Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over Vita Race...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraagje over Vita Race...

    Korting op 420shop
    Irie

    M'n stekken zijn gisteren geplant in de grote pot en begin ik nu dus aan m'n 2e kweekje!
    Dit word de eerste keer met Plagron.

    Nu was m'n plan om 1 maal in de week 1/3e v/h aanbevolen door schema voeding te geven.
    Maar als ik nu water geef met power roots en green sensation, moet ik dan diezelfde beurt ook nog vita race op haar stuiven?
    En gaan de plant dan niet de power roots en green sensation minder opnemen, omdat ze al water krijgt via het blad?

    Grtz
    Stap voor stap geraken we er wel.

    #2
    Re: Vraagje over Vita Race...

    power roots en green sensation die geef je toch niet samen?

    Tijdens de groei tot voor ze beginnen te bloeien spuit ik ze met vita race X1 week en geef ik ze 2 X per week power roots+ bloei voedng of groei voeding, wanneer het begint te bloeien dan geef ik ze alleen green sensation + bloei voeding en stop je met vita race te geven
    Last edited by Faraon; 27 February 2015, 21:54.

    Comment


      #3
      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

      Comment


        #4
        Re: Vraagje over Vita Race...

        Klopt, bedoelde enkel power roots en vita race. Maar mag ik dit nu samen doen of beter spreiden?
        Stap voor stap geraken we er wel.

        Comment


          #5
          Re: Vraagje over Vita Race...

          power roots die sproei je niet, die moet opgenomen worden via de wortels..dus die moet je mengen met bloei voeding of groei voeding, en de vita race die meng je in 1LITER water en daar sproei je mee 1X per week..mag op de zelfde dag wanneer je power roots geeft

          Comment


            #6
            Re: Vraagje over Vita Race...

            in het begin hebben ze nog geen groeivoeding nodig dan is enkel power roots met 1 a 2x in de week vita race voldoende
            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

            Comment


              #7
              Re: Vraagje over Vita Race...

              Powerroots geef je mee met het watergeven tot en met de derde week 12/12.
              Vita race is bladvoeding en geef je 1 keer in de week 5 ml per liter water,zorg dat het water op temperatuur is 25/26 graden en als je het mengt zeer goed schudden.
              Dan vallen de witte vlekken op het blad wel mee.
              Greensensation geef je vanaf week 6 echte bloei op bio en niet week 6 12/12.
              Welke aardemix gebruik je.

              Comment


                #8
                Re: Vraagje over Vita Race...

                Ok, zo ver ben ik ook al. Maar de eigenlijke vraag was: mag ik die vita race gelijk met het gewone water geven? Want dan krijgt de plant al water via het blad, dus neemt het toch minder op via de wortels?
                Stap voor stap geraken we er wel.

                Comment


                  #9
                  Re: Vraagje over Vita Race...

                  Je moet ze ook geen douche geven.
                  Vitarace goed mengen en goed vernevelen op het blad.
                  Als je goed vernevel valt de hoeveelheid water wel mee en het meeste verdampt.

                  Comment


                    #10
                    Ik gebruik ook vita race 1x per week op mijn planten en nu heb ik elke keer een koperachtige kleur op de blaadjes; kan dit kwaad voor de plantjes of is het raadzaam dit een dag of wat later er weer af te spuiten met alleen water?

                    Comment


                      #11
                      Nee dit kan geen kwaad, kan het zijn dat je vita race langer dan 1 dag in de spuitfles hebt zitten? Dit is mij ook wel eens gebeurd.

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door jobepla View Post
                        Nee dit kan geen kwaad, kan het zijn dat je vita race langer dan 1 dag in de spuitfles hebt zitten? Dit is mij ook wel eens gebeurd.
                        nou nee ik maak het aan en ik spuit het op de plantjes als de druppels opgedroogd zijn krijg ik die opgedroogde druppels die er zo uit zien.

                        Comment


                          #13
                          Maar als het goed is kun je dit gewoon er af poetsen en is het geen verbranding. Je moet je voorstellen dat niet alle stoffen door de stomata's heen gaan en dus op het blad opdrogen.

                          Comment

                          Bezig...
                          X