Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voeding voor voedingsvat (aardekweek).

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Voeding voor voedingsvat (aardekweek).

Korting op 420shop
    Hallo medegrowers,

Ik wil mijn volgende kweek beginnen met een voedingsvat aangesloten op een druppelsysteem van Blumat. Dit omdat ik voor mijn werk langere periodes (maximaal 14 dagen) niet thuis zal zijn. Ik wil daarom gaan gebruik maken van een voedingsvat. Tot op heden heb ik altijd gekweekt met Plagron Terra lijn. Deze is volgens mij goed, alleen vrijwel direct begint de PH op te lopen en de fabrikant heeft te kennen gegeven dat na 4-5 dagen de voeding begint te bederven. Dus dit is geen goede optie voor mij.

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe voedingslijn. Deze moet voldoen aan de volgende eisen:
    - Voeding voor in de bloeifase
    - PH stabiel, ook na 14 dagen
    - Aangemaakt in water 14 dagen houdbaar
    - Uiteraard goede kwaliteit
    - Een bijpassende topbooster zou mooi zijn (uiteraard die voldoet aan de eisen)

Ik heb van Tumble al de tip gekregen om Hy-pro voeding te gebruiken. Iemand ervaring hiermee? Of heeft iemand een andere tip?

Ik ben benieuwd naar de reacties. In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken.

gr. JFF
    Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

Re: Voeding voor voedingsvat (aardekweek).

Wellicht buffer tabletten van Sannie? Dan moet er alleen maar niet afgezuurd kraanwater in je voedingsvat: van teruglopende kwaliteit of verval van voeding in het vat is dan dus geen sprake. Pas in week 3 van de bloei moet je bloeivoeding gaan toevoegen aan het water.
    Last edited by Xtreme; 4 April 2012, 13:15.

Comment

Heb ff gekeken naar ook de wat minder bekende merken, maar naar mijn weten is er werkelijk geen een fabrikant die garantie geeft op zijn product om verdunt tot 14 dagen mee te gaan. Zonder dat er fermitatie, geurtjes, of waardeschommelingen optreden.
      Als je genoegen neemt met deze dingen zou je de voeding gewoon 2 weken kunnen gebruiken. Je planten gaan er denk nie dood aan.

-Je kan dus zelf een geautomatiseerd meng systeem maken, dus wordt een beetje TE industrieel mischien.
      -Of mayby kijken of een eige mengsel van pure grondstoffen/mononutrienten. Alhoewel me dat heel moeilijk lijkt.

ballen!
      sigpic

Comment

H&G voedingslijn,<-- toppertje

Comment

Hey bedankt alvast voor jullie reacties.

@extreme
          Ik zoek iets voor de bloeiperiode, dus die tabletten zijn dan geen optie.

@vissenoog
          Ik dacht hetzelfde als jij. Alleen hoop ik dat iemand toevallig iets weet.

@showtime
          Heb je ervaring met die voedingslijn? Kun je er iets meer over vertellen?

Gr. JFF

Comment

eu-growshop-voedingscomputers-voedingscomputers-tps-hp2-5-pomp-special.jpg Ideaal: TPS voedingscomputer. (pdf)
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Het blijft hobbykweek he!!! Dit is wel heel erg mooi, alleen voor mij echt overdreven.

Maar toch bedankt voor het meedenken.

Gr. JFF

Comment

Hy-Pro is probleemloos, maar een 2 component.

Als 1 component zout doet PPP Hydro (B'Cuzz Premium Plant Powder) het erg goed.
                Ook erg stabiel in het vat.

Alleen nog PK-13-14 nodig, of Yara Super FK. En fosforzuur natuurlijk.

Wel de drippers steeds goed testen, anders loop een keer je hele vat leeg
                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Wat is het probleem met een 2 component? Als het alleen is dat je twee flessen hebt in plaats van een, dan is het geen probleem voor mij.

Die extra toevoegingen kunnen ook twee weken staan? Ik heb green sensation en die kan dat in elk geval niet.

Gr. JFF

Comment

Ik ga graag voor m'n gemak
                    Maar 2 comp betekend ook dat de zouten (calciumnitraat bv) niet gemengd kunnen worden.
                    Bij een 1 comp zijn deze in chelaat vorm, en dus wel mengbaar.
                    Bovendien blijven deze chelaten ook bij een hoge pH opneembaar. Meer foolproof dus.

En waarom zou je vaten water kopen, ik koop altijd zouten in zakken van 15kg. Wel zo handig.
                    Ook geen bewaar problemen en vaatjes moeten opruimen.
                    Bovendien is een hydro voeding als deze PPP op elk medium bewezen goed.
                    Dat beetje extra Ca, MgO en sporen vind ons plantje lekker.

Succes, HJM
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door justforfun View Post
                      Hey bedankt alvast voor jullie reacties.

@showtime
                      Heb je ervaring met die voedingslijn? Kun je er iets meer over vertellen?

Gr. JFF
                      ja dat heb ik,ik gebruik 1 component a en b,myltyzym,bud XL en pk13-14
                      Ik hoef ook niet af te zuren met deze combi en ze gaan lkkr de dames
                      Alleen ja dat water 14 dagen laten staan dat is volgens mij nooit goed ivm met het zuurstof gehalte
                      Last edited by showtime; 5 April 2012, 15:11.

Comment

Gelukkig zijn er dus nog mogelijkheden. Ter verduidelijking wil ik melden dat ik gebruik maak van een circulatiepomp die continue rondpompt. Hierdoor blijft het voedingswater goed gemengd. Daarnaast heb ik er een zuurstofpompje in hangen om het zuurstofpeil goed te houden. Dit laatste weet ik niet of dat het nodig is.

Maar hierdoor krijg ik dus geen ontmenging en voeding die naar de bodem zakt. Dus het toepassen van een A + B component is op zich geen probleem lijkt mij.

Zelf ben ik wel gecharmeerd van de PPP Hydro (B'Cuzz Premium Plant Powder). Dit lijkt me erg handig en een goede oplossing. Ik ga deze als eerste proberen. Maar de andere tips (Hy-pro en H&G) blijven zeker onder de aandacht.

Bedankt allemaal voor het meedenken.

gr. JFF

Comment

Hey JJF

Ik ga straks zelf Hy-Pro gebruiken voor me aarde kweek, en heb op hun site al leuke dingen gezien. Het staat er ook goed uit gelegt.

Succes ermee.

Grtz

Comment

Pak je dan de Terra lijn of de Hydro lijn? Want de hydro lijn blijft stabiel in het vat, volgens mij de Terra lijn niet.

gr. JFF

Comment

Bezig...
                            X