Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sannie's buffertabs van onderen water geven ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Sannie's buffertabs van onderen water geven ?

    Korting op 420shop
    Ik ga een nieuw kweekje beginnen en wil graag van onderen water geven ( heb de bakken al gemaakt ) maar zou ook
    graag buffertabs gebruiken.

    Kan dat? Moet ik die buffertabs dan veel dieper plaatsen?
    Alle tips zijn welkom.

    #2
    Re: Sannie's buffertabs van onderen water geven ?

    ok, heb Sannie gemaild en de buffertabs moeten dus inderdaad meer naar de bodem toe .

    Comment


      #3
      Re: Sannie's buffertabs van onderen water geven ?

      als dat sannies reactie is snap ik niet dat die nog wat verkoopt en waar zijn verstand zit.
      buffertabs kunnen geen voeding afstaan als de grond droog is
      als de buffertabs helemaal onderin zit kan de plant alleen voeding van beneden wegtrekken

      mijn mening
      vul de pot 3/4 met growmix
      breek je tab in 4 stukken
      verdeel die 4 stukjes 'n beetje
      vul de pot verder met growmix en zaai of zet je stekkie erin
      van bovenaf water geven zodat de buffertab nat kan worden en met de watergift voeding kan loslaten
      deze voeding zakt dan gelijk met de watergift van bovenaf naa de wortels beneden
      nu krijgt meer dat de helft van de wortels voeding

      wanneer je de tabs onderin zou leggen moet je plant naar mijn mening te ver zoeken naar voeding en verdeeld de voeding zich niet goed genoeg!

      correct me if I'm wrong.
      HOE MOET IK ONTKIEMEN
      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

      Comment


        #4
        Re: Sannie's buffertabs van onderen water geven ?


        Ook in 2015 weer goeie tips van Angel, en zelfs zo vroeg op de dag im-ok-smiley-emoticon.gif
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Sannie's buffertabs van onderen water geven ?

          hmmmm...stof tot nadenken.
          Als je van onderen water geeft met vloeibare voeding krijgen toch ook alleen de onderste wortels voeding....of begrijp ik dat verkeerd?

          Ik denk dat ik dan gewoon van boven en van onderen water ga geven....50/50.
          Zou dat werken?

          Comment


            #6
            Re: Sannie's buffertabs van onderen water geven ?

            Ik zou kiezen voor 1 kant, de potten zuigen zich toch wel vol. En zo krijgen ook alle wortels genoeg voedingsstoffen die de plant vervolgens tot zich kan nemen...

            Comment


              #7
              HOE MOET IK ONTKIEMEN
              JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

              Comment


                #8
                Re: Sannie's buffertabs van onderen water geven ?

                Aanvullend nog een leuk stukje over water geven: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...er-water-geven
                Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                Comment


                  #9
                  Re: Sannie's buffertabs van onderen water geven ?

                  de tabs breken?? ik vermoed dat dit overvoeding gaat veroorzaken
                  heb ooit eens een buffertab in een 60liter kuip verpoederd (sugarpunch op growmix), was niet zo slim omdat de plant als ik me goed herinner 2a3 weken overvoedingsverschijnselen heeft laten zien, en ik had het idee dat het aan die dingen lag omdat ik verder niet veel anders had gedaan en de andere kuipen gingen beter

                  Comment


                    #10
                    Re: Sannie's buffertabs van onderen water geven ?

                    1 Pil van Sannie die in een pot van 60 ltr overvoeding veroorzaakt? Onmogelijk.!!
                    Daar heeft iets anders gespeeld.


                    Van onder water geven vraagt een speciale bodem in de pot en aangepaste grond (zwartveen is taboe hier)
                    Mijns inziens zouden dan buffer pillen (ook Osmocote) toch wat laag in de pot zitten.
                    Ook kan je dan het beste de grond bedekken met (geperforeerd) wit plastic, omdat als de bovenste laag grond uitdroogt in feite het volume aan grond minder wordt.
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment


                      #11
                      Re: Sannie's buffertabs van onderen water geven ?

                      Xactly.
                      Als de bovenlaag uitdroogt is er veel minder wortelontwikkeling bovenin.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      Bezig...
                      X