Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

universele potgrond

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    universele potgrond

    Korting op 420shop
    Hallo,
    Heeft er iemand toevallig enig idee op deze potgrond goed is voor in te kweken?
    Want mijn autoflower Northern Light is al een maand oud maar nog steeds niet groter als 5 centimeter!
    Hij staat in een 11l pot en 24u per dag buiten, in volle zon
    Hij krijgt geen voeding en gewoon kraantjeswater afwisselend met regenwater (ph meter heb ik nog niet)
    Wat een beetje moeilijker te zien is op de foto is dat de lobblaadjes beetje gelig zien, de bovenste zien moei groen maar de omtrek van de blaadjes hebben wel een bruine/paarse rand
    foto 1.jpgfoto 2.jpgfoto 1-2.JPG
    Last edited by Mascwarta01; 21 June 2014, 19:19.

    #2
    Re: universele potgrond

    Naaldhoutschors en houtvezels..ik had misschien een andere gepakt, maar als de pH en EC oke is, zoals op de zak staat zou het gewoon moeten kunnen.
    Als dat plantje al een maand boven de grond is dan is er wel iets aan de hand.
    Staat ze ook al een maand in die pot ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: universele potgrond

      ja vanaf het ontkiemen al. En ja ik had ook liever andere gehad maar was toen de enigste keuze in de Brico maar ik ben onlangs nog is geweest en toen verkochte ze er andere potgrond die voorbemest was voor 2 maanden. Misschien beter die kopen en dan vlug overpotten?

      Comment


        #4
        Re: universele potgrond

        Mjah, da's moeilijk. Het is een optie.
        Probeer zo min mogelijk wortels te beschadigen, dat zal al niet meevallen.
        Voorzichtig uitgraven met een lepeltje ofzo als de aarde wat droger is ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: universele potgrond

          Ja opties zijn altijd welkom! want nu weet ik niet meer wat ik kan doen. Ik weet ook niet waar het probleem ligt ik heb alles volgens het "boekje" gedaan, buiten de ph gemeten want zo'n metertje heb ik niet maar daarom gaf ik ook soms kraantjes water soms regenwater.

          Comment


            #6
            Re: universele potgrond

            Moet je dan enkel water geven met wortelstimulans als er al voeding in de grond zit?

            Comment


              #7
              Re: universele potgrond

              is denk ik wel een optie. Op het forum zeiden andere dat voeding in principe niet nodig is. Maar een beetje bijvoeding is niet verkeerd. Wortelstimulator is natuurlijk ook handig. Zeker in het begin om de kleine plantjes een boast te geven. Dus ik zou gewoon een beetje wortelstimulator doen en een beetje groeivoeding erbij. Ik denk dat dat geen kwaad kan.

              Comment


                #8
                Re: universele potgrond

                Mischien even geen water geven? Een plantje van een maand oud en 5cm groot is niet echt super. Zon kleintje heeft echt
                maar heel weinig water nodig......je geeft al snel te veel.
                http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/36203-

                Comment


                  #9
                  Re: universele potgrond

                  Ghehe...kijk even naar de datum van het eerste bericht ?
                  We zijn al bijna twee maanden verder.

                  Hoe staat ze erbij Mascwarta ?
                  't zal wel bijna oogsttijd zijn zeker ?
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: universele potgrond

                    Mensen verdwijnen dan soms

                    Comment


                      #11
                      Re: universele potgrond

                      Mascwarta : Laatst Actief 1 Dag Geleden

                      Hij is er nog wel, schud 'm eens wakker Bob
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: universele potgrond

                        Oorspronkelijk geplaatst door Mascwarta01 View Post
                        Ja opties zijn altijd welkom! want nu weet ik niet meer wat ik kan doen. Ik weet ook niet waar het probleem ligt ik heb alles volgens het "boekje" gedaan, buiten de ph gemeten want zo'n metertje heb ik niet maar daarom gaf ik ook soms kraantjes water soms regenwater.

                        alsje zonder ph meter werkt loopt het sowieso fout en krijg je een ph blokkade waardoor de plant geen voeding mee opneemt .
                        met universele potgrond moet je na verloop vantijd gaan bijvoeden .
                        de eerste 3a4weken kunnen ze zonder afhankelijk hoezwaar die grond is bemest .

                        als je alles volgens het boekje had gedaan dan had je ook wel je ph gemeten lol

                        Comment


                          #13
                          Re: universele potgrond

                          Heb nog nooit ph gemeten hier en mijn plantjes gaan goed, maar ja, mijn voeding is ph corrigerend

                          Comment


                            #14
                            Re: universele potgrond

                            Heb ook PH corrigerende plantenvoeding, helemaal geen PH meter nodig.
                            Ik gebruik het merk HESI mocht iemand het willen weten

                            Comment


                              #15
                              Re: universele potgrond

                              Comment

                              Bezig...
                              X