Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kattenbakkorrels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kattenbakkorrels

Oorspronkelijk geplaatst door Bubba J View Post
    Ik koop perliet in aveve, maar vraag het niet tijdens de winter ,dan gaat zeker de vraag komen is het voor wietplanten ?
    Hou dan maar eens je bek recht en zeg dan nee hoor voor me palmen binnen
    soit ze hebben maar niet het hele jaar door grtoet

Comment

De gewone goedkope kattenbakkorrels zonder toegevoegde luchtjes kun je prima als vervanger van perliet gebruiken.
      Het is niet zo dat je een hele zak erdoor gooit toch, het zijn een paar handjes, om eventueel vocht iets langer vast te houden, of om luchtigheid te bevorderen.
      Het doet hetzelfde als Perliet, of de wat duurdere oranje uitvoering: Seramis.
      Als het erg stoffig is, kun je ze ook eerst even wassen in een emmer water.

Cocos werkt ook. Ik gooi soms een paar handen extra Cocopeat door een zak lightmix. (waar al Perliet door zit)
      Piepschuim balletjes kan ook, om luchtigheid te bevorderen. Of je die in je tuin wil is wat anders
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

pas wel op, want zeoliet (wat in kattebakkorrels zit) houd niet alleen het vocht vast maar ook de voeding.
        kweekverslag sour diesel en lemon skunk.

Say Cheese !!

Comment

Kattenbakkorrels van klei (dan wel de niet ge-expandeerde variant ofzoiets) zijn goed om door je bodem te mikken. Niet als perlietvervanger, edoch onze groene dames houden van klei.
          Ipv perliet kun je heel goed (gebufferde) kokos gebruiken.

Persoonlijk vindt ik perliet overrated als je met een goed medium van start gaat. Ik gebruik het in ieder geval nooit.

Comment

Naar aveve geweest , potten aangekocht die nodig waren , maar geen prelite.
            Zal voor dinsdag worden in urban garden.

Greetz

Comment

heb perliet niet in de aveve gevonden, wel in een lokaal bloemenwinkeltje
              nu nog hoornspaanders en oergesteente meel.... pfff....

zie: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...rgesteentemeel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buizerd View Post
                Kattenbakkorrels van klei (dan wel de niet ge-expandeerde variant ofzoiets) zijn goed om door je bodem te mikken. Niet als perlietvervanger, edoch onze groene dames houden van klei.
                Ipv perliet kun je heel goed (gebufferde) kokos gebruiken.

Persoonlijk vindt ik perliet overrated als je met een goed medium van start gaat. Ik gebruik het in ieder geval nooit.
                jeps de oranje korrels zijn hier ook de perliet vervanger veel minder stof ook bij het verwerken in het meduim en als, me niet vergis is het goedkoper dan perliet
                sigpic

Comment

Perliet wordt gewoon verkocht door DCM, dat vind je op veel plaatsen, in zakken van 5 L. Ik heb me een zak aarde voor mediterane planten aangeschaft, daarin zitten al vrij veel lavabrokjes. Dat houdt de grond ook luchtig en geeft nog wat mineraal af. Perliet is volledig inert.
                  http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

Comment

plagron perliet.

succes

Comment

Euhm voor wie wil, op regelmatige tijdstippen, 2dehands kattebakkorrels te koop, slechts 1 maal gebruikt kan hier en daar wat 'extra mest' tussen zitten
                      Zelf af te halen aan spotprijzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ganjax View Post
                        Euhm voor wie wil, op regelmatige tijdstippen, 2dehands kattebakkorrels te koop, slechts 1 maal gebruikt kan hier en daar wat 'extra mest' tussen zitten
                        Zelf af te halen aan spotprijzen
                        Gat in de markt
                        sigpic

Comment

Bezig...
                        X