Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plant leren "lezen" > juiste voeding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    plant leren "lezen" > juiste voeding

    Korting op 420shop
    Na enkele succesvolle kweken zou ik mijn volgende kweek graag tot de "next level" brengen. Ik leg het jullie even uit.

    Tot heden gebruikte ik de standaard bijgeleverde schema's. Aptus pro om precies te zijn. Uiteraard heb ik geleerd dat zulke schema's niet altijd overeenkomen met de fases van de plant en als gevolg krijgen ze soms niet of teveel voeding van wat ze eigenlijk nodig hebben(Planten welke een bloeifase van 10-12weken hebben bijvoorbeeld)

    Ik zou graag leren om aan mijn plant te zien wanneer ze in welke fase zit en wanneer welke voeding ze exact nodig heeft! Er zullen wel uiterlijke kenmerken aan de plant zijn waaran je kan zien wanneer en hoeveel ze bijvoorbeeld P-boost nodig hebben.

    Hopelijk herkennen jullie wat ik bedoel en kent iemand de juiste literatuur hiervoor, of heeft iemand tijd zat om een tekst te schrijven?

    #2
    Re: plant leren "lezen" > juiste voeding

    Je planten leren lezen doe je niet zomaar, daar gaan wel wat kweekjes overheen zitten.

    Het is alleen wel lastig vind ik

    Je moet goed weten wat bladproblemen zijn en je grond kennen.

    Als je plantje te weinig voeding in dr medium heeft dan zie je dat aan de gele bladpuntjes onderaan de plant.
    Dat is het moment dat je moet bijvoeden. Als er geen achteruitgang is, is dat de vooruitgang.

    Comment

    Bezig...
    X