Mededeling

Collapse
No announcement yet.

stekjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

stekjes

Korting op 420shop
    hallo mede kwekers,
    ik en een stel kameraden hebben bij hem thuis een aantal pp stekjes.
    ze staan nu onder de tl. hoe kunnen we die het beste instellen op 12/12 18/6 of andere tijden ?
    de stekjes moeten later naar buiten!
    alvast bedankt!

Re: stekjes

zal ik maar proberen een beetje 'raad' te geven ..

planten die opgroeien onder tl hebben het soms niet zo makkelijk later buiten.

maar een beetje voorgroeien kan volgens mij wel .. als je ze naar buiten wil brengen lijkt het me logisch ze te laten voorgroeien en dat is dan een regime van 18/6.
    als je ze nu op 12/12 zou zetten dan zal je volgens mij de plantjes storen door ze midden zomer teveel en te lang bloot te stellen aan licht, tenzij je gaat verduisteren maar daar zei je zelf niks over .. het is pas eind september terug 12/12 buiten dus je wil dat soort lichtstress vermijden.

nu, je zal in ieder geval de plantjes een beetje moeten laten wennen aan 'buiten' gezien ze binnen voorgroeien. dus niet gelijk van onder de tl buiten zetten in volle grond.
    het lijkt mij aangewezen om ze na een paar weken voorgroei in grotere potten buiten te zetten die je dan snachts binnen zet in een donkere ruimte.
    na een tweetal weken zijn ze vast aan het buitenleven gewend en kan je ze in die grote potten buiten laten staan of zelfs in volle grond planten.

alvast succes

[edit - ik zie net dat je al een half jaar 'lid' bent en dit je eerste post is .. zolang ingelezen en toch nog niks opgestoken foei ]

Comment

Bezig...
    X