets met de voeding te maken want heb dit nooit gehad, maar hoe ik het kan verkomen geen idee..
      Ik maak elke week een nieuw vat aan.... maar van dag 1 tm 7 blijft hij net zo hard oplopen...dus 20% water erbij doen heeft geen zin,,,bovendien gaat me ec dan naar beneden en dat willen we niet hebben
      Iemand die dit zelfde probleem heeft ? of heeft gehad ?

Comment

Excuses als dit een domme vraag is, maar gebruik je wel Plagron Hydro a & b ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

haha er bestaan geen domme vragen alleen domme antwoorden maar die gebruik ik ja A & B Hydro

Comment

Gebruik je ook een bio-pH-min middel ? bijv. citroenzuur of Plagron Lemon kick ?
            Want deze breken af binnen 24 uur en dan loopt je pH ook op.
            Misschien reageert er nog iemand met ervaring met Plagron hydro..Ik schrijf alleen wat er in me opkomt
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Nee helaas ik gebruik ph - groei van canna...
              Super bedankt voor het mee denken QNQ
              Zal zo ff wat foto's posten.....ben tot nu toe niet erg tevreden met deze voeding....met canna had ik echt nooit ergens last van !!! steeltjes blaadjes ph alles perfect!

Comment

IMG_0009.jpgIMG_0010.jpgIMG_0011.jpgIMG_0017.jpgIMG_0018.jpgIMG_0019.jpg

zoals je kan zien heb ik ook last van fel rode steeltjes maar dan alleen die waar 1 blad aan zitten
                die zijtakken met de toppen en de stam zelf en de bladeren zijn mooi groen....ook nooit gehad.
                Dag temp = rond de 27 nacht = rond de 19
                Cooltube hangt er 50 cm boven omdat ze nog klein beetje aan het groeien zijn.
                Ook heb ik een stop met groeien stymulator gebruikt, meestal gebruikte ik een nep versie groeide ze meestal nog ruim door deze keer stopte ze echt snel dus zijn beetje klein gebleven hahahaha maar vind ik niet zo heel erg aangezien ik niet veel ruimte heb!
                Enzyme wortel en ph + en - zijn allemaal van canna de rest van plagron....dit werd me aangeraden door verschillende mensen van de growshop en aangezien ik weg ben van canna vond ik dit prima

Comment

Hoe groot is je resevoir?, en welke waardes meet je voordat het terugloopt in het vat. Misschien is de PH vd Mapito te hoog....

Grtz.

Comment

50 liter, ik heb het terug lopende water niet gemeten maar ik weet wel dat de ph uit de mapito komt ja, alleen heb ik dit voorheen nooit gehad. na 3 weken zou je zeggen dat de mapito wel op waarde moet wezen, heb het al zo vaak doorgespoeld met ph van 5,4

grtz! en thnx weer voor het mee denken !

Comment

Welke canna voeding was dat die je hiervoor gebruikt heb??? Want als je je voeding steeds hergebruikt moet je wel voeding hebben voor recirculatie. Wat je kan proberen is af te zuren met ph-bloei, daar blijft je ph vaak stabieler mee. Want als je gewone voeding steeds opnieuw gebruikt, dan krijg je vette ophopingen omdat je plant niet alles te gelijk op neemt. Wat je kan proberen is deze voeding gewoon te gebruiken als "draintowaste" methode.

Gewoon een vat aanmaken, en met de hand water geven tot er een beetje uit je potten komt. Dan hergebruik je de voeding ook niet, dan heb je ook veel minder kans op oploping van je EC en PH.

Succes!

Comment

ik gebruikte altijd canna Aqua, ze zeiden dat deze voeding ook ervoor geschikt was.... maar heb zo mijn twijfels nu.
                        Met de hand water geven 6 keer word hem niet want de mapito moet ik om de 2 uur wel nat houden aangezien mapito niet veel water vast houd...
                        Anyway bedankt voor de tips !!!

---------- Post added at 20:10 ---------- Previous post was at 20:04 ----------

ik heb nog ff gekeken maar het klopt wat ze zeiden hoor ook voor mijn systeem hoort dit perfect te werken.
                        http://www.plagron.com/nl-nl/product.../hydro-ab.aspx

---------- Post added at 20:12 ---------- Previous post was at 20:10 ----------

er staat ook: Biedt volledige controle over voedings- en pH-waarden
                        wat word daar precies mee bedoeld....? automatische ph regelaar ? of wel zelf je ph bij werken

Comment

Hoelang kan ik mijn voedingsoplossing met Hydro A&B in het vat bewaren?

Afhankelijk van de hygiƫne in de kweekruimte en het waterreservoir, kun je deze voedingsoplossing tussen de vier en tien dagen bewaren. Zorg ervoor dat je geen biologische producten gebruikt in je voedingsoplossing, want deze kunnen na 24 uur bederven. Controleer wel liefst elke dag de pH-waarde, want deze kan langzaam stijgen.

Maar plagron is toch biologisch? lol, zou toch ff de PH waarde van je mapito meten, is deze te hoog, dan spoelen met afgezuurd kraanwater tot je de gewenste waardes berijkt.

Grtz.

Grtz.

Comment

ja heel vreemd allemaal.....ik ga toch maar weer spoelen dan voor de 100000ste keer!
                            Volgende keer weer lekker canna !
                            Vandaag heb ik het ook al 2 x naar 5.5 gebracht na 2 a 3 beurtjes was het weer opgelopen naar 6.2

Comment

ik heb hem net weer een uur door laten spoelen met 5,5 hopen dat dit werkt....rode steeltjes gaan ook langzaam aan weer weg.....denk dat dit is gekomen door het stoppen met groeie goedje

Comment

Bezig...
                              X