Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Graag jullie mening over plagron alga/bio complete voeding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Graag jullie mening over plagron alga/bio complete voeding

    Korting op 420shop
    hallo ik ben mpv70
    en kweek buiten en binnen(micro) en dan het liefst 100% bio

    en ik gebruik plagron,power roots,alga grow/bloom,sugar royal
    en heb veel nagelezen vooral op de site van plagron maar wil graag eens weten wat nou jullie mening is over welke producten allemaal te gebruiken als budget niet van toepassing is dus zouden jullie bijvoorbeeld eerst start up gebruiken of ook vita race?

    ik zou ook graag weten wat met een beperkt budget volgens jullie toch voldoende zou zijn voor goede resultaten
    en graag van beiden vanaf ontkiemen van zaad of wortelvorming van stek tot oogst



    alvast bedankt
    gr mpv70

    #2
    Re: Graag jullie mening over plagron alga/bio complete voeding

    met een beperkt budget,
    heb je maar 3 dingen nodig,
    wortel sim, groei en bloei voeding,
    maar wens je veel succes met bio, als je denkt dit te gaan doen zonder voornamelijk een p.h meter.
    de p.h loopt fix op met bio erin, en er gaat ook meer ph- in het vat als normalituur om het gewenste p.h nivo te bereiken

    Comment


      #3
      Re: Graag jullie mening over plagron alga/bio complete voeding

      Nou heb je een topic gestart in het deel over voeding, Da's mooi.
      Maar helemaal bovenaan staat een topic over Plagron van 23 pagina's (450 posts) en daar kon je niet in vinden wat je zoekt ?
      Als je die leest, dan lees je alle ervaringen.

      Als je een merk voeding gebruikt, dan geef je best de hele lijn.
      Kijk naar het voedingsschema, en haal alle flesjes die nodig zijn.
      Zo'n fabrikant ontwikkelt de voeding en stemt deze op elkaar af om zo compleet mogelijk te zijn.
      Ga je andere dingen toevoegen heb je kans dat er iets scheef komt te zitten.

      Wil je niks meten, zou ik je Biobizz willen aanraden, maar dat kost ook wel iets.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Graag jullie mening over plagron alga/bio complete voeding

        Als budget niet van toepassing is waarom dan niet proberen en uitzoeken, zal je toch gelijk ook de ervaring op doen?
        Als het dan toch van toepassing is dan vind je hier idd wel voldoende antwoorden over kweekstijlen...

        Ik gebruik zelf Plagron (Terra en Alga), ben hier wel tevreden over, maar heb nooit iets anders gebruikt dus kan niet echt vergelijken...
        Ik raad je wel aan om Green Sensation aan je lijstje toe te voegen, eens ik dat begin te geven (vanaf 4e week bloei) zie ik de toppen toch echt wel ferm zwellen.
        Ben ook tevreden over de combi Power Roots en Pure Enzym (maakt de plantjes toch wel sterker).
        Sugar Royal gebruik ik maar heb er nog geen mening over.
        Vita Race nog niet gebruikt.

        Bij plagron heb je basisvoeding (grow en bloom) en additieven (power roots, pure enzym en green sensation...) al naar gelang je medium (kweekstijl).
        Bij de basisvoeding blijf ik altijd mooi rond de helft of 3/4 van het schema, de additieven geef ik wel volgens schema mee... Maarja de soortje die wil kweken zullen ook verschillende behoeftes hebben, dus wordt het ook weer zoeken...

        binnen kweek ik op Plagron Ligthmix en de Terra lijn en moet je idd ph meten.
        buiten kweek ik in bio potgrond (DCM) en gebruik ik Alga en meet ik niets.
        Maar ben ook pas begonnen, dus zal je mss over een jaar een ander antwoord geven
        Grtz
        Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
        Jack Herer in scrog
        The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

        Comment


          #5
          Re: Graag jullie mening over plagron alga/bio complete voeding

          ik ben heel tevreden over plagron
          Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

          Comment


            #6
            Re: Graag jullie mening over plagron alga/bio complete voeding

            Doen en als je bodemleven op orde is en je overvoerd niet kun je die ph aan de kant schuiven komt allemaal goed.
            Doen biokweken!

            Comment


              #7
              Re: Graag jullie mening over plagron alga/bio complete voeding

              Nadeel aan biokweken is dat je niet snel kan ingrijpen bij een tekort, ingrijpen in de zin van snel voeding toedienen als de blaadjes geel worden.
              Nou komt een tekort bijna niet voor als je je aan het voedingsschema houd maar daar heb je dus wel de hele lijn voor nodig.

              Verder vind ik budget en binnenkweek niet echt samen gaan. Binnen kweek is altijd duur.

              Comment


                #8
                Re: Graag jullie mening over plagron alga/bio complete voeding

                even voor de duidelijkheid ik bedoel met met of zonder budget
                dat ik wil graag weten wat het beste zou zijn zonder naar de kosten te kijken en ik zou graag willen weten als je wel naar de kosten kijkt wat je dan allemaal pakt misschien zitten en dingen in de lijn die zo weinig doen voor je plant dat ze eigenlijk hun geld niet waard zijn

                Comment


                  #9
                  Re: Graag jullie mening over plagron alga/bio complete voeding

                  Alles nemen is niets van overbodig.

                  Comment


                    #10
                    Re: Graag jullie mening over plagron alga/bio complete voeding

                    Biobizz is een goeie voedingslijn. bio grow en bloom. alga mic topmax en (bioheaven) deze heb ik zelf nog niet gebruikt. maar die schaf ik mij nog aan. en wortelstimulator had ik nog staan van een ander merk, ook bio.

                    De ph meten is inderdaad niet nodig. ons leidingwater heeft een ph van 8. en ik heb naar het einde toe mijn grond ph meter boven gehaald en waardes lagen rond 5.8 a 6.

                    Comment

                    Bezig...
                    X