Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

N+P+K+Mg wat is dat nu ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    N+P+K+Mg wat is dat nu ?

    Korting op 420shop
    N+P+K+Mg= ?

    De in een meststof aanwezige percentages werkelijke voedingsstoffen staan op de verpakking aangegeven. De getallen staan voor de percentages N, P, K en Mg, de rest is meestal droge stof van plantaardige herkomst.
    N = Stikstof : De voor hennep belangrijkste voedingsstof. Zorgt voor een snelle groei.
    P = Fosfor : Vooral van belang voor het vormen van grote toppen tijdens de bloei.
    K = Kali : Van belang gedurende de hele groei, maar vooral voor een goede wortelontwikkeling en een goede weerstand tegen plantenziektes.
    Mg = Magnesium : Hennep heeft magnesium nodig voor het vormen van zijn plantencellen. Het is van belang voor de opname van licht en meststoffen.

    Grtz

    #2
    Re: N+P+K+Mg wat is dat nu ?

    heeft een cannabis plant echt meststoffen nodig? of kan ik ze gewoon laten groeien zonder extra meststoffen toe te voegen?
    laurens

    Comment


      #3
      Re: N+P+K+Mg wat is dat nu ?

      in water zit ook al mest stof

      je kan je planten gewoon op goede grond zetten en gans de cyclus water geven, of bijvoeden als je bijvoed ga je grotere toppen halen omdat de plant meer voeding heeft voor te gebruiken.

      grtz
      a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

      Comment


        #4
        Re: N+P+K+Mg wat is dat nu ?

        ik pak gewoon goeie grond, eventueel nog wa extra plantaardige meststoffen (compost), beetje zeewierkalk (zit ook extra mg bij geloofk)
        ik kap er achteraf meestal niks meer bij, of de plant moet het echt nodig hebben en dat ook laten zien
        kippestront, guano, koeiemest, pierestront (als ge begrijpt wa ik bedoel) zijn ook heel goed, nooit overdrijven natuurlijk anders verbranden de wortels, gewoon zien wat ge hebt of wa ge wilt doen, gewoon regenwormen bij uw grond doen kan ook al wonderen doen
        cannabis blijft een soort van onkruid het groeit zowizo wel, keep it natural is mijn advies
        experimenteer en ontdek zou ik zo zeggen
        peace

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door topsy View Post
          cannabis blijft een soort van onkruid het groeit zowizo wel:
          daar ben ik het niet zo mee eens als dat het geval was zou elk zaadje die je in je zak met wiet vind het ook moeten doen zonder voeding alleen water en zonlicht

          Comment


            #6
            ja maar dat is dan als het in de volle grond staat en niet een gebrek heeft na zoveel liter qua pot formaat

            Comment


              #7
              Bwa, Cannabis planten zijn eigenlijk al geen onkruid niet meer.
              De ouder Hennep daar in tegen wel, deze kan overal bijna groeien en heeft zo goed als geen verzorging nodig.
              Cannabis heeft toch wel wat verzorging nodig vind ik zelf, in volle grond wat minder maar toch nog genoeg.
              Cannabis is meestal in de best mogelijke omstandigheden gekweekt waardoor ze eigenlijk "verwent" zijn geworden

              Peace

              Comment


                #8
                Klopt smokey.
                Veel liefde geven en er veel van terug krijgen!


                grtzzz


                420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                Comment


                  #9
                  cannabis onkruid?

                  De definitie van het woord onkruid = een ongewenste plant in je tuin of pot.

                  Dus onkruid is pas onkruid als de plant die bij je groeit niet gewenst is.

                  Dus op een wietforum zal cannabis zelden als onkruid bestempelt worden.

                  Comment


                    #10
                    Wat wij bedoelen is dat cannabis ook zo vlug groeit als onkruid

                    Grtz
                    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                    Comment


                      #11
                      oke,

                      In dat geval zijn mijn kids ook onkruid

                      Comment

                      Bezig...
                      X