Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Speciale voeding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Speciale voeding

    Korting op 420shop
    Beste forumgenoten,

    Ik vond dit aan voeding bij ons thuis, nu vroeg ik mij af of dit geschikt is voor wiet. Hebben jullie een idee?
    Attached Files

    #2
    Re: Speciale voeding

    Ook heb ik op internet een link gevonden om welke voeding het gaat.

    http://www.fertigreen.be/page.php?pa...ct_id=10&ln=NL

    Comment


      #3
      Re: Speciale voeding

      Leuk voor de groentetuin.
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment


        #4
        Re: Speciale voeding

        Wiet is ook groente!

        Comment


          #5
          Re: Speciale voeding

          eet ze
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

          Comment


            #6
            Re: Speciale voeding

            je NPK verhouding lijkt me ni al te best voor onze geliefde plantjes
            Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

            Comment


              #7
              Re: Speciale voeding

              Ik heb zelf geen enkel idee of het geschikt is of niet. Ik ga het gewoon proberen en we zullen hoe de wiet er tegen kan.

              Comment


                #8
                Re: Speciale voeding

                Oorspronkelijk geplaatst door Pelikan View Post
                Wiet is ook groente!
                Die houden we d'r in.
                ctrl-d

                Maar die voeding kan best, 't is goed voor de moestuin ook.
                Gaan je planten in arme grond dan ?
                Want je hoeft niet elke grond van te voren te bemesten.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Speciale voeding

                  Je zou misschien nog wat extra stikstof toe kunnen voegen voor de groei.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #10
                    Re: Speciale voeding

                    Haha
                    We hebben een gedeelte grond waar allemaal brandnetels en van alles door elkaar heen stond omgeploegt.
                    De grond bestaat uit klei en aarde en hebber hier een paar zakken potgrond en tuinaarde verspreid als extra aanvulling.
                    Verder hebben we hier een paard lopen wat mest van hem gebruikt en door de grond heen gemengt ( geen compost ) daarom dacht ik mocht het zo zijn dat de planten niet voldoende voeding hebben, ik dit eventueel kon aanvullen met deze voeding.

                    Comment


                      #11
                      Re: Speciale voeding

                      Nice, dat lijkt me goeie grond dan, als die paardenbiefstuk tenminste niet constant op die plek heeft gescheten.
                      Ik zou die extra mest voorlopig lekker in de schuur laten en eerst eens zien wat de planten doen.

                      Voeding is overrated.
                      Goeie grond, spaarzaam water en veel zon is belangrijker.
                      Ik gooi nooit voeding in de voortuin, doe er eigenlijk helemaal niks aan.
                      En toch staat het onkruid, de bramen, de brandnetels, en allerhande wilde bloemen meer dan 2 meter hoog, elk jaar weer.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Speciale voeding

                        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                        Ik gooi nooit voeding in de voortuin, doe er eigenlijk helemaal niks aan.
                        En toch staat het onkruid, de bramen, de brandnetels, en allerhande wilde bloemen meer dan 2 meter hoog, elk jaar weer.
                        Haal je dat onkruid dan weg? Anders zijn de restanten natuurlijk ook "voeding".

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #13
                          Re: Speciale voeding

                          "Helemaal niks", dus, nee.
                          Ik heb ook een paar dennebomen van 3+ meter, een paar sparren van 10+ meter, en nog wat ander struikgewas waarvan ik de naam niet ken in de voortuin staan, gooi ik ook nooit voeding bij.

                          Als ik 's zomers door de voortuin loop heb ik binnen een paar minuten 367 teken op me zitten, dus ze zoeken het maar fijn uit daar.
                          Vandaar ook mijn eerdere vraag : Gaan je planten in arme grond dan ? Want je hoeft niet elke grond van te voren te bemesten.

                          Er zit dus al paardemest, potgrond en klei door bij Pelikan, dus ik zou niet al te enthousiast bij bemesten.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Speciale voeding

                            12-10-18 is prima voor alle planten buiten. Als je het maar niet gebruikt in potten.

                            Ik zou er nog wel wat magnesia kalk (10% MgO) bij doen en in augustus nog wat bemesten met patentkali en superfosfaat.
                            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                            Comment

                            Bezig...
                            X