Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED voeding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED voeding

    Korting op 420shop
    hallo allen
    ik ben hier nieuw en heb net mijn eerste kweek achter de rug.
    dacht zal gelijk maar modern doen en met LED lampen gaan belichten.
    eerste oogst is op niets uitgelopen , ik denk teveel voeding gegeven.
    volgende kweek wil ik als volgt doen.

    op aarde plagron grow mix + perlite
    in de groeifase geen voeding
    eerste week bloei EC 1,0 en dan vervolgens met 0,1 per week verhogen.

    doe ik het dan goed ongeveer of loopt het dan weer op niets uit.
    ik heb totaal geen ervaring dus alle reacties zijn welkom.
    is er trouwens een voedingschema voor kweken onder LED.

    bij voorbaat dank voor reacties.

    groet nasdaq

    #2
    Re: LED voeding

    Voor het kweken onder leds bestaat inderdaad speciale voeding met een NPK verhouding van 2.8, 2.6 en 4.2. Bij regeliere voeding is de concentratie vaak het 2- of 3-voudige. Dutch Green Growlights verkoopt deze voeding. Wat heel belangrijk is, is het aantal golflengten in je led-unit. Geavanceerde (dure) ledpanelen hebben wel 16 gollflengten. Zogenaamde 2-bands panelen kun je net zo goed in de kliko gooien: zelfs op marktplaats krijg je er geen stuiver voor. Het valt me overigens op dat je kennelijk je zaden of je stekken niet in speciale potgrond zaait of plant. Reguliere grond is te zwaar bemest voor zaden en stekken. Succes met je kweek: maak er een topic van. Succesvole kweken met leds zijn net zo moeilijk te vinden als een speld in een hooiberg.

    Comment


      #3
      Re: LED voeding

      ok dank je voor je antwoord daar kan ik wel wat mee.
      maar klopt het dat er haast geen succesvolle kweekjes zijn met led lampen ?????
      dat zou betekenen dat mijn investering in led lampen een verkeerde is geweest.