Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ph blijft maar oplopen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Ph blijft maar oplopen!

    Veranderde de ph ook tijdens het spoelen?, net als met storing zoeken moet je uitsluiten wat het niet is....zodat het probleem overblijft.

    Grtz.

    Comment


      #17
      Re: Ph blijft maar oplopen!

      ja zodra ik het vat door de potten laat lopen zit die binnen 5 min van de 5,5 naar de 6,3 bijv snap alleen niet dat dat die mapito na 3 weken 3 keer per dag afzuren 2 vaten verder nog niet op waarde is.....vandaag weer 3 keer afgezuurd! met canna had ik hier geen last van snap niet dat die elke keer zo oploopt....

      Comment


        #18
        Re: Ph blijft maar oplopen!

        Met spoelen word iets anders bedoeld, je potten ff in de douch zetten, vervolgens per pot, 20L afgezuurd kraanwater er door laten lopen.


        Grtz.

        Comment


          #19
          Re: Ph blijft maar oplopen!

          Hoe hoog was de PH van de mapito voordat je begon? Heb je dat voorgeweekt om de PH alvast de goede richting uit te krijgen of ben je zo begonnen?

          Comment


            #20
            Re: Ph blijft maar oplopen!

            ik kan ze helaas niet los los krijgen zitten vol met wortels onderin door elkaar enz ben bang dat ik ze kapot trek!
            De potten heb ik 2 dagen lang door laten spoelen voordat de planten er in gingen en in die 2 dagen 10 keer afgezuurd ofzo!
            Nogmaals dit had ik nooit met canna! dus ik denk dat het echt alleen aan de voeding ligt alleen wat ik er aan kan doen geen idee......
            Ze gaan wel erg goed nu, ze zijn groot mooi groen amper rode stelen meer ! alleen moet ik wel 3 keer per dag afzuren, heel erg is et niet maar wel vervelend !
            Ik moet nu nog 5 weken ik laat jullie wel weten of die ooit nog is onder de 6 komt zo niet is het mij duidelijk en ligt het aan de voeding!!!

            Comment


              #21
              Re: Ph blijft maar oplopen!

              Voor elke nieuwe ronde, spoel ik mijn medium (kleikorels) goed schoon, vervolgens ontsmet ik deze met kokend water, daarna laat ik ze in het water, en zuur net zo lang af tot dat de PH op de gewenste waarden stabilizeerd, en laat dit 2 dagen staan om zeker te weten....

              Je potten 2 dagen door laten spoelen heeft geen zin(wel voor de PH), als je mapito niet goed schoon is, dan pomp je het vuil/afvalstoffen er weer terug in......

              Grtz.

              Comment


                #22
                Re: Ph blijft maar oplopen!

                Hoe kan je nou 2 dagen spoelen, heb je de kraan 2 dagen open laten staan ?
                Spoelwater moet je volgens mij niet terug opvangen en weer er doorheen pompen, maar dat moet weg, omdat na 1x door het medium te zijn gegaan, de pH en EC niet meer kloppen. Dan kan je wel blijven aanpassen, maar dan loopt je EC op.

                Water met goeie pH/EC gooi je 1x door je medium, water wat eruit komt meet je de waarden, en daarna weg ermee.
                Als het water wat onderuit komt de goeie EC/pH heeft, kun je starten.

                Plagron hydro zou gewoon goed moeten werken als je beginwaardes goed waren, heb je al contact gehad met Plagron ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                Bezig...
                X