Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Twee kleine vraagjes ivm Ph en Ec...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Twee kleine vraagjes ivm Ph en Ec...

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers,


    Ik heb 2 vragen waar ik nog steeds niet echt antwoord op heb gevonden:


    1) Stel je aarde heeft een start Ph van 6.5. Nu geef je altijd afgezuurd water van Ph 6. Gaat je aarde op dan tijdens de groei/bloei van de plant stabiel blijven rond Ph 6?


    2) Als er volgens het voedingsschema 50 ml dient toegevoegd te worden met een max EC van 1,7 maar je EC komt na toevoeging van 50 ml op bv 1,3, mag je dan meer voeding geven?


    Thanks!

    #2
    __________________________________________________ ______________

    When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


    sigpic

    Comment


      #3
      Re: Twee kleine vraagjes ivm Ph en Ec...

      Ik zal proberen vraag 1 te herformuleren: als je steeds voedingswater toevoegd van Ph6, zal je Ph bij de wortels in de aarde rond de 6 blijven? Of gaat de bodem verzuren of juist niet omdat de plant 'leeft' en moet je bijgevolg Ph 7 geven als de bodem verzuurd om dat tegen te gaan.

      Er zijn 2 componenten, nml terra bloom en green sensation, beide van Plagron. Stel dat ik beide toevoeg en de Ec is 1,3 mag ik dan meer bloom geven tot Ec 1,7 bereikt is?

      Comment


        #4
        Re: Twee kleine vraagjes ivm Ph en Ec...

        meten = weten
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: Twee kleine vraagjes ivm Ph en Ec...

          forehead-slap-smiley-emoticon.gif
          __________________________________________________ ______________

          When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


          sigpic

          Comment


            #6
            Re: Twee kleine vraagjes ivm Ph en Ec...

            Ja, natuurlijk is meten weten... maar ik vind het niet zo makkelijk om de Ph van aarde te meten... daarom mijn eerste vraag.

            Comment


              #7
              Re: Twee kleine vraagjes ivm Ph en Ec...

              mkay.. dan ligt het eraan hoeveel voedingswater je geeft tov de hoeveelheid substraat (aarde lees ik?), wat daar verder nog in zit aan buffers,
              of er iets bodemlevendigs van betekenis bezig is en de snelheid van stofwisseling van je plant.

              kijk eens bij de hydro-sectie zou ik zeggen, die hebben daar wel zicht op.
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment

              Bezig...
              X