Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraagje over voedingsschema Plagron terra Eerste kWeekje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vraagje over voedingsschema Plagron terra Eerste kWeekje

    Korting op 420shop
    Hallo ik ben een kweekj gestart met 6 zaaiingen die nu een weekj geplant zijn en zijn nu 3a 4 cl
    m groot
    in heb alles van plagron gekocht
    Op het kweekschema van plagron terra staat alles percweek per 10 liter water
    Is dat iedere keer bvb: 1ste week 25ml terra grow/10 l is dat dan voor 1 plant of voor 5 a 6 planten
    alvast bedankt

    #2
    Re: vraagje over voedingsschema Plagron terra Eerste kWeekje

    Die 25ml is op 10Liter water, dit is puur de verhouding die je aan moet houden. Dus als jij 1L water hebt doe je er 2,5ml voeding bij enz. beetje wiskunde moet je dus wel kunnen

    Dit verspreid je gewoon over alle 6 je plantjes naar behoefte.

    Dus je maakt een hoeveelheid aan die genoeg is voor alle 6.

    In het begin zullen ze niet zo heel veel drinken, ik gaf in de eerste 2 weken zo'n 100-150ml per plant per dag, dus reken maar uit.

    Comment


      #3
      Re: vraagje over voedingsschema Plagron terra Eerste kWeekje

      Op welke aarde kweek je?

      Comment


        #4
        Re: vraagje over voedingsschema Plagron terra Eerste kWeekje

        Hey, ik gebruik de bio green lightmix en heb nu 6 plantjes onder een grow systeem met 4 Speciale tl lampjes van 55 watt elk dat aangeraden werd in mijn plaatselijke growshop het systeem koste rond de 115 euro
        ik heb geen ph meet apperatuur en ik gebruik alles van plagron voedisgsProducten en gebruik regenwater immers ik een regenput van 10.000 L heb moet in een ph meter Aanschaffen of zon test stip kit ?
        Ik heb plagron terra grow, bloom, vita race,power roots, pure enzym,green sensation , sugar royal, pk13-14 moet ik nu ook nog ph- en ph+ aankopen of gewoon regenwater + voeding zoals op schema plagron terra is aangegeven zonder mij iets aantetrekken over de ph

        Comment


          #5
          Re: vraagje over voedingsschema Plagron terra Eerste kWeekje

          Als je geen PH meter hebt, hoe wil je de ph+ en ph- gebruiken ? Meet strips zijn niet erg accuraat heb ik het idee, maar ik kan me vergissen. Daarbij kosten PH meters ( en EC ) voldoende, kun je het missen: zeker kopen!

          Aarde heeft een goede buffer, waardoor het wat makkelijker te kweken is en je niet echt een ph meter nodig hebt. Regenwater is prima te gebruiken, bedenk wel dat koud water een schok ( kan ) geven aan je wortelstelsel... Beter om dit dus voor te verwarmen voor je het gebruikt ( denk aan in een fles doen en deze in je tent zetten een dag van te voren, in je slaap/woon kamer laten staan... )

          De 55 watt TL is ideaal voor de groei, de bloei daarin tegen valt best mee kwa resultaat. Het kan wel, verslagen zat op micro kweek. Afhankelijk van wat jij nodig denkt te hebben maak je een keuze voor een lamp, de meeste nemen niet zo maar HPS. HPS is er vanaf 150watt, meest gebruikte zijn 250/400 of 600watters voor eigen gebruik. Ga niet van veel opbrengst uit onder een gehele tl kweek, wil je watt heb je watt nodig...

          Comment


            #6
            Re: vraagje over voedingsschema Plagron terra Eerste kWeekje

            Regenwater heeft een ph van 6. Afzuren is dan dus niet nodig en een ph meter overbodig, als ik de experts mag geloven.

            Comment


              #7
              Re: vraagje over voedingsschema Plagron terra Eerste kWeekje

              Thanks

              Comment


                #8
                Re: vraagje over voedingsschema Plagron terra Eerste kWeekje

                PH van regenwater info: http://www.betavak.nl/biologie/ph.htm

                Tussen de 4 en 6 PH bezit regenwater, je kunt via de Vitens site kijken welke ph waarde het drink water heeft ? ( http://www.vitens.nl/overvitens/wate...thardheid.aspx )

                Comment


                  #9
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: vraagje over voedingsschema Plagron terra Eerste kWeekje

                    Ik heb met plagron en alleen kraantjeswater, bij een halve dosering PH6.5 en mijn kraanwater zit tegen de 9 aan, dacht ik, mss zelfs wat meer.

                    Comment

                    Bezig...
                    X