Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Graag wat Tips bij het voeden...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Graag wat Tips bij het voeden...

    Korting op 420shop
    Ik heb 2 Nothernlight's in een 10 liter pot staan (op gewone pot grond) wegens omstandigheden kan ik ze nog niet in de volle grond plaatsen.
    En ik wil ze nog zeker een paar weken in deze pot houden (het moet maar even) ik geef ze 2 keer per week Fishmix.
    Wie weet hoe ik ze nu het beste kan bemesten, moet ik ze nu elke dag voeding geven? of 3 keer per week... en hoeveel eigenlijk>?

    zo staan ze er nu bij>>>
    Attached Files
    Power to the plant!

    #2
    Re: Graag wat Tips bij het voeden...

    Ze zien er gezond uit maar ze staan in te natte grond , denk ik
    Zelfde hoeveelheid voeding maar minder , trek die potten af en toe eens droog
    Hoe natter de grond is des te lager is je EC

    Ajo
    Ventje
    Living in Second live for real

    Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

    Comment


      #3
      Re: Graag wat Tips bij het voeden...

      Als ze zo groot zijn mag je best elke dag groeivoeding mee geven met wateren tot de groei er helemaal uit is.
      Fishmix doe je het beste sproeien.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Graag wat Tips bij het voeden...

        de grond wat droger... oke!
        En elke dag fishmix geven, wat denk je van 1 liter water en dan 1 ml fishmix dagelijks
        heb je trouwens snel over bemesting met fishmix?
        Power to the plant!

        Comment


          #5
          Re: Graag wat Tips bij het voeden...

          Tips bij voeden in het openbaar

          Ongetwijfeld zijn de eerste uitstapjes met je pasgeboren plantjes van korte duur. Je kunt het waarschijnlijk zo plannen dat je weer thuis bent tegen de tijd dat je spruitjes honger krijgen. Vanzelf komt het moment dat je verder weg gaat en langer van huis bent. De eerste keer kan dat best spannend zijn. Zul je het halen om voor de volgende voeding weer thuis te zijn? Zo niet, lukt het zonder knoeien of zal er niet iemand iets van zeggen dat je je plantjes voeding geeft buitenshuis?

          De praktijk leert dat het eigenlijk helemaal niet zo opvalt als een grower in het openbaar aan het voeden is. Hooguit denken omstanders dat de grower een heerlijk rustig slapende plantje tegen zich aan heeft.

          Om de drempel voor plantvoeding in het openbaar en onderweg wat lager te maken, heb ik wat tips voor je op een rijtje gezet:

          - Oefen eerst thuis voor de spiegel;
          - Oefen in rustige omgeving, zoals bankje in een park, om ervaring op te doen;
          - Let op de vroege hongersignalen, als je plantje niet al te hongerig is zal ze rustiger aanhappen;
          - Zit met je rug naar omstanders, mocht je in een restaurant zitten;
          - Ga terug naar je auto om rustig te kunnen voeden;
          - Gebruik een sjaal of draagdoek voor wat privacy;
          - Vraag in grotere winkels of pretparken naar een speciale voedingsruimte ;
          - Kijk bij het plantvoeding geven in het openbaar alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

          Heb je toch je twijfels, zoek je steun of wil je ervaringen uitwisselen met andere openbaar voedende kwekers? Neem dan contact met me op.

          Grtz Monty

          Comment


            #6
            Re: Graag wat Tips bij het voeden...

            HAHA! bedankt monty..

            en toch he! vind ik mezelf een goed kweker maar voeding geven daar heb ik geen gevoel voor
            en zo heb ik ze vorig jaar bijna om zeep geholpen.. ik wil dat niet meer
            Power to the plant!

            Comment

            Bezig...
            X