Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ec waardes piek tot 2,2 ec ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ec waardes piek tot 2,2 ec ???

    Korting op 420shop
    Ec waardes van bloei voeding echt nodig tot piek 2.2 ec?

    Wat gebruiken de ervaren kwekers onder ons nu echt bloei voeding opbouwt tot 2.2 ec of is 1,5 ec ook wel verdoende?

    Graag een kleine schema van wat jij gebruikt.

    Ik zelf gebruik maar ongeveer 1 derde van schema en kom nooit hoger dan dus 1,5 ec.
    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

    #2
    Re: Ec waardes piek tot 2,2 ec ???

    Wat wil je weten,

    een indica vreet meer dan een sativa ja.

    Comment


      #3
      Re: Ec waardes piek tot 2,2 ec ???

      Ja dat snap ik, omdat een indica dikke en vooral harde toppen hebben.

      Maar verder niemand, en ook geen voorbeeld van eigen schema?
      Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

      Comment


        #4
        Re: Ec waardes piek tot 2,2 ec ???

        niemand? of alleen maar wk aan het kijken?
        Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

        Comment


          #5
          Re: Ec waardes piek tot 2,2 ec ???

          Heb je het dan over hydro of in grond?

          Ik gebruikt GHE Flora Nova in de DWC en ik volg gewoon het schema. Heb net het water vervangen voor de bloei en daarbij kwam de EC op 1.7 (dat is ook meteen het maximum in dat schema).

          Met mijn kweek op aarde volgde ik netjes het BioNova schema en daar kwam de EC wel op 2.5. Het zal niet alleen daaraan gelegen hebben, maar die wiet was vrij fluffy. De kweek erna heb ik veel minder voeding gegeven en toen had ik, ook onder de TL, gewoon harde toppen.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Re: Ec waardes piek tot 2,2 ec ???

            Tja, wel handig als je even verteld welke voeding je hebt, wat voor plantjes je kweekt, onder welk licht ze staan, hoe groot de potten zijn, waar ze in staan, en wat het klimaat is.
            Dat heeft allemaal betrekking op de voedingsopname van een plantje.

            Kan je wel roepen dat je antwoord wil, maar waarop ?

            Alleen veel voeding maakt een plant niet dikker.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Ec waardes piek tot 2,2 ec ???

              Okay.

              Nu heb ik kweek nadia op hydro. Met de hele lijn van canna. Ze staan onder 150w hps. Dwc kweek. Nadia is 50/50 indica/sativa.

              Volgens schema moet ik dus op de piek 2,2 komen. Ik zelf zit er altijd ruim onder. Maar ik was benieuwd wat de ervaren kweker doet. Die heeft natuurlijk zijn eigen ervaring en zal ook niet denk ik helemaal het schema volgens.

              Nu op het moment zit in week 2 van bloei en zit op 1 ec. Dit is de voeding met het water mee gemeten.

              p.s. Ik ben zelf liever voorzichtig met (over)voeding, maar misschien te voorzichtig. Vandaar jullie mening.

              Onderaan zit een link van de nadia kweek.
              Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

              Comment


                #8
                Re: Ec waardes piek tot 2,2 ec ???

                Aah, kijk, op hydro is dat toch al heel anders dan op aarde.

                Ik heb vroeger geleerd : Tijdens de groei niet overvoeden & tijdens de bloei niet ondervoeden.

                Mjah, er zijn hier goeie hydrokwekers die je precies antwoord kunnen geven.
                Ik zou denken dat de meer ervaren kwekers juist iets meer in de buurt van het schema blijven, maar ik weet niet eh..
                Ik ben ook wel benieuwd.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Ec waardes piek tot 2,2 ec ???

                  Lijkt me ook weer zoiets waar je hele tegenstrijdige antwoorden op zult krijgen. Ervaren kwekers doen vaak ook wat met de EC om de groei te remmen (hoge EC) of de plant beter bestand te maken tegen hitte (lage EC en dan hogere verdamping).

                  Ik had wat handleidingen en FAQ's gedownload van DWC systemen en daarin adviseren ze op 50 tot 75% van de aanbevolen hoeveelheden te gaan zitten. Ik zag ook wel verslagen met hele hoge EC's en andersom juist verslagen met een hele lage EC tussen de 1.0 en 1.2 (met een enorme oogst ook).

                  De Lucas Formule geeft bijvoorbeeld een EC van 1.9 als je de zware variant gebruikt (voor HPS) daar komt dan nog de EC van je water bij (al gebruiken die Amerikanen doorgaans RO water met een EC van 0).

                  Ik hou me nu zelf gewoon precies aan het schema en ga dan volgende keer wel proberen met een lagere EC. Al moet ik zeggen dat planten er gewoon goed uitzien en de het schema dus zo blijkbaar wel waarderen.

                  Er gaat ook een verhaal dat je aan de verandering van de EC kunt zien of je de juiste EC geeft. Als de EC daalt van dag tot dag dan zou je de EC moeten verhogen en als de EC stijgt dan juist verlagen. Totdat de EC stabiel blijft. Persoonlijk heb echter ik geen stijging of daling van de EC gezien. Niet met de EC op 1.0, 1.3 of nu 1.7. Het is altijd wel stabiel.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #10
                    Re: Ec waardes piek tot 2,2 ec ???

                    Blijft lastig. Ik volg mijn gevoel wel. Ik zal de ec iets verhogen, maar het ziet er naar uit dat het prima gaat met mijn planten. Volgens mij hebben ze gewoon wat minder nodig op hydro, maar volgens canna schema is het dezelfde ec waarde van hydro of op aarde. Van mij mag het mij allemaal wel wat minder op hydro, maar misschien heb ik het wel mis.
                    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                    Comment


                      #11
                      Re: Ec waardes piek tot 2,2 ec ???

                      Het gekke is dat bij het GHE FloraNova schema voor hydro/coco/aero juist twee keer zoveel toevoegt per 10 liter als voor "terra".

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment

                      Bezig...
                      X