Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED voeding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED voeding

    Korting op 420shop
    hallo allen
    ik ben hier nieuw en heb net mijn eerste kweek achter de rug.
    dacht zal gelijk maar modern doen en met LED lampen gaan belichten.
    eerste oogst is op niets uitgelopen , ik denk teveel voeding gegeven.
    volgende kweek wil ik als volgt doen.

    op aarde plagron grow mix + perlite
    in de groeifase geen voeding
    eerste week bloei EC 1,0 en dan vervolgens met 0,1 per week verhogen.

    doe ik het dan goed ongeveer of loopt het dan weer op niets uit.
    ik heb totaal geen ervaring dus alle reacties zijn welkom.
    is er trouwens een voedingschema voor kweken onder LED.

    bij voorbaat dank voor reacties.

    groet nasdaq

    #2
    Re: LED voeding

    Voor het kweken onder leds bestaat inderdaad speciale voeding met een NPK verhouding van 2.8, 2.6 en 4.2. Bij regeliere voeding is de concentratie vaak het 2- of 3-voudige. Dutch Green Growlights verkoopt deze voeding. Wat heel belangrijk is, is het aantal golflengten in je led-unit. Geavanceerde (dure) ledpanelen hebben wel 16 gollflengten. Zogenaamde 2-bands panelen kun je net zo goed in de kliko gooien: zelfs op marktplaats krijg je er geen stuiver voor. Het valt me overigens op dat je kennelijk je zaden of je stekken niet in speciale potgrond zaait of plant. Reguliere grond is te zwaar bemest voor zaden en stekken. Succes met je kweek: maak er een topic van. Succesvole kweken met leds zijn net zo moeilijk te vinden als een speld in een hooiberg.

    Comment


      #3
      Re: LED voeding

      ok dank je voor je antwoord daar kan ik wel wat mee.
      maar klopt het dat er haast geen succesvolle kweekjes zijn met led lampen ?????
      dat zou betekenen dat mijn investering in led lampen een verkeerde is geweest.
      ik heb wel lampen met veel kleurtjes , welke weet ik niet precies.

      wie o wie is er goed bezig met led verlichting ?

      gr.

      Comment


        #4
        Re: LED voeding

        De enige die -alhans in mijn ogen- succesvol heeft gepresteerd is Dokkie. Maar die werd -volgens mij gefaciliteerd- door Dutch Green Growlights. Dokkie was op dat moment wel in de nok van het circus bezig en met een goed resultaat. Alles wat nadien aan de orde kwam met leds was "klote van de beer". Het is en blijft een kostenplaatje: waarom ruim 1500 euro uitgeven voor een ledpaneel van 696 watt, terwijl je voor minder dan 100 euro met een 600 watt hps een soortgelijk resultaat kunt behalen. Ik heb overigens geen idee welke lampen je hebt aangeschaft. Onze vriend Matthijs gaf precies het juiste antwoord op de vraag wat je met ledpanelen moest aanvangen. Hang ze maar bij je HPS als "bijverlichting".

        Comment


          #5
          Re: LED voeding

          Ben ook met led bezig maar begin ook mn twijfels te hebben.Mijn lampen komen van ebay 240 watt kosten voor 2 lampen 600 dollar.
          Heb de lampen gekocht omdat ze minder brandgevaar op leveren dan de hps lampen.Mijn hok staat op mn slaapkamer en de kamer ernaast en er boven slapen kinderen.
          Toch als het niks word dan toch 2x hps 400 watt met hele goede brandblussers aan het plafon en een vrouw die ik om moet lullen.
          Kan wel zeggen LET OP MET WATER GEVEN SNEL TEVEEL.
          Op hps kon ik redelijk mn wietje kweken.Nu op led al 4 weken aan het klote en mijn eigen gek aan het lezen op het forum.
          Mensen helpen je wel als je ze dingen vraagt.
          Maar als je nog nooit een kweekje onder hps hebt gedaan dan denk ik dat het een foute keuze is geweest om voor led te kiezen.
          Nou veel kweekplezier en als je vragen hebt gewoon stellen.
          Gr Ed

          Comment


            #6
            Re: LED voeding

            Hoi stoner

            Ik weet wel zo,n beetje wat ik fout heb gedaan inmiddels.
            Temperatuur te laag tijdens het branden van de lampen , was vaak 21 graden.
            Overvoeding , ik dacht ze verbruiken veel minder water dus zal de ec maar wat hoger doen , foutje bedankt.
            En de luchtvochtigheid is vaak te laag geweest.
            Bovendien had ik zo,n blumat irrigatie systeempje aangelegd.
            Achteraf denk ik dan tja de wortels zijn altijd vochtig en hoeven niet op zoek en worden daar volgens mij lui van.
            Ik heb dus zelf aardig zitten te kloten en wil niet alles de schuld aan led geven.
            Maar een erg enthousiaste stemming rond led hangt hier niet op het forum.
            Misschien toch de verkeerde investering gedaan , snik.

            Gr.

            Comment


              #7
              Re: LED voeding

              Mensen even voor de duidelijkheid..

              Het wordt aangeraden onder LED minder voeding te gebruiken omdat 't temperatuurafgifte veel lager is, dus.. dan gaat je plant minder "zweten" waardoor die minder water en uiteraard minder voeding opneemt..
              Als je geen hoger temperatuur dan 26.5 graden bereikt met je LED's moet je inderdaad heel zuinig zijn met je voeding, alleen extra voeding toevoegen als je plantjes lichtgroen beginnen te worden.

              Je kan ook gaan bijverwarmen om tropische temperatuur te bereiken, in dit geval kan je volgens 't normale schema voeden omdat de planten meer "zweten", althans dit is mij verteld door iemand die langer met led kweekt dan ik.

              Comment


                #8
                Re: LED voeding

                ik lees steeds ec maaar what about the ph man thats verry important zeker met led nog eens zo gevoelig aan alles (overvoeding en dergelijke door weinig waterverbruik)
                ph waarden zijn volgens mij belangrijker als de ec waarden op grond ale thats my opinion off course maar ben nu ondertussen bijna aan me derde en loopt heel vlot nu en ook met led 150w en een 180w grtzzz
                LED there be light and fotosyhnteses was born

                Comment

                Bezig...
                X