Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kattenbakkorrels
Collapse
X
-
Re: Kattenbakkorrels
De gewone goedkope kattenbakkorrels zonder toegevoegde luchtjes kun je prima als vervanger van perliet gebruiken.
Het is niet zo dat je een hele zak erdoor gooit toch, het zijn een paar handjes, om eventueel vocht iets langer vast te houden, of om luchtigheid te bevorderen.
Het doet hetzelfde als Perliet, of de wat duurdere oranje uitvoering: Seramis.
Als het erg stoffig is, kun je ze ook eerst even wassen in een emmer water.
Cocos werkt ook. Ik gooi soms een paar handen extra Cocopeat door een zak lightmix. (waar al Perliet door zit)
Piepschuim balletjes kan ook, om luchtigheid te bevorderen. Of je die in je tuin wil is wat anders
Comment
-
Kattenbakkorrels van klei (dan wel de niet ge-expandeerde variant ofzoiets
) zijn goed om door je bodem te mikken. Niet als perlietvervanger, edoch onze groene dames houden van klei.
Ipv perliet kun je heel goed (gebufferde) kokos gebruiken.
Persoonlijk vindt ik perliet overrated als je met een goed medium van start gaat. Ik gebruik het in ieder geval nooit.
Comment
-
heb perliet niet in de aveve gevonden, wel in een lokaal bloemenwinkeltje
nu nog hoornspaanders en oergesteente meel.... pfff....
zie: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...rgesteentemeel
Comment
-
jeps de oranje korrels zijn hier ook de perliet vervanger veel minder stof ook bij het verwerken in het meduim en als, me niet vergis is het goedkoper dan perlietOorspronkelijk geplaatst door Buizerd View PostKattenbakkorrels van klei (dan wel de niet ge-expandeerde variant ofzoiets
) zijn goed om door je bodem te mikken. Niet als perlietvervanger, edoch onze groene dames houden van klei.
Ipv perliet kun je heel goed (gebufferde) kokos gebruiken.
Persoonlijk vindt ik perliet overrated als je met een goed medium van start gaat. Ik gebruik het in ieder geval nooit.sigpic
Comment
-
Perliet wordt gewoon verkocht door DCM, dat vind je op veel plaatsen, in zakken van 5 L. Ik heb me een zak aarde voor mediterane planten aangeschaft, daarin zitten al vrij veel lavabrokjes. Dat houdt de grond ook luchtig en geeft nog wat mineraal af. Perliet is volledig inert.
Comment

Comment