Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kraanwater met erg hoge EC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kraanwater met erg hoge EC

    Korting op 420shop
    Nou, de titel zegt het al, ik woon dus op het platteland en ik heb gister een aantal plantjes neergezet maarrrrr..... toen ik het watervat ging maken viel het mij op dat het kraanwater hier al een EC waarde van 0,9 heeft, ik dacht eerst dat mijn ec meter kapot is maar dat is niet het geval.

    Nu is mijn vraag moet ik dit water eerst zachter maken en zo ja hoe? en als dat niet hoeft dan zou ik dus mijn plantjes voeding moeten geven met een extreem hoge EC wat ook niet mogelijk is volgens mij want dan zouden de wortels het begeven neem ik aan.

    Ik hoop dat er mensen op het forum zijn die mij kunnen helpen

    Met vriendelijke groet,


    Angelsworld


    #2
    Re: kraanwater met erg hoge EC

    Om de EC te verlagen kunt je het mengen met regenwater of met osmose water (met zo'n osmose filter op de kraan). Ik doe het bijvoorbeeld met zo'n filter om de EC van 0.75 a 0.8 naar iets van 0.4 te verlagen. Al neem ik vaak ook gewoon de moeite niet.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #3
      Re: kraanwater met erg hoge EC

      Bedankt voor je reactie, maar als je die moeite niet neemt en je moet de plant voeding geven dan wordt de ec toch veels te hoog wat schadelijk is voor de plantjes?

      Comment


        #4
        Re: kraanwater met erg hoge EC

        Tsja, dan geef ik ze wat minder voeding. Je moet sowieso niet de volle dosis geven die ze in het schema aangeven. Dat is doorgaans toch gewoon teveel.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #5
          Re: kraanwater met erg hoge EC

          dat begrijp ik maar als mijn ec 0,9 is laat dat wel heel weinig ruimte voor echte voeding vind je niet, is er op korte termijn een oplossing (een goedkope) voor mijn probleem want ik Ben na alle aankopen gewoon echt blut en door die ec wordt ik ook niet echt vrolijk [/B]

          Comment


            #6
            Re: kraanwater met erg hoge EC

            Regenwater is gratis. Veel goedkoper dan dat gaat het niet worden

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Re: kraanwater met erg hoge EC

              Hahaha dan moet t wel gauw gaan regenen dan, ik Las iets over Waterontharder voor aquariums, zou dat wat zijn denk je?

              Comment


                #8
                Re: kraanwater met erg hoge EC

                Een britafilterkan zou de hardheid van je water verlagen. http://www.brita.nl/brita/nl-nl/shop...FWTItAodC3EA6Q (er zijn meerdere van dit soort kannen hoor)
                Ik moet alleen eerlijk zeggen dat ik niet weet of je de ec er veel lager mee krijgt. Misschien ken je iemand die zo'n ding heeft of kun je hem ergens kopen waar je hem nog terug kan brengen als je hem 1x test.

                Comment


                  #9
                  Re: kraanwater met erg hoge EC

                  We leven in Nederland, het kan toch nooi lang duren voordat het weer eens gaat regenen

                  Had nog even gegoogled, maar ik lees toch vooral opmerkingen dat die Brita filters de EC (of ppm) niet verlagen.

                  Een simpel osmosefilter kost iets van 50 euro. Dat is misschien iets aan de prijzige kant, maar dan kun je wel zoveel schoon water maken als je maar wilt. Ook mooi voor ijsblokjes. Niet alleen mooie heldere blokjes voor in de drankjes, maar ook voor schone ijsblokjes voor de iceolater hash.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #10
                    Re: kraanwater met erg hoge EC

                    Hmmm... geen reactie over mijn Einstein moment over Waterontharder voor aquariums????

                    Comment


                      #11
                      Re: kraanwater met erg hoge EC

                      Het gaat om de EC toch, niet om de hardheid.
                      Gewoon minder voeding erin.

                      Of zet je vat op een aanhanger en kom even deze kant uit.
                      Hier heb ik een Ec van 0.2 uit de kraan.
                      Voor 10 euro kun je een kuub water bij me kopen.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: kraanwater met erg hoge EC

                        Ik vind het erg humaan van je dat je me erg graag wil helpen maar nee ik regel wel wat, en ja het gaat om de ec dat heeft toch ook wat te maken met de hardheid van water of heb ik het nu mis?

                        Comment


                          #13
                          Re: kraanwater met erg hoge EC

                          ik ga wel ff naar een vriendelijke vriend die vissen verkoopt die zal toch ook het water aan moeten passen voor de soort vis die hij verkoopt want sommige vissen doen het goed in hard water en sommige in zacht, gedestileerd water mengen met kraanwater lukt ook wel, wordt alleen een prijzig grapje.... waarom regent het nu maar niet.....

                          Comment


                            #14
                            Re: kraanwater met erg hoge EC

                            Heb een osmose apparaat op de kop getikt voor 100 euro maakt 10.000 liter per 24 uur helemaal top denk dat de dames het wel waarderen!

                            Bedankt voor alle info

                            Angelsworld

                            Comment


                              #15
                              Re: kraanwater met erg hoge EC

                              - 10.000 L / 24u
                              - das 1 L per dame per dag
                              - dus 1000 plantjes
                              - grootte hobby vind je niet ?

                              Comment

                              Bezig...
                              X