Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke voeding gebruik jij?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: welke voeding gebruik jij?

    welke plagron word hier gebruikt door de meeste? plagron terra?

    Comment


      #17

      Comment


        #18
        Re: welke voeding gebruik jij?

        Ik heb verschillende soorten voeding staan:

        BAC Groei (BIO)
        BAC Bloei (Mineraal)
        Canna A+B (Kokos) Meest gebruikt.
        MKF (Monokalifosfaat = P en K in 13/14)
        Bitterzout (Magnesium)

        Daarnaast gebruik ik basaltmeel, maerl en appelstroop. Verder al dat geklooi met topboosters en dergelijke, niet aan mij besteedt.

        Grtz
        Buizerd

        Comment


          #19
          Re: welke voeding gebruik jij?

          Buizerd ik sprak vandaag iemand die op cocos zat met hypro, ik ben niet de enige die zo tevreden is hij gebruikt het al jaren op cocos en nooit een tekort of gekloot ik zou toch eens gaan kijken als ik jouw was .

          Bij canna ik zeg niet dat canna slecht is maar daar heb je wel tekorten die je moet bij sturen.
          En BAC het zelfde probleem .

          Greetzz GG

          Comment


            #20
            Re: welke voeding gebruik jij?

            Hej Amnees

            Advies is gewaardeerd, echter wekelijks krijg ik voedingsadvies (van ervaren kwekers) en elke keer is het anders!
            Echte tekorten heb ik nog niet echt gehad hoor met Canna, al heb ik de indruk dat N en Mg op kokos wel wat meer zou mogen.
            Preventief spuit ik in de groei een keer of 3 a 4 met bladvoeding (o.a. basaltmeel, appelstroop en bitterzout)

            Ik wacht nog even, als de Canna of 1 van de flessen BAC op is zal ik eens aan de HY-PRO denken.

            Nu in week 10 is er wel veel vergelend blad, maar dat is niet erg, gisteren is de eerste dame (WW*SM) omgegaan.
            Haar zussen (SM) volgen de komende dagen.

            Ik heb het idee dat de wiet die zn eigen blad leegtrekt lekkerder smaakt dan knalgroene wiet!

            Grtz
            Buizerd

            PS: Met de BAC groei/bloei combinatie kreeg ik al na 2 weken 12/12 tekorten bij LR#2. Was op henkie penkies all mix ofzo.

            Comment


              #21
              Re: welke voeding gebruik jij?

              We moeten eens lullen is echt geen onzin wat ik verklaar en ik zou haast een paar flessen voor je halen om je te overtuigen.

              Ik heb vele voedingen getest en gebruikt van bio tot mineraal maar dit nog niet zo gahad.


              Greetzz GG

              Comment


                #22
                Re: welke voeding gebruik jij?

                Amnees, even terzijde, hoe heb je dit precies getest eigenlijk? Zijn er niet zoveel die ze al allemaal getest hebben, vandaar mijn interesse

                Comment


                  #23
                  Re: welke voeding gebruik jij?

                  Ja klopt er zijn er vele en ik heb zeker veel getest in voeding , maar dit is heel duidelijk te zien aan je planten ik ken de praatjes ook en ken een heleboel kwekers van dichtbij .

                  Dus ik test het dan op een trek met de zelfde omstandigheden en medium .

                  Hypro is een bewezen goede voeding met hoogwaardige voedings stoffen , en ja ik heb me planten nog nooit zo mooi gezien en ook het niet verlopen van de EC in het vat staat me erg aan.

                  Greetzz GG

                  Comment


                    #24

                    Comment


                      #25
                      Re: welke voeding gebruik jij?

                      Ja dat heb je zeker nodig maar dat heb ik wel na 22 jaar kweken jona.

                      En testen is niet zo moeilijk hoor ik heb al eens eerder aangegeven dat canna magnesium tekort heeft en dat merk je gelijk hoor .

                      Lees eens wat over Hypro , Toevallig sprak ik vandaag een cocos kweker en geen kleintje die draait als 2 jaar lang rond en gram de wat op hypro groot.

                      En dat was geen praatjes maker waar de kweek wereld vol mee zit , hij gaf mij hezelfde aan canna tekorten hypro niet .

                      Greetzz GG

                      Comment


                        #26
                        Re: welke voeding gebruik jij?

                        Ja, dat Canna tekorten heeft wat Magnesium heeft kan ik van getuigen, maar is het verschil in opbrengst dan echt zo groot? Lijkt me allemaal 1 pot nat die voedingen

                        Comment


                          #27
                          Re: welke voeding gebruik jij?

                          Nou bij sturen kost opbrengst lijkt me normaal , nr1 is je klimaat daarna je voeding en ik sta er van te kijken en hoor er nu meer over terwijl het er al een tijd is hoor maar mij valt op dat ze heel mooi en zonder tekorten groeien en bloeien.

                          Wie weet wat me nog te wachten staat hoor jona maar tot nu toe bevalt het heel goed .

                          Ik ben geen cocos kweker maar die sprak ik vandaag wel en die wil nooit meer anders zo eenvoudig en alles erin hij gebruikt geen pk booster of andere boost shit en draait hele goed oogsten .

                          Ik moet nog even afwachten wat het gaat worden maar nu zeg ik hypro.

                          Greetzz GG

                          Comment


                            #28
                            Re: welke voeding gebruik jij?

                            Hy-pro sproeimix == 1 x per week tot aan de bloei
                            Canna Rhizotonic == als PH+
                            Cannazym == medium opschonen 1 x per week
                            Canna PH- groei == PH- groei
                            Canna PH- bloei == PH- bloei
                            B'cuzz afweer sprayl == preventief, de eerste 3 weken
                            B'cuzz Wortelstimulator == Wortels kweken, tot aan de bloei
                            B'cuzz aardevoeding A+B == Bassis voeding, vanaf de 4e week tot de voorlaatste
                            B'cuzz Booster Soil indi == Zorgt voor beter afgifte voeding van de grond, van begin tot de voorlaatste week
                            B'cuzz Bloeistimulator == vanaf de eerste bloei verschijnselen, zorgt ook voor een beter opname van de voedingstoffen
                            Canna PK13/14 == week 6 van de bloei 1,5 week

                            Nou dat was het wel ongeveer
                            Kan bijna bioloog worden met al die flesjes ,

                            Gr Rara
                            Begin de dag met een dansje en een lach
                            Want wie vrolijk kijkt in de morgen die lacht de hele dag

                            Comment


                              #29
                              Re: welke voeding gebruik jij?

                              Ja dat bedoel ik rara dat is met hypro niet nodig al die lap middelen , tot nu toe he .

                              Ik volg je verslag ook hoor man .

                              Greetzz GG

                              Comment


                                #30
                                Re: welke voeding gebruik jij?

                                tsja een plant,een mens en een lamp wat het allemaal teweeg kan brengen lol.

                                de Mr Know it all zal wel met de oplossing komen.

                                succes

                                Comment

                                Bezig...
                                X