Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag over vreemde kleuren blad.. voedingstekort??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vraag over vreemde kleuren blad.. voedingstekort??

Korting op 420shop
    Hallo kwekers!

Ik ben dit jaar voor het eerst mijn eigen planten aan het kweken.
    Deze doen het tot dusver zeer goed!
    Nu heb ik 1 white widow (huismerk wietzaadjes.nl) en die groeide wat sneller als de andere planten maar heeft wat rare kleuren op het blad..:/
    Ik zal even mijn 'opstelling' uitleggen.
    Ze zijn 26 april geplant en 29 boven gekomen, nu dus 1,5 week in groei.
    Ze staan binnen met gem. temperatuur van 24-26 graden. Luchtvochtigheid wordt op 70% of meer gehouden. Staan onder TL buizen.
    Heb een klein ventilatortje erbij voor frisse lucht. en staan zoals ik hier geleerd heb 18 uur licht en 6 uur donker.

Zoals ik al zei hebben de bladeren vreemde verkleuringen op sommige plekken. Ik dacht misschien dat ik voeding bij moet gaan geven dus heb plagron terra grow besteld. Dit is helaas nog niet binnen.
    Omdat ze eerst in een klein potje stond heb ik ze zojuist verpot en dus nieuwe grond erbij gedaan. Ze staat nu in een 3 liter pot (later krijgt ze nog een grotere pot hoor! )

Ik zal ook een foto erbij zetten zodat jullie misschien kunnen zien wat ik verkeerd doe?
    De foto is van toen ze net in haar nieuwe pot stond dus net water had gehad, normaal staan ze niet zo nat hoor!

Zelf zat ik misschien ook de denken dat het aan het water kan liggen? Ik geef gewoon kraanwater en heb geen ph meter... misschien is de ph te hoog??
    Attached Files

Re: Vraag over vreemde kleuren blad.. voedingstekort??

Ik zie niks aan dat plantje, maar de grond is duidelijk te nat.
    Voor je met voeding gaat gooien zou ik ze eerst eens in een deftige pot zetten van een paar liter. (lees net 3L ? Op die foto is een bekertje toch?)
    Dan een week of drie later misschien eens aan voeding gaan denken.

Frisse lucht hebben plantjes niets aan, gewoon lucht is goed.
    Tocht daarentegen is niet goed.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bedankt voor je reactie!
      Op de foto is het inderdaad slecht te zien wat ik bedoel.. Rechts boven dat blad zie je het klein beetje, die bladeren blijven ook kleiner als de anderen!
      Maar als dit normaal is zal ik me er geen zorgen meer over maken!
      Die potten zijn inderdaad 3L. Ik woon nog thuis en mn ouders vinden het prima, maar ze willen het wel betaalbaar houden.. zit daarom aan een wat kleine zelf gemaakte kast vast! deze gebruik ik alleen voor het groeien want als het weer strax eens een keer beter wordt wil ik ze naar buiten verhuizen! Maar als ik grotere potten pak passen ze dus niet meer allemaal in de kast snappie! Als de planten te groot worden voor de pot gaan ze natuurlijk in een grotere pot en in de kas buiten!
      Nogmaals bedankt voor je reactie en advies! heb de ventilator weg gehaald!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Gelijk nog maar een vraag erbij...
      Ben wel een echte beginner he?!
      Ik zie nu bij mijn andere plantjes dat de puntjes van de bladeren omhoog gaan trekken... Wat kan dit betekenen?

Comment

Dat zou kunnen duiden op een te hoge temperatuur. Je zuigt de warme lucht wel uit je kast ? Da's wel nodig natuurlijk.
        Maar zonder goeie foto's blijft het een beetje gokken he.

De plantjes zullen zich meestal aanpassen aan de pot.
        Grotere pot = grotere plant, vandaar grotere potten, maar als het niet past houdt het op
        Maarre ? Kas ?

Als ik goed kijk zie ik idd een kleine verkleuring daar, daar kun je weinig aan doen denk ik.
        Meestal groeien ze daar wel overheen. Als het later geel/bruin wordt, heb je teveel water gegeven
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Als dat doorzet zou het TMV (tabaks mozaiek virus) kunnen zijn.

Maar voor nu lijkt het een fosfor onbalans, niks aan doen.
          Jou grond lijkt goedkope zwartveen rommel, als je weer verpot neem je beter een betere aarde.
          Bij goedkope grond weet je ook niet of ze de PG-mix (potgrond mix is een speciale start voeding voor de eerste weken) en kalk in de juiste dosering hebben door gemengd.
          En niet te nat maken.
          Wel gewoon kraanwater geven, daar zitten Calcium en magnesium carbonaten in die de plant nodig heeft. Tenzij je hydro voeding gebruikt.

Om te weten of je goed voert, koop je een Fertometer voor 25€
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Wederom bedankt voor de reacties!
            Heb er net weer eens goed naar gekeken, en het lijkt of het alleen op 2 blaadjes zit, de nieuwe blaadjes die nu aan het komen zijn lijken dit niet te hebben! Ik zal dus nog maar een niets doen en afwachten wat hij doet.. heb overigens een bodemtest gedaan en de ph zit rond de 6 dus dit is in orde lijkt me.
            Ik heb inderdaad gewone potgrond gebruikt, zal als ze strax in grote potten gaan goede grond kopen!

En QnQ, we hebben inderdaad een glazen kas thuis. Eerst had ik ook het plan om hier mijn planten te zetten maar als het buiten mooi weer is, is het al gauw +30 graden binnen...
            Ik heb in een impuls toen ook de hele kas leeggeschept en er nieuwe tuinaarde ingegooid en dit gemixt met eigen compost (van de paarden).
            als ik de deur open laat kan er wat wind door de kas en blijft hij rond de 26 graden. Ik kan er ook 1 plant in zetten om te kijken wat die doe? Of wat raden jullie aan?

Comment

Bezig...
            X