Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een vraagje ivm voeding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Een vraagje ivm voeding

    Korting op 420shop
    Hey Medegrowers!

    Het is alweer een tijdje geleden dat ik actief was op het forum maar nu heb ik toch weer jullie vakkennis even nodig!
    Even kort uitleggen hoe ik altijd te werk ga.. Na het ontkiemen van de zaadjes stop ik ze altijd in een 6 liter potje met zaai en stekgrond waarna ze verdwijnen onder mijn T-Neon armatuur.
    Hier laat ik ze groeien tot het potje goed volgeworteld is zonder ze enige voeding bij te geven. Zou ik dit beter wel doen? Ik gebruik de Plagron Terra lijn (Pure Enzym, Power Roots, Terra Grow, Terra Bloom, Green Sensation).

    Wanneer de plantjes al mooi gegroeid zijn (meestal na een week of 3, 4) plant ik ze over in mijn 11l potten met deze potgrond http://www.dcm-info.be/nl/hobby/prod...ond-huis-tuin/ . Ik heb voor deze grond gekozen omdat deze een zeer luchtige structuur heeft.
    Er staat op dat deze organisch bemest is tot 100 dagen. Dus in principe zou ik hem kunnen gebruiken tot het einde van de kweek zonder voeding bij te geven? Of is het toch aan te raden een beetje voeding bij te geven?


    Alvast bedankt!
    5x Jack Herer & een AMS'je!

    #2
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Een vraagje ivm voeding

      Goed punt! Daar had ik helemaal nog niet bij stil gestaan. Dan zit ik inderdaad met 6L arme grond. Moet vandaag of morgen toch nog even passeren langs de lokale tuinwinkel, kan ik eens uitkijken naar 1L potjes als ze die daar hebben.
      Kan ik dan gewoon na een weekje of 2 de plantjes onmiddellijk in de 11L potten droppen met de potgrond of is dit nog te vroeg?
      5x Jack Herer & een AMS'je!

      Comment


        #4
        Re: Een vraagje ivm voeding

        Als je de ruimte hebt zou ik ze direct in de 11l potten zetten, zo hebben de wortels direct de ruimte om onbelemmerd door te groeien.
        Zelf ontkiem ik ze in spongepots en zodra de worteltjes er onderuit komen gaan ze in 15l potten hebben ze meteen de ruimte om onbelemmerd door te groeien
        Tot aan de bloei geef ik alleen water, en zodra ik ze in bloei zet begin ik rustig de voeding op te bouwen, ik geef ivm mn voorbemeste potgrond in het begin zeker niet te veel voeding en schoef dit geleidelijk op na mate de planten verder de bloei in gaan.

        Comment


          #5
          Re: Een vraagje ivm voeding

          Ok dan ga ik het op deze manier proberen. Wanneer ik de vloeibare voeding van Plagron gebruik, zuur ik mijn water ook altijd af. Maar is het verstandig om mijn water ook af te zuren wanneer ik nog geen vloeibare voeding geef? (De eerste weken van de bloei hebben de plantjes nog voldoende met de potgrond)
          5x Jack Herer & een AMS'je!

          Comment


            #6
            Re: Een vraagje ivm voeding

            Water vanaf het begin aanzuren is het beste.
            Ook al geef je nog geen voeding.
            Anders krijg je nadien ph schommelingen in je grond en dat kan voor problemen zorgen.

            Grts cheese

            Comment


              #7
              Re: Een vraagje ivm voeding

              Ik heb hier net nog een waterton uit de schuur gehaald. Ga deze onder de afvoer van de garage zetten en dan kan ik de gehele kweek regenwater geven. Ben eens benieuwd hoe ze hier op gaan reageren.
              5x Jack Herer & een AMS'je!

              Comment

              Bezig...
              X