Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bio kruiden meststof?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bio kruiden meststof?

Korting op 420shop
    Hoi,
    Ben hier aan men eerste kweekje begonnen, en ga nu overschakelen na 2 weken op de bloei.
    Ik heb hier nu een zakje kruiden meststof staan van aveve en dacht dat er wel ok uit zag om te gebruiken voor de bloei, eventueel nog gecomineerd met wat beendermeel en tomatenmeststof...
    Dit zijn de eigenschappen :
    NPK 5-3-9 + 3 magnesium, chloorarm en bevat dierlijke eiwitten...
    Zou dit lukken?
    thx

Re: Bio kruiden meststof?

Voor welke groenten ga je die gebruiken
    wat er in zit moet er op Staan
    die moet je hier eerst posten,zeker na je voorstelling.
    Welkom op @JD

Comment

Ok,
      Here we go
      Ben men eerste poging tot een kweek aan het proberen. Heb 2 white widows en 2 bubble gummers in een tentje staan. Ben aan het kweken op aarde, Batmix om precies te zijn en voor de rest heb ik nog niks van voeding bijgevoegd tot nu. Ze staan nu al 2 weken onder de lamp (dervoor ook nog wel een week op de vensterbank) en heb ze nu gisteren in bloei gezet. 2 Van men plantjes ben ik nu aant voeden met een Plagron pakketje, maar wil ook proberen om die andere 2 op men eigen manier te doen, zonder die kant en klare pakketjes. Beetje experimenteren dus, tis ook nog de eerste keer dus... Vandaar was aan het rondzien en heb die kruiden mest gevonden, en dat leek me wel iets goeds, vooral om dat er dan nog extra magnesium in zit. Ik wil niks misdoen met men plantjes daarmee wil ik eerst eens checken of dit goed is, mij lijkt het wel iets goeds.

Comment

niks voeden helemaal niks.batmix is mits de potten minimaal 18 liter zijn ,zeker genoeg voor de eerste 6 weken,waarom denk je anders dat het zo duur is? is zwaar bemest.

Comment

Nu snap ik het niet meer.... Waarom koopt iemand dan nog van die dure meststoffen, als batmix voldoende is, dat komt dan toch veel voordeliger uit als je enkel die grond koopt?
          Heb ook de EC eens gemeten van die Batmix en die kwam bij mij uit op ong 1.07, dus in theorie, als ik dan mest oplos in men water en ik blijf rond de goeie EC waardes, dan zou dat toch geen problemen mogen geven?
          Heb hier ook nog een zak gewoon in het tuincenter gekocht, grond gemixt met perliet en nog een boel toegevoegde meststoffen. Geldt dit dan ook voor deze grond?
          Mucho gracias!

Comment

Met Batmix moet je de eerst 6 weken niet bij mesten, maar dit zal ook een beetje van je plant afhangen.
            Daarna gewoon bijvoeden volgens het schema van Plagron.

Comment

grond van het tuincentrum heeft helaas niet de goede ph waarde,de wietplant is een zuurminendeplant dus de ph is erg belangrijk.bat mix en flesje bio bloeivoeding meer heb je niet nodig als je niet met co2 werkt of met meer dan 600 watt per m2.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door debergkoe View Post
                Nu snap ik het niet meer.... Waarom koopt iemand dan nog van die dure meststoffen, als batmix voldoende is, dat komt dan toch veel voordeliger uit als je enkel die grond koopt?
                Heb ook de EC eens gemeten van die Batmix en die kwam bij mij uit op ong 1.07, dus in theorie, als ik dan mest oplos in men water en ik blijf rond de goeie EC waardes, dan zou dat toch geen problemen mogen geven?
                Heb hier ook nog een zak gewoon in het tuincenter gekocht, grond gemixt met perliet en nog een boel toegevoegde meststoffen. Geldt dit dan ook voor deze grond?
                Mucho gracias!
                De enige reden dat mensen dure voeding kopen, is gelegen in het feit dat er dure voeding op de markt wordt gezet en de mensen geen weerstand kunnen bieden aan de verkooppraatjes. Probeer maar eens wat NPK-verhoudingen van de diverse merken naast elkaar te zetten. Er zitten enorme verschillen in en elke producent is van oordeel dat zijn produkt het beste is. Er is zelfs al een aanbieder die afzonderlijke voedingslijnen heeft voor indica's, sativa's en Af's. Ik vind dat een beetje over de top. Als ik in mijn moestuin vroege, middel en late aardappels zet en kropsla, snijsla en lollo rosso dan koop ik echt geen "vroege", "middel"en "late" aardappelmest en 3 verschillende mestsoorten voor de 3 soorten sla. Het groeit allemaal netjes met een universele NPK 12-10-18 meststof. Ik heb vaak genoeg ook mijn buitenwiet hiermee bemest.

Comment

Bezig...
                X