Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voeding over blad gemorst?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voeding over blad gemorst?

    Korting op 420shop
    Zou dit probleem zijn omdat ik wel enkele keren voeding over gemorst heb?


    Deze foto's zijn is van in het midden van een 7week oude autoflower haze dame, het zit maar op 2 bladeren en maak er me ook niet echt zorgen om, maar zou toch graag bevestigt krijgen dat ik het juist heb of een misse indruk heb...
    Ik kon uit montie's bladprobleem fixer nu niet direct afleiden wat het was, dus ik denk van voeding over te morsen...
    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

    #2
    Re: Voeding over blad gemorst?

    Water/voeding wordt en vergrootglas bij felle zon, en verbrand bladeren. Ik mors ook vaan voeding over planten en nooit problemen gehad. Grort
    -

    Comment


      #3
      Re: Voeding over blad gemorst?

      Volgens mij is 7 weken voor een autoflower al best laat, als dat zo is dan bloeit je plant gewoon uit.

      bij welk dan ook probleem niet de bladeren eraf knippen!

      Comment


        #4
        Re: Voeding over blad gemorst?

        G'morgen Cook deze moeten volgens rqs 12 weken van zaad tot oogst, de toppen zijn zich nog niet aan het zwellen
        Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

        Comment


          #5
          Re: Voeding over blad gemorst?

          Dat verhaal dat bladeren verbranden door druppels is echt onzin:
          http://www.telegraph.co.uk/science/s...-debunked.html

          Het is een soort zelfbevestigende mythe:
          We believe that completely unrelated types of leaf damage might be partly responsible for the widespread belief about sunburn caused by water drops.
          For example, drops of acid rain, salty sea or tap water, chlorinated water and concentrated solutions of fertiliser or other chemicals can all cause sunburn-like brown patches.
          Of insecten of dat je zelf een keer een blad knakt bij het watergeven of verplaatsen van de potten oid.

          Deze beschadigingen worden nu ook weer afgedaan als brandschade door druppels. Hoe zou een druppel (of druppels) zo'n patroon moeten maken dan?

          Toen we op de middelbare school bij natuurkunde lensen moesten doorrekenen werd ons ook al verteld dat het helemaal niet kan dat druppels licht focussen op een blad of je huid. De druppels vlakken af en dan valt de focus niet op het blad meer. Alleen als de druppels een perfecte bol zouden blijven zou het kunnen, maar dat doen ze dus niet.

          Je moet inderdaad niet in de volle zon water geven, maar dat is omdat anders je water te snel verdampt (weggegooid geld dus). Je moet ook geen bladvoeding geven bij volle zon, want dan droogt de boel op voordat de plant het op heeft kunnen nemen.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Re: Voeding over blad gemorst?

            Ok leuk dat deze my the uit de wereld is geholpen
            Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

            Comment


              #7
              Re: Voeding over blad gemorst?

              Goed om te weten dat het onzin is. Ik had ook mn twijfels er over.. Maar je hoort het zo veel overal.

              Grts
              -

              Comment


                #8
                Re: Voeding over blad gemorst?

                Als ze 12 weken moeten is het idd iets anders.

                Ik denk trouwens niet dat het kwaad kan want het lijken niet op vlekken die kunnen uitbreiden.
                Volgens mij is het een soort beschadiging, dat kan van de hitte of iets anders komen.

                Als het niet meer word moet je gewoon doorgaan zoals je al deed.

                Comment


                  #9
                  Re: Voeding over blad gemorst?

                  Jup, lijkt me gewoon hitteschade.
                  Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                  Comment


                    #10
                    Re: Voeding over blad gemorst?

                    & thanks Again cookaap
                    Paniek was het nog niet gewoon van hmmzzzz wat zou dit zijn.
                    Vanmorgen heb ik ze eens lekker gespoeld.
                    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                    Comment

                    Bezig...
                    X