Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Combineren voorbemeste grond met extra voeding?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Combineren voorbemeste grond met extra voeding?

    Korting op 420shop
    Hi,
    Ik vond dit niet direct terug in dit topic, dus dan stel ik hier maar eens mijn vraag
    Ik ga nu algauw nog een AF'je buiten planten en dit zou ik doen in voorbemeste universele potgrond met voeding voor 100 dagen. Een maat van mij heeft hier z'n plantje in grootgebracht en zonder bijkomende voeding gaat die echt heel goed. Daarom dat ik wel graag dezelfde grond zou gebruiken...
    Mijn vraag is nu: kan ik, zonder risico te hebben op overvoeding, de plant nog iets extra meegeven? Ik had gedacht aan wortelstimulator en eventueel nog wat voor in de bloei. Zit ik dan op het juiste spoor of zal het te veel van het goeie zijn?

    Stay stoned

    #2
    Re: Combineren voorbemeste grond met extra voeding?

    Met wortelstim. zal je niets verkeerd doen en bloei kan je gebruiken als je plant tekorten begint te vertonen.
    Gebruik zelf ook zo grond dat voor 100 dagen bemest is, die gaat van zaaien tot tekorten een 7,8,9 weken mee op non-autoflower zaad.
    Autoflowers hebben schijnt minder voeding nodig, dus denk wel dat je op het juiste spoor zit qua voeding. Zwaar voorbemeste grond kan wel killing zijn voor jonge plantjes maar niet per se.

    Grtz.

    Comment


      #3
      Re: Combineren voorbemeste grond met extra voeding?

      Dus als ik het goed begrijp, is bloeivoeding overbodig?
      Maat van me heeft een gelijkaardig plantje staan aan wat ik ga zetten, en die gaat eigenlijk echt goed. Maar die wortelstimulator zal waarschijnlijk wel in huis komen!

      Comment


        #4
        Re: Combineren voorbemeste grond met extra voeding?

        Ga nou eerst maar eens beginnen.
        Die voeding kun je later toevoegen als het nodig is.
        Iets wat eenmaal in de grond zit, kun je er over 3 weken niet uithalen als het niet goed of teveel blijkt te zijn.

        Een plantje groeit niet van voeding.
        Je voedt ook de plant niet, je houdt met voeding de concentratie in de aarde op peil zodat het voor de plant op te nemen is als ze daar behoefte aan heeft.
        Teveel is schadelijker dan te weinig.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        Bezig...
        X